selkärangan murtumat

onko kokemusta

Miehelleni tuli onnettomuudessa selkärankaan murtumat, kaksi kappeltta, hiusmurtumia nähtävästi. Hän on kovasti kipeänä sairaalassa. Onko kenelläkään kokemusta, viekö toipuminen pitkään, milloin onnistuu käveleminen ja miten pitkään kestää ennenkuin työkyky palautuu? Entä jääkö tuollaisesta kiputiloja ? Ovathan nämä yksilöllisiä asioita, enkä tässä vaiheessa tiedä kaikki yksityiskohtia, mutta kuitenkin omia kokemuksianne, jos on ?

2

10937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonossa

Hei.Minulta murtui selästä 2 okahaaraketta ja 2 sivuhaaraketta.Oli tosi kivulias.Töihin olisivat pistäneet 4 viikon kuluttua,mut eihän siitä mitään tullut.8 viikon kuluttua voi tehdä kevyttä työtä.nyt on kulunut kohta 4 vuotta siitä ja vieläkin tunnen tietyissä asennoissa että,missä ne murtumat olivat.taakse taivutus ei onnistu lain..ja jäykkä on muutenkin..
      Kai se riippuu siitäkin missä ne murtumat on ja onko ihan irti poikki kuten minulla oli.Tsemppiä!!

• luudutettu

Varmaankin toipuu ihan hyvin, jos on muuten perusterve. Itseltä meni urheiluharrastuksessa palasiksi yksi nikama lähes kokonaan. Homma oli luudutettava titaanitangolla. Satsasin hyvään kuntoutukseen (jota suosittelen aina) eli ammattilainen oli rinnalla lähes kotiutumisesta asti eli siis yksit.fysioterapeutti, jatkossa OMT terapeutti, jolta sain kuntoutuksen suhteen hyvät ohjeet vaihe vaiheelta.Töihin palasin 3,5kk leikkauksesta. Normaali kunnossa olin n.puolessa vuodessa ja nyt hommasta on jo 3 vuotta eikä selässä ole mitään vikaa muuta kuin arpi jäljellä. Urheilen tosin todella paljon ja sitä selkä todella vaatii.Voimia kaikille selkäpotilaille.Liikkeelle heti kun pystyssä pysyy ja vähän väkisinkin, sillä paikat jäykistyy muuten tosi nopeasti.
      Hiusmurtumiahan ei edes leikata, joten toipuminen on jokatapauksessa paljon paljon nopempaa kuin luudutusleikkauksessa, johon tulee sentään 20cm arpi selkään luunottokohtaan lantioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      95
      1877
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1330
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe