Haluaisin vain kysyä, kun lasteni isä on nyt reilun viikon ollut päihteilemässä kavereidensa kanssa. Hänellä on päihdehistoriaa, mutta nyt kuluneen puolen vuoden aikana on käynyt säännöllisesti päihdepysäkillä, en tiedä sen tarkemmin mitä siellä ovat tehneet sitten... Nyt vain repsahti ja oli omien sanojensa mukaan ottanut keskiviikkona amfetamiinia (siis piristä puhui) ja torstaina oli joutunut toisella paikkakunnalla putkaan, kun poliisit puhalluttivat ja nollaa puhalsi, mutta oli sekava. Verikokeet ottivat, mutta mies väittää ettei niissä tule mitään näkymään ja että saa korttinsa takaisin parin viikon sisällä. Mitä mieltä olette? Jotenkin näin asioista tietämättömänä ajattelisin, että kyllähän se nyt seuraavana päivänä vielä verikokeissa näkyy, että piriä on tullut maisteltua... Olemme nyt tässä eroamassa kyseisen viikon tapahtumien vuoksi, koska asiat koskettaa myös pieniä lapsia, eikä mullakaan järki kestä enää. Puolitoista viikkoa olen itkenyt, enkä kohta muuta enää jaksakaan.
Jos jollakin on tietoa, niin mitähän miehelle on tulossa jos verikokeet näyttää amfetamiinin kohdalla plussaa?
Amfetamiini
44
27408
Vastaukset
- asiasta
Verikokeissa hyvin todennäköisesti näkyy vielä(on ihme jos ei näy) amfetamiini ja syytteeksi tulee rattijuopumus sekä huum.aine käyttörikos .Kortti on poissa 3-12 kuukautta riippuen muutamista seikoista .
Koita pärjäillä ja pidä lapsista huolta. - hennoin perustein
jos viikon kuosausputken päätteeksi tulee ero, niin se on sitten ihan sen miehen kannalta parempi. ainakaan itse en haluaisi olla naisen kanssa joka hermostuu pienestä lipsahduksesta. jos siitä piristä tulee ongelma, on asia täysin toinen.
- ei piri
Ja lisättäköön, että adhd-potilaat vetävät piriä (Dexedrine) päivittäin reseptillä vuosien ajan, kun se parantaa keskittymiskykyä, eivätkä ne omaiset sen takia ala hyppiä seinille ja ikkunoista ulos.
Eli ei pirin käyttö sinänsä välttämättä mikään ongelma ole, mutta omaisten omat asenteet voivat joissakin tapauksissa pahimmillaan luoda ongelmia. - entinen pirinisti
ei piri kirjoitti:
Ja lisättäköön, että adhd-potilaat vetävät piriä (Dexedrine) päivittäin reseptillä vuosien ajan, kun se parantaa keskittymiskykyä, eivätkä ne omaiset sen takia ala hyppiä seinille ja ikkunoista ulos.
Eli ei pirin käyttö sinänsä välttämättä mikään ongelma ole, mutta omaisten omat asenteet voivat joissakin tapauksissa pahimmillaan luoda ongelmia.Jos sanot että piristä ei tule ongelmia niin olet todennäköisesti jo ongelmissa....juu fiksuja käyttäjiäkin on, mutta jääpä asiasta kiinni niin et voi ongelmilta välttyä...oletko kuullut siitä että se on LAITONTA ja siitä saa TUOMIOITA???? Vaikka ei terveydestään välittäisikään....
- rakke
entinen pirinisti kirjoitti:
Jos sanot että piristä ei tule ongelmia niin olet todennäköisesti jo ongelmissa....juu fiksuja käyttäjiäkin on, mutta jääpä asiasta kiinni niin et voi ongelmilta välttyä...oletko kuullut siitä että se on LAITONTA ja siitä saa TUOMIOITA???? Vaikka ei terveydestään välittäisikään....
puhut kuin mikäkin idiootti, eli ole sinäkin hiljaa, toiseksi piristä ei todellakaan tule varmasti ongelmia. minulla on monet monet kaverit jotka elävät tavallista elämää huumeiden kanssa. urpot :P
- ei kukaan
järkevä amfetamiinia vedä, enää nykyään.
- pimpeli pompeli
ei kukaan järkevä enää käytä koko maailmassa, mäkään en ton peran kanssa viitti käyttää ja peran kaverit jartsa ja makekin sanoo niin, että sillä perusteella se amfetamiini on ihan paskaa.
http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm - 13.2 - SpeedyGonzales2
No, ei ainakaan Suomessa kun sitä ei täällä ole. Suomessa on vaan piriä mikä on aivan paskaa verrattuna siihen oikeaan amfetamiiniin...
- ::::::::
SpeedyGonzales2 kirjoitti:
No, ei ainakaan Suomessa kun sitä ei täällä ole. Suomessa on vaan piriä mikä on aivan paskaa verrattuna siihen oikeaan amfetamiiniin...
Kyllä täällä suomessakin on vahvaa meta/amfetamiinia .Täälläkin on tehtaita joissa valmistetaan ja tänne tuodaan myös vahvaa .Pitää vaan tuntea oikea henkilö/henkilöt niin kyllä täältä saa vahvaa kamaa .
- ]]]]]]]
Tavaran laatu riippuu ihan mistä se on peräisin. Apteekkipiri avaamattomassa rasiassa on duunarille liian kallista jatkuvaan käyttöön (siis ilman reseptiä ja KELA- korvausta).
Taisi olla niin että 40-prosenttiseksi blandattu on kadulla jo "hyvää".
Sinänsä huono tilanne koska blandaamiseen käytetään monesti talkkia mikä taas suonensisäisessä käytössä saattaa aiheuttaa tukoksen suoneen. - leijonanmieli
Puhtausaste on suht korkea mm. Suomessa...ja metaa kyllä on välillä ihan liikaakin! Itse en noita jatka enkä sörki, kunhan silloin tällöin vedän, joskus pari vrk, joskus viikon, sitten voin pitää 1-6kk paussia. Loppu oli ohi tuon kommentin, mutta kelpotavaraa saa kyllä, ihan jotta takaraivo irtoaa.
- sdagasgasgsd
Suomessahan sitä piriä just on, moni narkkari täällä piriä vetää, älä mitään tuu puhumaan ellet mitn tiedä.
- 10V KOKEMUSTA
leijonanmieli kirjoitti:
Puhtausaste on suht korkea mm. Suomessa...ja metaa kyllä on välillä ihan liikaakin! Itse en noita jatka enkä sörki, kunhan silloin tällöin vedän, joskus pari vrk, joskus viikon, sitten voin pitää 1-6kk paussia. Loppu oli ohi tuon kommentin, mutta kelpotavaraa saa kyllä, ihan jotta takaraivo irtoaa.
vETTÄ,VETÄÄ SITÄ MITÄ SAA.USEIN NUORET JA MAALAISET.ON LIIAN PALJON POLIISEJA JOTKA OVAT VÄÄRÄÄ SUKUPOLVEA NYKY HOMMIIN.HERÄTKÄÄ VANHUKSET!,UUSISUKUPOLVI TARVITSEE UUDEN POLIISIN.MIKÄ YMMÄRTÄÄ TÄMÄN PÄIVÄN.HARMONIKKA EI KIINNOSTA.NYKY NUORET ONNEKSI YMMÄRTÄVÄT,MITÄ HIENOA ON ÖVERIHUMALASSA.NOLAAT VAIN ITSESI JULKISESTIÖ.MUTTA EI HÄTÄ,HUUMEET EI LOPU.VANHUKSILTA LOPPUU AIKA.ME VAIN ODOTAMME ETTÄ,ARKADIANMÄELTÄ POISTUU TÄMÄ SUURI VANHENTUNUT SUKUPOLVI.NYKY NUORET ON FIKSUJA EIKÄ MITÄÄ KUSIHOUSUJA.LAHDEN POLIISI LAITOKSELLA ON TÖISSÄ VANHEMPI HOMO,HALUU NÄHDE ASSHOLEN MONESTA ERI ASENNOSTA.KEHÄÄ VAAN,REHTI MATSI.PERVOKYTTÄ TYRMÄTÄÄN,SAIRASTA KÄYTÖSTÄ LAHDEN POLIISI.
