Mulla on vuoden 2002 Chrysler Voyager, jonka ongelmana on kuljettajan puoleisen takarenkaan jäätyminen talvipakkasella; liikkeelle lähdettäessä jumittunut rengas rahaa perässä 10 metriä jonka jälkeen kuuluu pieni paukahdus ja rengas rullaa taas. Kerran kovalla pakkasella rengas oli jumissa 50 metriä. Muut kolme rengasta ei mene koskaan jumiin. Rengas ei ole koskaan jumissa kun on plus-asteita.
Mikä on jumissa, rengas vai jarrut? Jos jarrut niin käsijarru vai jalkajarrut?
Rengas jumissa
7
1536
Vastaukset
Jätä autosi parkkiin käsijarrun sijasta vaihde päällä.
Aika yleistä on että jarrukengät jäätyy rumpuun kiinni talvella kun käsijarru on päällä.- käsijarrua
on käytetty jatkuvasti kesät ja talvet eikä kertaakaan ole päälle jääny, mutta auton merkki onkin...¤O¤¤¤¤
- Jumppi
käsijarrua kirjoitti:
on käytetty jatkuvasti kesät ja talvet eikä kertaakaan ole päälle jääny, mutta auton merkki onkin...¤O¤¤¤¤
Ohitin jo viestisi mutta sitten alkoi hymyilyttää; parissa Chryslerissä (ei Voyager tosin) ei ole koskaan jäänyt jarrut jumiin edes pesun jälkeen mutta aikaa sitten Carina II:ssa jumitti molemmat takapyörät monet kerrat joka talvi ihan riesaksi asti :) Tästä todisteena edelleen pihalaatoituksessa pitkät nastojen aikaansaamat jäljet.
käsijarrua kirjoitti:
on käytetty jatkuvasti kesät ja talvet eikä kertaakaan ole päälle jääny, mutta auton merkki onkin...¤O¤¤¤¤
ei ole kokemusta POBEDAsta josko siinä ei jäädykkään.
- juntti
Rakentelija kirjoitti:
ei ole kokemusta POBEDAsta josko siinä ei jäädykkään.
Mikä on, nyt vain: jäädykkään. Eikö oleKaan hyvä äidinkieli hallussa. Masentavaa lukea tuota uutta nykysuomea. Kielioppi on jäänyt hakuseen. Pyydän, ei tähän ylimielisiä, ei myös harmittavaisia vastauksia. Kun ei ole asiallisia perusteita.
- pöpi
eli elä pidä käsijarrua päällä ja vika voi olla sama kun oopelissa piti laittaa auton alle kumi läpät että pyörä ei jäädy kiinni. se oli tyyppivika.
- lollero1234
Älkää käyttäkö käsijarrua parkissa! laita 1vaihde silmään niin se pysyy ihan hyvin parkissa. käsijarrulla on tapana ruostua/jäätyä kiinni jos se on vähäki liiankauan päällä pysähdyksissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664