Itellä todella paha nokkosrokko ollut vähän aikaa päällä. Pahimmillaan olen käyttänyt kyypakkausta (50 mg). Kuinka vaarallista niitä on ottaa ja kuinka kauan ?
kyypakkauksen käyttö
8
6730
Vastaukset
- Astmaatikko*
Kyypakkauksessa on kortisonia todella suuri annos. Pienelläkin (5-10 mg)annoksella on haittavaikutuksia jatkuvasti käytettynä: ihon oheneminen, munuaisten toiminnan heikkeneminen, sydämen tiheälyöntisyys, mielialamuutokset jne. Kyypakkaus on todellakin tarkoitettu vain hätätapauskäyttöön! Hätätapaukseksi varmaan luetaan kyyn purema tai ampiaisen pisto, jos on allerginen ampiaiselle tai saa pistosta oireita. Nokkosrokko ei ole hyvä syy käyttää kyypakkausta!
Mene lääkäriin ihottumasi kanssa, äläkä ota kyypakkausta ennen lääkäriin menoa. Saat oikean annostuksen oireenmukaisia lääkkeitä. Kerro lääkärille, että kun käytit kyypakkausta, oireet katosivat hetkeksi.- nuhat.on
Kyllä paha nokkosrokko voi olla syy ottaa kyytabletit jos muuta kortisonivaihtoehtoa ei ole saatavilla! Itse kärsin urtikariasta joka aiheuttaa angiödeemaa joka levitessään hengitysteihin aikaansaa anafylaktisen shokin. Jotta välttyisin adrenaliinipiikiltä ja ambulanssireissulta, kasvojen alkaessa turvota otan kortisonia ja jos muuta ei ole tarjolla kyypakkaus on kelpaa kyllä minulle, ja on ihan lääkärin suosittelema!!!
- Faktat
Oletko ihan tietämätön? Paketissa lukee näin -Noudatettaessa suositeltua annosteluohjetta valmiste ei aiheuta haittavaikutuksia
- nuhat.on
Omasta kokemuksesta suosittelisin seuraavaa:
Mene lääkärille, määrää tarvittaessa otettavaksi kyypakkausta paljon halvempia kortisoneja esim. Prednisonia. 30 kpl maksaa pari euroa, 2-4 tablettia aamuisin auttaa parissa päivässä. Tarvittaessa tabuja voi ottaa useammankin, kysy lääkäriltä. Pitkällä aikavälillä satunnainen käyttö (kerran pari kuussa) ei ole vaarallista, toisin kuin säännöllisempi käyttö. Jos urtikaria "jää päälle", oireiden ilmetessä kannattanee ottaa ensin antihistamiinia, jos oireet eivät lievene, ottaa hyvissä ajoin kortisonia. Jos esim. kasvot ehtivät turvota pahasti, turvotus ei nimittäin ihan hetkessä laske pois.. - mitstä tuli?
Hei,
Tiedätkö mikä aiheutti nokkosrokon?
Nim. krooninen nokkosrokko- mmm
Nyt laukussa kyypakkaus, jota käytän todella pahoihin oireisiin.
Viimeksi kuukausi sitten sain flunssan joka edesauttaa nokkosrokon puhkeamista. Nyt vasta alkaa helpottaa. tosin koko ajan päällä mutta ei pahana.
allergiasairaalaan taas lähete, mutta tiedän jo entuudestaan mikä on vastaus.
Onko adrenaliinin käytössä muita kuin mm. epipen kynä, ja onko aina pakko mennä lääkäriin otettua piikin.
Kesälomat alkaa ja jossain päin suomen erämaata ei ole mukavaa jos taas sattuu jotain
- Naigeli
Olen kuullut joidenkin käyttävän 1.5 mg helposti, ilman minkäänlaisia haittavaikutuksia.
- Anonyymi
Voiko lääkeaineallergiaan ottaa kyypakkauksen lääkettä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565160Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202305- 1031494
- 921436
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2041398En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231386Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681135Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81090- 721017
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671015