Jäikö jotain huomaamatta?

Harvoin Länsi-Helsingissä a...

Tulen Länsiväylää Helsingin keskustaan. Aivan loppupisteessä on valittavana monta kaistaa. Vasemmanpuolimaisessa lukee "Kamppi", seuraavassa "Töölö" jne. Kamppi näyttää sopivalta kaistalta määränpäätä ajatellen.

Kuitenkin hetken kuluttua huomaan että käytössäni on vain bussikaistoja. Jäikö minulta jokin merkki huomaamatta? Ensimmäisessä "Kamppi" opasteessa ei tainnut olla mitään muita lisämerkintöjä?

Vai oliko se Kamppi opaste vain hämäystä jolla viattomat henkilöautoilijat houkutellaan ansaan? :)

12

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taneli.

      Ajat väärin!

      • Harvoin Länsi-Helsingissä a...

        ... väärin ja siksi kysyinkin että mitä jäi huomaamatta ja missä tein virheen.

        Mutta kiitos ystävällisestä vastauksestasi. Se oli rakentava ja motivoi täällä keskuteluun.

        Hakutko ihmisiä urpoiksi taneleiksi myös kasvotusten?


      • Charles
        Harvoin Länsi-Helsingissä a... kirjoitti:

        ... väärin ja siksi kysyinkin että mitä jäi huomaamatta ja missä tein virheen.

        Mutta kiitos ystävällisestä vastauksestasi. Se oli rakentava ja motivoi täällä keskuteluun.

        Hakutko ihmisiä urpoiksi taneleiksi myös kasvotusten?

        Taneli oli kyseisen kirjoittajan nimimerkki.


      • Harvoin Länsi-Helsingissä a...
        Charles kirjoitti:

        Taneli oli kyseisen kirjoittajan nimimerkki.

        Taneli muuttui haukkumasanaksi äsken. Se on pahempi kuin Urpo.

        Eniron reittiopas muuten opastaa suunnilleen sen miten oikeasti ajoikin. (Kokeilin äsken.) Hmmm.. ajoinkohan Ruoholahdenkadun kautta vai Lapinrinteen kautta.. en enää muista. Toinen niistä ilmeisesti on varattu vain busseille? Ja kun huomasin olevani bussikaistalla, niin oli liian myöhäistä, kun vaihtoehtoja ei enää ollut. Mokasin, sitä en ole kieltänyt missään vaiheessa. Vieraassa kaupunginosassa vilkkaassa liikenteessä ei jää niin hirveästi aikaa miettimiseen.


    • mittaaja

      Itse olisin vedellyt tyytyväisenä pitkin bussikaistoja leveä virne suupielessä, ja näyttäen reipasta ajamisen mallia. Herää vain kysymys, miten pääsit pois sieltä/Kamppiin? Taisit tehdä samoin. Myönnä pois.

      • Harvoin Länsi-Helsingissä a...

        Tein samoin. Ei siinä pitkää pätkää bussikaistalla tullut. Enkä saanut myöskään omantunnontuskia enkä alkanut pelätä poliisia.


      • mölli666
        Harvoin Länsi-Helsingissä a... kirjoitti:

        Tein samoin. Ei siinä pitkää pätkää bussikaistalla tullut. Enkä saanut myöskään omantunnontuskia enkä alkanut pelätä poliisia.

        Kamppi on nykyään oikea autoilijoiden persreikä kun viimisen viiden vuoden ajan on ajoreitit muuttunut vähintään kerran kuukaudessa ja loppua ei näy. sais sen turhan keskuksen alueen jo valmiiks ni vois edes joskus tietää miten siellä pitää ajaa. Siis ei mitn paniikkia miten ajelee ei kukaan stadilainenkaan voi olla varma miten on taas merkit käännetty.


    • olet ajanut porkkalankatua ruoholahdesta malmin rinteeseen joka on lapirinteen kulmasta abertinkadun kulmaan bussikaistaa (toiseen suuntaan mentäessä albertinkadun kulmasta abrahaminkadun kulmaan).
      Periaatteesa sinun olisi pitänyt kääntyä hietalahdenkadulle, ja siitä eerikinkadulle, taikka ajaa porkkalankadulta mechelinin kadulle, kääntyä kohti Marian sairaalaa, ja sieltä pohjoista rautatienkatua kamppiin.

      Näin siis päättelin ajatuksena vain "kamppiin" tarkempaa osoitetta tietämättä.

      • Harvoin Länsi-Helsingissä a...

        Juuri tuo oli se mitä ilmeisesti tein ja mitä minun olisi pitänyt tehdä.

        Jos Ruoholahdenkatu välillä Lapinrinne-Malminrinne on todellakin pelkkää bussikaistaa, niin se oli se pätkä jonka ajoin väärin.

        Kokeilepa huviksesi Eniron reittipalvelua ja tule jostain Länsiväylän varrelta olevasta paikasta esim. Malminrinteelle, niin se kehottaa ajamaan tuonkin välin, siis bussikaistaa pitikin!

        Reittipalvelu: http://kartat.eniro.fi/ (Täältä linkki reittipalvelu)


      • ei kehota
        Harvoin Länsi-Helsingissä a... kirjoitti:

        Juuri tuo oli se mitä ilmeisesti tein ja mitä minun olisi pitänyt tehdä.

        Jos Ruoholahdenkatu välillä Lapinrinne-Malminrinne on todellakin pelkkää bussikaistaa, niin se oli se pätkä jonka ajoin väärin.

        Kokeilepa huviksesi Eniron reittipalvelua ja tule jostain Länsiväylän varrelta olevasta paikasta esim. Malminrinteelle, niin se kehottaa ajamaan tuonkin välin, siis bussikaistaa pitikin!

        Reittipalvelu: http://kartat.eniro.fi/ (Täältä linkki reittipalvelu)

        se vain antaa reittiehdotuksen. Laita palauteta enirolle jos reitti on virheellinen. Kyllä Ruoholahdenkadulla on aivan selvät kieltomerkit ja opastusmerkit, joiden perusteella sinne ei voi joutua, jos vain lukee merkkejä.


      • Kallonkutistaja
        ei kehota kirjoitti:

        se vain antaa reittiehdotuksen. Laita palauteta enirolle jos reitti on virheellinen. Kyllä Ruoholahdenkadulla on aivan selvät kieltomerkit ja opastusmerkit, joiden perusteella sinne ei voi joutua, jos vain lukee merkkejä.

        Kyllä tuossa reittipalvelussa usein tulee reitti, jota autolla ei saa ajaa. Palautesysteemi on kyllä hyvä, mutta harvoihan sitä tietää niistä virheistä, kun menee vieraalle paikkakunnalle. Lähialueiden virheet kyllä huomaa heti, esim sen että autoilijalle annetaan reitti, joka kulkisi osan matkaa kevyen liikenteen väylää tai ehdottaa ajamaan umpitien kautta läpi isommalle tielle.


      • Harvoin Länsi-Helsingissä a...
        ei kehota kirjoitti:

        se vain antaa reittiehdotuksen. Laita palauteta enirolle jos reitti on virheellinen. Kyllä Ruoholahdenkadulla on aivan selvät kieltomerkit ja opastusmerkit, joiden perusteella sinne ei voi joutua, jos vain lukee merkkejä.

        Kuten sanoin, niin jotain jäi huomaamatta. Seurasin kylttiä "Kamppi" ja hetken kuluttua olinkin tulossa tielle jossa olikin maalattuna "BUS". Mitään ei ollut enää tehtävissä. Ei siinä enää paljoa mieti että olisikohan pitänyt vaihtaa kaistaa 20 metriä aiemmin tms. Siinä ei mieti enää mitään kun olin jo tehnyt ennakkopäätöksen että ajan suoraan seuraavasta kadusta. Liikennehän on ennakoivaa joten kaikki yllätykset on aina vaarallisia.

        Reittipalvelun katsoin jälkeenpäin.

        Joko havaintokykyni on normaalia huonompi tai sitten liikennejärjestely on muuten sekava ja epälooginen ja sain hetkellisen infoähkyn, jolloin ajoin loogisesti enkä huomaamatta jääneen liikennemerkin mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe