Häämatkalle heti -

passin hankinta?

Tahtoisimme tehdä niin, että menisimme naimisiin (maistraatissa pienesti) päivää ennen matkalle lähtöä. Onko kenelläkään tietoa, miten hoituu passi- ym.asiat? Voinko alkaa hommata passia etukäteen uudella sukunimelläni? Tuntuisi tyhmältä hommata 10 vuoden passi yhden reissun takia entisellä sukunimellä. Ja pääsisinkökään sillä edes matkaan, jos kerran sukunimeni vaihtuu? Entäpä muut kortit (kuten esim. pankkikortti - visalla olisi käyttöä matkalla...)? Kiitos sinulle, jos osaat auttaa.

4

1647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sellaisesta

Enpä usko, että voit hankkia passia etukäteen nimellä, jota ei vielä ole.
      Maksukorttien ja passin on jokatapauksessa oltava samalla nimellä, joten ehkäpä ratkaisusi on hankkia lyhyemmän ajan passi vanhalla nimellä.
      Soita poliisilaitokselle lupa-asioihin ja kysy. He hoitavat näitä asioita joka päivä työksensä ja osaavat vastata kyllä!

• näinpä teen

Kiitos vastauksesta. Otanpa yhteyden poliisiasemalle. Niin oli kyllä tarkoituskin, mutta ajattelin, jos löytyisi joku asian kokenut. Eli olisi siis järkevintä matkustaa vielä tyttönimellä ja muutella niitä kortteja vasta sitten? Että niin voi tehdä?

• voi tehdä
        näinpä teen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Otanpa yhteyden poliisiasemalle. Niin oli kyllä tarkoituskin, mutta ajattelin, jos löytyisi joku asian kokenut. Eli olisi siis järkevintä matkustaa vielä tyttönimellä ja muutella niitä kortteja vasta sitten? Että niin voi tehdä?

ja useimpien on pakkokin.
        Itse lähdin häämatkalle häiden jälkeisenä aamuna ja olin pari viikkoa reissussa vanhalla nimelläni; olipa hetki aikaa sopeutua ajatukseen.Kaiken kaikkiaan vaikein vaihe nimen vaihtamisessa on se, kun osa papereista on vanhalla ja osa uudella nimellä ja kassalla pitää muistaa kirjoittaa nimmari sen mukaan, kuin mitä maksukortissa sattuu lukemaan.
        Onnea matkaan!

• tss

Matkusta vanhalla nimellä, myös liput vanhalla nimellä = sama nimi kuin passissa. Myös luottokorttien oltava samalla nimellä kuin henkilöllisyystodistus = passi.

Itse matkustin kaksi päivää häiden jälkeen Amerikkaan. Tullissa kysyivät olemmeko naimisissa kun meillä on eri nimet (joitain tullilomakkeita pitää täyttää erikseen, jos ei ole naimisissa) mutta hyväksyivät mukisematta kun ilmoitin että olemme.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe