Häämatkalle heti -

passin hankinta?

Tahtoisimme tehdä niin, että menisimme naimisiin (maistraatissa pienesti) päivää ennen matkalle lähtöä. Onko kenelläkään tietoa, miten hoituu passi- ym.asiat? Voinko alkaa hommata passia etukäteen uudella sukunimelläni? Tuntuisi tyhmältä hommata 10 vuoden passi yhden reissun takia entisellä sukunimellä. Ja pääsisinkökään sillä edes matkaan, jos kerran sukunimeni vaihtuu? Entäpä muut kortit (kuten esim. pankkikortti - visalla olisi käyttöä matkalla...)? Kiitos sinulle, jos osaat auttaa.

4

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sellaisesta

Enpä usko, että voit hankkia passia etukäteen nimellä, jota ei vielä ole.
      Maksukorttien ja passin on jokatapauksessa oltava samalla nimellä, joten ehkäpä ratkaisusi on hankkia lyhyemmän ajan passi vanhalla nimellä.
      Soita poliisilaitokselle lupa-asioihin ja kysy. He hoitavat näitä asioita joka päivä työksensä ja osaavat vastata kyllä!

• näinpä teen

Kiitos vastauksesta. Otanpa yhteyden poliisiasemalle. Niin oli kyllä tarkoituskin, mutta ajattelin, jos löytyisi joku asian kokenut. Eli olisi siis järkevintä matkustaa vielä tyttönimellä ja muutella niitä kortteja vasta sitten? Että niin voi tehdä?

• voi tehdä
        näinpä teen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Otanpa yhteyden poliisiasemalle. Niin oli kyllä tarkoituskin, mutta ajattelin, jos löytyisi joku asian kokenut. Eli olisi siis järkevintä matkustaa vielä tyttönimellä ja muutella niitä kortteja vasta sitten? Että niin voi tehdä?

ja useimpien on pakkokin.
        Itse lähdin häämatkalle häiden jälkeisenä aamuna ja olin pari viikkoa reissussa vanhalla nimelläni; olipa hetki aikaa sopeutua ajatukseen.Kaiken kaikkiaan vaikein vaihe nimen vaihtamisessa on se, kun osa papereista on vanhalla ja osa uudella nimellä ja kassalla pitää muistaa kirjoittaa nimmari sen mukaan, kuin mitä maksukortissa sattuu lukemaan.
        Onnea matkaan!

• tss

Matkusta vanhalla nimellä, myös liput vanhalla nimellä = sama nimi kuin passissa. Myös luottokorttien oltava samalla nimellä kuin henkilöllisyystodistus = passi.

Itse matkustin kaksi päivää häiden jälkeen Amerikkaan. Tullissa kysyivät olemmeko naimisissa kun meillä on eri nimet (joitain tullilomakkeita pitää täyttää erikseen, jos ei ole naimisissa) mutta hyväksyivät mukisematta kun ilmoitin että olemme.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe