Mitä keräät

Minä kerään

Minä kerään tietosanakirjoja.
On otavan iso fokus ja spectrum jne...

16

1032

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60+

Pieniä pulloja,jotka sisältävät alkoholi

pitoisia juomia.Aloitin niiden tuomisen matka-

muistona kotiin.Korkkaamaton pitää olla ja

mielluimmin lasinen.

Vitriinissä on 162 erilaista ja lisää on toive

löytää.Ajattelin että 80v.juhlissa ne voi

tarjoilla ystäville.

• Markeliina

kokoelma pieniä pulloja, mutta se vitriini, missä ne ovat, haisee todella vahvalle viinalle. Ilmeisesti korkit eivät ole aivan sataprosentisen pitäviä, joten taitavat olla kaikki niin väljähtyneitä, ettei tarjottavaksi ole.

Joten kyllä muistoina säilyvät, sikäli kun jaksaa haistella niitä höyryjä.

• Turisija

mutta jostakin kuitenkin kertyy roinaa kiusaksi asti!

Tyttölapset keräsivät ennen kiiltokuvia, joita liimasivat keitetyllä perunalla "muistokirjoihinsa". Lapsilla se kirja oli useimmin sinikantinen vihko, joihin ystävät kirjoittivat muistovärssyjä.

Muistan, että melkoinen keräilyvillitys nousi sodan jälkeen, kun kahvipakettien päällä alettiin jakaa pahvisia kuvia. SOK:n kahvipaketeissa oli joskus Joonas-sarja. Se Joonas oli pallopäinen kaveri, jota kuvattiin erilaisissa yhteyksissä.

• Kahvipaketeissa oli myös autojen kuvia. Niitä keräsin ja vaihdoin kavereitten kanssa.
        Kyllä vieläkin muistuu automerkit mieleen kun näkee vanhoja autoja!
        Näitä nykyajan automerkkejä on matkan päästä tunnista, ovat niin samannäköisiä.

• Joonas muisto.

Ihana muisto tuo Joonas! Onko kaikki tallessa?

• ii-li

Minulla oli lapsena Joonas-muki. Näin joskus myöhemmin jonkin Joonas-sarjakuvan. Minua se ei sytyttänyt yhtään. Joonas oli hyveellinen, kiltti poika, jota muut kiusasivat.

Olen aina ollut sarjakuvafriikki ja olen yhä. Eläkkeelle jäämisen nurja puoli on se, etten enää näe työpaikalle tullutta Aku Ankka -lehteä. (Se on nykyisin joskus niin huono, etten viitsi itse ostaa.)

En kerää mitään, mutta roinaa kertyy ympärille aivan keräämättäkin. :)

• Turisija
        MdK-MdK kirjoitti:

Kahvipaketeissa oli myös autojen kuvia. Niitä keräsin ja vaihdoin kavereitten kanssa.
        Kyllä vieläkin muistuu automerkit mieleen kun näkee vanhoja autoja!
        Näitä nykyajan automerkkejä on matkan päästä tunnista, ovat niin samannäköisiä.

myymässä SOK:n tuotteita 50-luvulla, jolloin kahvi vapautui kansanhuollon säännöstelystä ja paketeista alkoi löytää erilaisia kuvasarjoja. Lapset keräsivät kuvia ja vaihtoivat niitä keskenään, saadakseen koko sarjan.

Kun kahvipaketti avattiin myyntitilanteessa jauhatusta varten, monet vanhemmatkin halusivat tietää, mikä kuva paketista kulloinkin löytyi. Tiskin takaa katsoen näytti siltä, että nämä mainoskampanjat muuttivat kovastikin maailmaa! Niin paljon noista irtosi huulenheittoa ja totistakin puheenaihetta.

• Turisija
        Joonas muisto. kirjoitti:

Ihana muisto tuo Joonas! Onko kaikki tallessa?

kuvia itselleni!

Mutta asiakkaista kiinnostuneena myyjänkloppina pistin jemmaan kuvia sellaisista paketeista, joiden iäkkäämpää ostajaa kuvat eivät kiinnostaneet.

Kun palvelin sitten sellaisia vanhempia, jotka hartaasti toivoivat lapsilleen tiettyä kuvaa, saatoin plarata pienen "käsivarastoni" läpi ja suoda pienen ripauksen lohtua jollekin onnettomalle ;-)

• Turisija
        ii-li kirjoitti:

Minulla oli lapsena Joonas-muki. Näin joskus myöhemmin jonkin Joonas-sarjakuvan. Minua se ei sytyttänyt yhtään. Joonas oli hyveellinen, kiltti poika, jota muut kiusasivat.

Olen aina ollut sarjakuvafriikki ja olen yhä. Eläkkeelle jäämisen nurja puoli on se, etten enää näe työpaikalle tullutta Aku Ankka -lehteä. (Se on nykyisin joskus niin huono, etten viitsi itse ostaa.)

En kerää mitään, mutta roinaa kertyy ympärille aivan keräämättäkin. :)

ei ollut minusta lainkaan miellyttävä. Tekstipätkiä tuli kuitenkin lukaistua, kun paketti oli kaadettu myllyyn ja jauhatus kesti ehkä kymmenisen(?) sekuntia. Parempien puheenaiheiden puuttuessa joistakin Joonaan lausahduksista tuli "sananlaskuja", jotka tuskin olivat kuitenkaan kovin pitkäikäisiä.

Meillä on vajassa pahvilaatikoihin varastoituina Aku Ankka-lehtiä useiden vuosien ajalta. Mukava niitä olisi joskus tutkia, mutta eipähän hyvin pakattuja laatikoita viitsi penkoa.

Jouduin juuri muuttamaan varastossa laatikoiden paikkaa ja huomasin, että järjestelmällinen vaimoni oli pakannut ehjänä säilyneitä lehtiä eri laatikoihin (teksti laatikon päällä sen kertoi). Suuri osa lehdistä on tietenkin hajonnut jossakin määrin lasten käsittelyssä.

• merimona1

aikuisikäni. Vanhoja levyjä, kirjoja, erilaisia enkeleitä.
      Nykyisin en enää kerää juuri mitään, vaikka entisenä keräilijänä on vaikeaa pitää näppinsä erossa jostain ainutlaatuisesta, vanhasta esineestä, jonka tapaan antiikki, tai huutokaupassa. Ajattelin joskus,etten voisi millään luopua jostain vanhasta kauniista esineestä, mutta olen antanut kuitenkin niitä nuorille sukulaisilleni, eikä se olekaan tuntunut kovin pahalta, päinvastoin - sukuunhan ne jäävät, toivottavasti.
      Ankean puoleinen ilma, - lähtisikö tästä käymään vaikka kirpputorilla :=D

• Viola

Keräilen sieniä ja marjoja mahdollisimman paljon talven varalle. Kirpparilta ostan kaikki asusteeni, syykin on selvä, eläkkeeni on niin pieni, joten keräily on hengissäpysymiseni ehto.
        SPR:n Kontista ostan puuttuvia tarvikkeita jos raha riittää.
        Joskus olen katkera kun maata nimitetään hyvinvointivaltioksi.

• Anskuliini

ennen tulipaloa, minulle jäi vain vanhat verkkarit.
        Vähän muuttui käsitykseni keräilyyn ja tavaraan.

• ahmatti*

rahaa. Varsinkin 100€:set saa kuolaamaan.
      Valitettavasti minulla on vasta 1 kpl.

• Turisija

...ehkä voisivat horjahtaa omatkin periaatteeni (olla keräämättä mitään).

Mutta kannattaako satasia kerätä, eiväthän liikkeet pysty antamaan vaihtorahaakaan satumaisen suuresta setelistä? Viissatasta en huolisi mistään hinnasta! - Tai, pitäisiköhän miettiä vielä...

• roinanisti

Kerään roinaa kaapit täyteen, esim. huoneentauluja, kankaalle merkattuja. Niiden tekstit sitten, kuka niitä muistaa ? ?
      "Uusi päivä kaiken muuttaa voi...", onko siinä järkeä?

• ii-li

Poikkean hiukan aiheesta:

Kuka muistaa tukholmalaisen himokeräilijättären nimen? Hänen talostaan on tehty museo Tukholmassa. En ole koskaan käynyt, kun en muista rouvan nimeä.

Olen vain kuullut, mitä kaikkea kamaa hän keräsi yöastioista lähtien. Talossa on kuulemma kolme kerrosta täynnä mitä merkillisintä tavaraa.

Tällä on monta kirjoittajaa Ruotsista ja monia muita tietäväisiä. Kertokaa museon nimi, jos tulee mieleen. Kiitos etukäteen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe