Kaikki ranskalaiset merkit ovat menettäneet alkuvuodesta 1-5 markkinaosuuksiaan Suomessa reilusti! Rellu jopa 25%, Pösö 17% ja Citikka 15% (Kauppalehti 27.6)
Ei tunnu hinta/laatu olevan kohdallaan ja pelkällä muka hyvällä ajettavuudella ei pitkälle pötkitä. Moni ranskiksen omistaja on ilmeisesti vaihtanut aivan muihin merkkeihin.
Markkinaosuus?
11
1304
Vastaukset
- aikaa ainakin riittää
jaksat spämmätä tuota joka foorumille ja vieläpä tarkoituksellisesti pätkäistyssä muodossa josta jää näkemättä että mm. volvo ja tojotakin menettivät markkinaosuutta tuossa kuussa.
suomen automarkkinat ovat niin vääristyneet että täällä markkinaosuuksiin vaikuttavat useat seikat.
Suurin vaikutus tulee varmaan siitä että ranskalaiset autotehtaat ovat mielestäni uhonneet mediassa että Suomi on heille niin merkityksetön markkina-alue että he eivät aio taistella täällä markkinaosuuksista hintakilpailulla ja dieselithän kaupataan tunnetusti ensin suurille markkinoille joissa niiden kysyntää ei rajoiteta keinotekoisilla veroilla.- lue kauppaLEHTI
Kuule täällä on aina sen verran aikaa että ehtii muutaman kommentin ranskiksista heittää. Muutaman % heitot ovat aivan normaalia kaikilla merkeillä mutta kun aletaan puhua muutamista kymmenistä niin... Se että jokin malli on vanhenemassa aiheuttaa luonnollisesti myynnin tippumista.
Se että ei tehdä (osata?) Suomen olosuhteissa toimivia autoja taitaa olla suurin syy "haluttomuuteen". On se vaan niin pirun kallista takuuseen korjata koko ajan ja kun lyhyt takuu on ohi siirtää vastuu kuluttajalle. Eivät kaikki kuluttajat nyt niin tyhmiä ole että erehtyvät uudestaan. Toki aina tulee löytymään hieman erikoisia ihmisiä joita ranskikset viehättävät ja tämä heille suotakoon. On se niin mukava hiukan herätellä keskustelua.... - tammi-touko
Eli tuo ei ole yhden kk otos mihin varmasti toimitus tms. tekijät vaikuttavat.
Kerrotko miksi Suomen automarkkinat ovat vääristyneet? Kun ei myydä paljon edustamaasi merkkiä vai ? Se että jokin autotehdas ei muka ole kiinnostunut ei kyllä tee markkinoista vääristynyttä.
Verotus on mitä on mutta se kuten kaikki muutkin toimintaan vaikuttavat lainsäädännölliset seikat ovat kaikille samoja. Kilpailu on vapaata ja toiset pärjäävät siinä paremmin kuin toiset! Olisiko tuotteella tässä jotain tekemistä? hmm - Simo
lue kauppaLEHTI kirjoitti:
Kuule täällä on aina sen verran aikaa että ehtii muutaman kommentin ranskiksista heittää. Muutaman % heitot ovat aivan normaalia kaikilla merkeillä mutta kun aletaan puhua muutamista kymmenistä niin... Se että jokin malli on vanhenemassa aiheuttaa luonnollisesti myynnin tippumista.
Se että ei tehdä (osata?) Suomen olosuhteissa toimivia autoja taitaa olla suurin syy "haluttomuuteen". On se vaan niin pirun kallista takuuseen korjata koko ajan ja kun lyhyt takuu on ohi siirtää vastuu kuluttajalle. Eivät kaikki kuluttajat nyt niin tyhmiä ole että erehtyvät uudestaan. Toki aina tulee löytymään hieman erikoisia ihmisiä joita ranskikset viehättävät ja tämä heille suotakoon. On se niin mukava hiukan herätellä keskustelua....Niin mikä on sitten se hyvä merkki? Ja uskon, että keksit varmasti jonkun muun vaihtoehdon kuin "kaikki muut paitsi ranskalaiset".
- tarkoitat
tammi-touko kirjoitti:
Eli tuo ei ole yhden kk otos mihin varmasti toimitus tms. tekijät vaikuttavat.
Kerrotko miksi Suomen automarkkinat ovat vääristyneet? Kun ei myydä paljon edustamaasi merkkiä vai ? Se että jokin autotehdas ei muka ole kiinnostunut ei kyllä tee markkinoista vääristynyttä.
Verotus on mitä on mutta se kuten kaikki muutkin toimintaan vaikuttavat lainsäädännölliset seikat ovat kaikille samoja. Kilpailu on vapaata ja toiset pärjäävät siinä paremmin kuin toiset! Olisiko tuotteella tässä jotain tekemistä? hmmAlkuvuoden rekisteröinneissä Peugeot oli sijalla 6, Citikka sijalla 9 ja Rellu sijalla 12, eli ranskalaiset pärjäsivät melko hyvin.
- kyllä
Suomihan on tälläinen japsikummajainen täällä muuten
ranskalaisvoittoisessa euroopassa. Oikein hävettää moinen typeryys. - Mallivaihtoehtoja
Renulla tuo myynnin lasku on osaltaan oma moka. Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja (pelkääkö taas Volvojen myynnin laskua) esim. halpaa Tvingoa ei saa edes kaikissa liikkeissä koeajoon. Uuutuus malli Logania ei ole tuotu edes maahan ja muualla Euroopassa sitä myydään kuin siimaa. Kaikki ei halua ostaa kalliita Volvoja. Ranaultin komeaa Vel Satista ei myöskään ole saatu tuotua edes maahan ja se juuri edustaisi perinteistä ranskalaistyylistä mukavaa ja ylellistä Renault´ia mutta varmaan moni Volvo-mies siirtyisi sitten siihen jne.
Sitä paitsi kallista huollosta ja lastentaudeista saa Renault nyt maksaa osansa markkinaosuuden laskuna. Korealaiset ovat näyttäneet myös pitkillä takuilla ja halvemmilla hinnoilla Renullekin jo suuntaa mihin päin autojen ja kaupan kehitys kulkee. Renaultin pitäisi saada oma itsellinen maahantuonti ja myyntiorganisaatio, kuten ennen vanhaan!- mja
Kia-autojen pidennetyllä takuulla ei ole tekemistä korealaisten kanssa, vaan takuu on suomalaisen maahantuojan, Delta-Auton antama. Tai mistä sen tietää kuka sen maksaa. Samalla tavalla Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun nyt myös Fiateille, Ladoille ym. Nettisivujen mukaan Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun kaikille edustamilleen (?) merkeille (Opel, Alfa Romeo, Daewoo/Chevrolet, Saab jne). Jos Delta-Auto edustaisi Renaultia, niin ilmeisesti siis niilläkin olisi 5 vuoden takuu?
Olisipa kiva tietää kuka tämän takuurumban viimekädessä maksaa. Euroopan Unioni vaatii 2 vuoden tehdastakuun ja sen yli menevät takuut menevät maahantuojan piikkiin. Tai edustajan - EU:han muutti kilpailusäännöstöä niin että kuka hyvänsä tehtaan hyväksymä firma voi edustaa merkkiä.
Renaultilla on ainakin Englannissa 3 vuoden takuu, mutta Volvo-Autolta ei kannata tällaista yleellisyyttä odottaa. - Laagu
"Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja". Sen kyllä huomaa, esim. TV-mainonnassa Rellujen mainokset ovat lähinnä vitsejä typerine vihellyksineen. Ennen Renuja mainostettiin sentään samassa vakavassa hengessä kuten Volvojakin mikä antoi autosta vähän erilaisen kuvan. Nyt niitä mainostetaan Hongkong-tavaratalojen kaltaisina halpisautoina vaikka merkki edustaa alansa huippua esim. turvallisuudessa, jossa Volvokin uhkaa jäädä kakkoseksi.
- mja
Laagu kirjoitti:
"Volvo-perusteinen maahantuonti/myyjäorganisaatio ei markkinoi kunnolla Renuja". Sen kyllä huomaa, esim. TV-mainonnassa Rellujen mainokset ovat lähinnä vitsejä typerine vihellyksineen. Ennen Renuja mainostettiin sentään samassa vakavassa hengessä kuten Volvojakin mikä antoi autosta vähän erilaisen kuvan. Nyt niitä mainostetaan Hongkong-tavaratalojen kaltaisina halpisautoina vaikka merkki edustaa alansa huippua esim. turvallisuudessa, jossa Volvokin uhkaa jäädä kakkoseksi.
Ranskalaisilla autoilla on Suomessa aiheetta maine, mistä kertovat esimerkiksi tällekin palstalle silloin tällöin ilmestyvät provo-kirjoitukset. Ei sellaisia Fiat-palstalle tai Opel-palstalle tule edes kaljahuuruisesta päästä. Kirjoitukset sinänsä ovat asiantuntemattomia ja kakaramaisia, mutta jo niiden olemassaolo kertoo siitä että ranskalaisilla autoilla on joku rasite.
Ilmiö on levinnyt lehdistöönkin: esimerkiksi TM:n toimittajien oli todella vaikea uskoa että Scenic II oli parempi talviauto kuin useimmat saksalaiset/japanilaiset. (TM 04/2004) Toimittaja jaksoi jopa käydä jälkikäteen testaamassa EPS:ittömän kappaleen - turhaan sillä EPS tuli vakioksi jo samana vuonna. Eikä EPSittömässä ollut kuulemma edes eroa ...
Toinen esimerkki on 2 vuoden takainen ADAC "Pannenstatistik" jossa Renaultit komeilivat melkein kaikissa sarjoissa ikävästi hännillä. Juttu julkistettiin näyttävästi suurimmissa sanomalehdissä ja jopa vielä seuraavana vuonna. AIna löytyi joku toimittaja jolle tilasto oli uusi. Tilasto oli tuolloin kuitenkin jo "vanhentunut" sillä uusimmassa ADAC tilastossa uuden sarjan Renaultit ovat siirtyneet tilaston kärkipäähän. Mutta eipä nyt näy IL:ssä uusia tilastoja, vaikka meilasin toimittajalle ihan erikseen tiedon uusimmasta ADACin raportista. Suoraan sanoen, epäilen että Renaultin huima pudotus Suomen alkuvuoden myyntitilastosta johtuu nimenomaan näyttävästä vanhasta ADAC-uutisoinnista.
Ja tosiaan, Volvo-Auton markkinointi, mainonta, myynti ja huolto on jotain käsittämätöntä. Olen asioinut nyt 2 vuotta Biliassa ja haluaisinpa omistaa Volvon vain nähdäkseni, onko palvelun laatu sama kuin Renaultilla. Tuleekohan Volvollekin 1 kuukauden jonotusaika kun tilaa korjauksen? Ainakin jonotusaika tiskille Olarin Biliassa autoa tuodessa ja hakiessa (n. 30 min) täytyy olla sama, sillä niillä on vain 1 jonotusnumerokone.
Volvon ja Renaultin mainonta on tietysti erilaista, koska se lähtee viimekädessä päämiehen markkinointijohdosta. Renault korostaa ranskalaista eleganssia, Volvo panostaa ruotsalaiseen laatuperinteeseen. Volvo-mainokset näyttävät jenkkiläisiltä, Renault-mainokset brittiläisiltä.(Renaultia ei myydä USA:ssa). Renaultin liitupaperille painetut esitteet myyvät lähinnä elegantteja mielikuvia.
Vahinko että Volvo/Renault fuusio 1990-luvun alussa kaatui Volvon ruotsalaisten pienomistajien vastarintaan. Vahinko siksi, että Renaultin maahantuonti- ja huolto-organisaatio skandinaviassa oli ehditty jo purkaa ja liittää Volvoon. Volvo meni myöhemmin Fordille, mutta Renault sai täällä riesakseen vieraan yrityskulttuurin - tekisi mieli sanoa yritysautokulttuurin. - KALLIITA
mja kirjoitti:
Kia-autojen pidennetyllä takuulla ei ole tekemistä korealaisten kanssa, vaan takuu on suomalaisen maahantuojan, Delta-Auton antama. Tai mistä sen tietää kuka sen maksaa. Samalla tavalla Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun nyt myös Fiateille, Ladoille ym. Nettisivujen mukaan Delta-Auto antaa 5 vuoden takuun kaikille edustamilleen (?) merkeille (Opel, Alfa Romeo, Daewoo/Chevrolet, Saab jne). Jos Delta-Auto edustaisi Renaultia, niin ilmeisesti siis niilläkin olisi 5 vuoden takuu?
Olisipa kiva tietää kuka tämän takuurumban viimekädessä maksaa. Euroopan Unioni vaatii 2 vuoden tehdastakuun ja sen yli menevät takuut menevät maahantuojan piikkiin. Tai edustajan - EU:han muutti kilpailusäännöstöä niin että kuka hyvänsä tehtaan hyväksymä firma voi edustaa merkkiä.
Renaultilla on ainakin Englannissa 3 vuoden takuu, mutta Volvo-Autolta ei kannata tällaista yleellisyyttä odottaa.KIA on aivan kelvollinen auto. Laadukas ja hyvin tehtykin. Takuu on tosi pitkä. Huollot vaan ovat hemmetin arvokkaita. Sieltä ne pitkän takuun maksumiehet löytyvät. Saas nähdä kun Igorin hanat menevät kohta kiinni,niin millä sitten mällätään??? Kuka on lopullinen maksumies?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279