Markkinaosuus?

laskee uhkaavasti

Kaikki ranskalaiset merkit ovat menettäneet alkuvuodesta 1-5 markkinaosuuksiaan Suomessa reilusti! Rellu jopa 25%, Pösö 17% ja Citikka 15% (Kauppalehti 27.6)

Ei tunnu hinta/laatu olevan kohdallaan ja pelkällä muka hyvällä ajettavuudella ei pitkälle pötkitä. Moni ranskiksen omistaja on ilmeisesti vaihtanut aivan muihin merkkeihin.

11

1368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa ainakin riittää

      jaksat spämmätä tuota joka foorumille ja vieläpä tarkoituksellisesti pätkäistyssä muodossa josta jää näkemättä että mm. volvo ja tojotakin menettivät markkinaosuutta tuossa kuussa.

      suomen automarkkinat ovat niin vääristyneet että täällä markkinaosuuksiin vaikuttavat useat seikat.

      Suurin vaikutus tulee varmaan siitä että ranskalaiset autotehtaat ovat mielestäni uhonneet mediassa että Suomi on heille niin merkityksetön markkina-alue että he eivät aio taistella täällä markkinaosuuksista hintakilpailulla ja dieselithän kaupataan tunnetusti ensin suurille markkinoille joissa niiden kysyntää ei rajoiteta keinotekoisilla veroilla.

      • lue kauppaLEHTI

        Kuule täällä on aina sen verran aikaa että ehtii muutaman kommentin ranskiksista heittää. Muutaman % heitot ovat aivan normaalia kaikilla merkeillä mutta kun aletaan puhua muutamista kymmenistä niin... Se että jokin malli on vanhenemassa aiheuttaa luonnollisesti myynnin tippumista.

        Se että ei tehdä (osata?) Suomen olosuhteissa toimivia autoja taitaa olla suurin syy "haluttomuuteen". On se vaan niin pirun kallista takuuseen korjata koko ajan ja kun lyhyt takuu on ohi siirtää vastuu kuluttajalle. Eivät kaikki kuluttajat nyt niin tyhmiä ole että erehtyvät uudestaan. Toki aina tulee löytymään hieman erikoisia ihmisiä joita ranskikset viehättävät ja tämä heille suotakoon. On se niin mukava hiukan herätellä keskustelua....


      • tammi-touko

        Eli tuo ei ole yhden kk otos mihin varmasti toimitus tms. tekijät vaikuttavat.

        Kerrotko miksi Suomen automarkkinat ovat vääristyneet? Kun ei myydä paljon edustamaasi merkkiä vai ? Se että jokin autotehdas ei muka ole kiinnostunut ei kyllä tee markkinoista vääristynyttä.

        Verotus on mitä on mutta se kuten kaikki muutkin toimintaan vaikuttavat lainsäädännölliset seikat ovat kaikille samoja. Kilpailu on vapaata ja toiset pärjäävät siinä paremmin kuin toiset! Olisiko tuotteella tässä jotain tekemistä? hmm


      • Simo
        lue kauppaLEHTI kirjoitti:

        Kuule täällä on aina sen verran aikaa että ehtii muutaman kommentin ranskiksista heittää. Muutaman % heitot ovat aivan normaalia kaikilla merkeillä mutta kun aletaan puhua muutamista kymmenistä niin... Se että jokin malli on vanhenemassa aiheuttaa luonnollisesti myynnin tippumista.

        Se että ei tehdä (osata?) Suomen olosuhteissa toimivia autoja taitaa olla suurin syy "haluttomuuteen". On se vaan niin pirun kallista takuuseen korjata koko ajan ja kun lyhyt takuu on ohi siirtää vastuu kuluttajalle. Eivät kaikki kuluttajat nyt niin tyhmiä ole että erehtyvät uudestaan. Toki aina tulee löytymään hieman erikoisia ihmisiä joita ranskikset viehättävät ja tämä heille suotakoon. On se niin mukava hiukan herätellä keskustelua....

        Niin mikä on sitten se hyvä merkki? Ja uskon, että keksit varmasti jonkun muun vaihtoehdon kuin "kaikki muut paitsi ranskalaiset".


      • tarkoitat
        tammi-touko kirjoitti:

        Eli tuo ei ole yhden kk otos mihin varmasti toimitus tms. tekijät vaikuttavat.

        Kerrotko miksi Suomen automarkkinat ovat vääristyneet? Kun ei myydä paljon edustamaasi merkkiä vai ? Se että jokin autotehdas ei muka ole kiinnostunut ei kyllä tee markkinoista vääristynyttä.

        Verotus on mitä on mutta se kuten kaikki muutkin toimintaan vaikuttavat lainsäädännölliset seikat ovat kaikille samoja. Kilpailu on vapaata ja toiset pärjäävät siinä paremmin kuin toiset! Olisiko tuotteella tässä jotain tekemistä? hmm

        Alkuvuoden rekisteröinneissä Peugeot oli sijalla 6, Citikka sijalla 9 ja Rellu sijalla 12, eli ranskalaiset pärjäsivät melko hyvin.


    • kyllä

      Suomihan on tälläinen japsikummajainen täällä muuten
      ranskalaisvoittoisessa euroopassa. Oikein hävettää moinen typeryys.

    • Mallivaihtoehtoja

      Renulla tuo myynnin lasku on osaltaan oma moka. Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja (pelkääkö taas Volvojen myynnin laskua) esim. halpaa Tvingoa ei saa edes kaikissa liikkeissä koeajoon. Uuutuus malli Logania ei ole tuotu edes maahan ja muualla Euroopassa sitä myydään kuin siimaa. Kaikki ei halua ostaa kalliita Volvoja. Ranaultin komeaa Vel Satista ei myöskään ole saatu tuotua edes maahan ja se juuri edustaisi perinteistä ranskalaistyylistä mukavaa ja ylellistä Renault´ia mutta varmaan moni Volvo-mies siirtyisi sitten siihen jne.

      Sitä paitsi kallista huollosta ja lastentaudeista saa Renault nyt maksaa osansa markkinaosuuden laskuna. Korealaiset ovat näyttäneet myös pitkillä takuilla ja halvemmilla hinnoilla Renullekin jo suuntaa mihin päin autojen ja kaupan kehitys kulkee. Renaultin pitäisi saada oma itsellinen maahantuonti ja myyntiorganisaatio, kuten ennen vanhaan!

      • mja

        Kia-autojen pidennetyllä takuulla ei ole tekemistä korealaisten kanssa, vaan takuu on suomalaisen maahantuojan, Delta-Auton antama. Tai mistä sen tietää kuka sen maksaa. Samalla tavalla Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun nyt myös Fiateille, Ladoille ym. Nettisivujen mukaan Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun kaikille edustamilleen (?) merkeille (Opel, Alfa Romeo, Daewoo/Chevrolet, Saab jne). Jos Delta-Auto edustaisi Renaultia, niin ilmeisesti siis niilläkin olisi 5 vuoden takuu?

        Olisipa kiva tietää kuka tämän takuurumban viimekädessä maksaa. Euroopan Unioni vaatii 2 vuoden tehdastakuun ja sen yli menevät takuut menevät maahantuojan piikkiin. Tai edustajan - EU:han muutti kilpailusäännöstöä niin että kuka hyvänsä tehtaan hyväksymä firma voi edustaa merkkiä.
        Renaultilla on ainakin Englannissa 3 vuoden takuu, mutta Volvo-Autolta ei kannata tällaista yleellisyyttä odottaa.


      • Laagu

        "Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja". Sen kyllä huomaa, esim. TV-mainonnassa Rellujen mainokset ovat lähinnä vitsejä typerine vihellyksineen. Ennen Renuja mainostettiin sentään samassa vakavassa hengessä kuten Volvojakin mikä antoi autosta vähän erilaisen kuvan. Nyt niitä mainostetaan Hongkong-tavaratalojen kaltaisina halpisautoina vaikka merkki edustaa alansa huippua esim. turvallisuudessa, jossa Volvokin uhkaa jäädä kakkoseksi.


      • mja
        Laagu kirjoitti:

        "Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja". Sen kyllä huomaa, esim. TV-mainonnassa Rellujen mainokset ovat lähinnä vitsejä typerine vihellyksineen. Ennen Renuja mainostettiin sentään samassa vakavassa hengessä kuten Volvojakin mikä antoi autosta vähän erilaisen kuvan. Nyt niitä mainostetaan Hongkong-tavaratalojen kaltaisina halpisautoina vaikka merkki edustaa alansa huippua esim. turvallisuudessa, jossa Volvokin uhkaa jäädä kakkoseksi.

        Ranskalaisilla autoilla on Suomessa aiheetta maine, mistä kertovat esimerkiksi tällekin palstalle silloin tällöin ilmestyvät provo-kirjoitukset. Ei sellaisia Fiat-palstalle tai Opel-palstalle tule edes kaljahuuruisesta päästä. Kirjoitukset sinänsä ovat asiantuntemattomia ja kakaramaisia, mutta jo niiden olemassaolo kertoo siitä että ranskalaisilla autoilla on joku rasite.

        Ilmiö on levinnyt lehdistöönkin: esimerkiksi TM:n toimittajien oli todella vaikea uskoa että Scenic II oli parempi talviauto kuin useimmat saksalaiset/japanilaiset. (TM 04/2004) Toimittaja jaksoi jopa käydä jälkikäteen testaamassa EPS:ittömän kappaleen - turhaan sillä EPS tuli vakioksi jo samana vuonna. Eikä EPSittömässä ollut kuulemma edes eroa ...

        Toinen esimerkki on 2 vuoden takainen ADAC "Pannenstatistik" jossa Renaultit komeilivat melkein kaikissa sarjoissa ikävästi hännillä. Juttu julkistettiin näyttävästi suurimmissa sanomalehdissä ja jopa vielä seuraavana vuonna. AIna löytyi joku toimittaja jolle tilasto oli uusi. Tilasto oli tuolloin kuitenkin jo "vanhentunut" sillä uusimmassa ADAC tilastossa uuden sarjan Renaultit ovat siirtyneet tilaston kärkipäähän. Mutta eipä nyt näy IL:ssä uusia tilastoja, vaikka meilasin toimittajalle ihan erikseen tiedon uusimmasta ADACin raportista. Suoraan sanoen, epäilen että Renaultin huima pudotus Suomen alkuvuoden myyntitilastosta johtuu nimenomaan näyttävästä vanhasta ADAC-uutisoinnista.

        Ja tosiaan, Volvo-Auton markkinointi, mainonta, myynti ja huolto on jotain käsittämätöntä. Olen asioinut nyt 2 vuotta Biliassa ja haluaisinpa omistaa Volvon vain nähdäkseni, onko palvelun laatu sama kuin Renaultilla. Tuleekohan Volvollekin 1 kuukauden jonotusaika kun tilaa korjauksen? Ainakin jonotusaika tiskille Olarin Biliassa autoa tuodessa ja hakiessa (n. 30 min) täytyy olla sama, sillä niillä on vain 1 jonotusnumerokone.

        Volvon ja Renaultin mainonta on tietysti erilaista, koska se lähtee viimekädessä päämiehen markkinointijohdosta. Renault korostaa ranskalaista eleganssia, Volvo panostaa ruotsalaiseen laatuperinteeseen. Volvo-mainokset näyttävät jenkkiläisiltä, Renault-mainokset brittiläisiltä.(Renaultia ei myydä USA:ssa). Renaultin liitupaperille painetut esitteet myyvät lähinnä elegantteja mielikuvia.

        Vahinko että Volvo/Renault fuusio 1990-luvun alussa kaatui Volvon ruotsalaisten pienomistajien vastarintaan. Vahinko siksi, että Renaultin maahantuonti- ja huolto-organisaatio skandinaviassa oli ehditty jo purkaa ja liittää Volvoon. Volvo meni myöhemmin Fordille, mutta Renault sai täällä riesakseen vieraan yrityskulttuurin - tekisi mieli sanoa yritysautokulttuurin.


      • KALLIITA
        mja kirjoitti:

        Kia-autojen pidennetyllä takuulla ei ole tekemistä korealaisten kanssa, vaan takuu on suomalaisen maahantuojan, Delta-Auton antama. Tai mistä sen tietää kuka sen maksaa. Samalla tavalla Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun nyt myös Fiateille, Ladoille ym. Nettisivujen mukaan Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun kaikille edustamilleen (?) merkeille (Opel, Alfa Romeo, Daewoo/Chevrolet, Saab jne). Jos Delta-Auto edustaisi Renaultia, niin ilmeisesti siis niilläkin olisi 5 vuoden takuu?

        Olisipa kiva tietää kuka tämän takuurumban viimekädessä maksaa. Euroopan Unioni vaatii 2 vuoden tehdastakuun ja sen yli menevät takuut menevät maahantuojan piikkiin. Tai edustajan - EU:han muutti kilpailusäännöstöä niin että kuka hyvänsä tehtaan hyväksymä firma voi edustaa merkkiä.
        Renaultilla on ainakin Englannissa 3 vuoden takuu, mutta Volvo-Autolta ei kannata tällaista yleellisyyttä odottaa.

        KIA on aivan kelvollinen auto. Laadukas ja hyvin tehtykin. Takuu on tosi pitkä. Huollot vaan ovat hemmetin arvokkaita. Sieltä ne pitkän takuun maksumiehet löytyvät. Saas nähdä kun Igorin hanat menevät kohta kiinni,niin millä sitten mällätään??? Kuka on lopullinen maksumies?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

      Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      239
      4369
    2. Kotihoito suomussalmella

      Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      17
      4029
    3. Oli kiva nähdä sut

      vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      38
      3900
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

      Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      34
      3895
    5. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      157
      3789
    6. Kohtalokas laukaus

      IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      3742
    7. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

      Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      124
      3542
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      2974
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

      Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      19
      2865
    10. Jos voisit kysyä

      Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      262
      2620
    Aihe