- haistanistipaska
sdagasgasgsd kirjoitti:
Suomessahan sitä piriä just on, moni narkkari täällä piriä vetää, älä mitään tuu puhumaan ellet mitn tiedä.
säälittäväähän on, että täällä nistit tappelee netissä piristä. "HEI ETSÄ MISTÄÄN MITÄÄN TIIÄ. MÄ OON KÄYTTÄNY PIRII JA TIIÄN SIITÄ ENEMMÄN ENTÄ MUUT!!!!"
- sinulle!
Ymmärrän täysin päätöksesi jättää miehesi, kuka haluaisi elää itse ja kasvattaa lapsia päihdeympäristössä. niitä kunnon miehiäkin on, ja narkkarit sekoilkoot keskenään.
kysymyksestäsi, taitaa miehesi vain toivoa että ei näy verikokeessa. Piri kyllä näkyy parin päivän ajan veressä ja virtsassa. Jos tulos on negatiivinen, on vetänyt jotain muuta, esim.LSD:tä joka ei valitettavasti aina testeissä näy. Seurauksena lähtee kortti ja todennäköisesti myös huumausaineen käyttörikoksesta tuomio.
pysy vahvana! sinä ja lapsesi tulette olemaan onnellisia vielä, kun päihteet eivät enää sekoita elämäänne. - yleensä...
yleensä päihdepysäkit auki alle 25- vuotiaille ja
nuorten päihdepysäkin palvelut:
hoidon tarpeen arviointi, hoitopalvelut tarvittaessa ja hoitoonohjaus yhteistyössä asiakkaan, läheisten sekä hoito- ja viranomaisverkoston kanssa
nuoren kasvuprosessin sekä elämänhallinnan tukeminen ja edistäminen
vanhempien tukeminen heidän kasvatustyössään
lääkkeetöntä päihdetyötä
terveysneuvonta, A- ja B-hepatiittirokotukset, lähetteet laboratoriotesteihin ja huumetestit
korva-akupunktio
taideterapia
työnohjaus-, konsultaatio- ja koulutuspalvelut
ja yleensä terveysneuvontapiste suonensisäisiä huumeita käyttäville jossain lähistöllä tai jos hyvä tsägä niin samassa paikassa.
--------------------------------------
Miehesi taitaa sitten olla vähän nuorempi (ehkä sinäkin?)
Joka tapauksessa tsemppiä sulle ja toivottavasti miehesi saa tarpeeksi motivaatiota ja voimia lopettaa joskus...
T. entinen ongelmakäyttäjä- lähiomainen
Mä olen 27v ja mies on kuusi vuotta mua nuorempi. Mulle ei ole kukaan kertonut mitä siellä päihdepysäkillä tapahtuu. Alunperin mies meni sinne, että saisi todistettua mulle että näkee lastansa selvinpäin, eikä ole esim. poltellut pilveä. Tuo tuli siis soskun aloitteesta, ei mun. Lisäksi ollaan kuuluttu lastensuojelun piiriin jo vuoden verran sen takia, kun pilleripäissään riehui kotona vuosi sitten niin pahasti, että piti soittaa poliisit apuun...Asutaan eri osoitteissa, nyt on asuttu näin jo 8kk. Taitaa tulla lopullinen ero nyt kun siirtyi näköjään sitten vahvempiin aineisiin, eikä tuo viinankäyttökään millään vähene. Kiinnostaa vaan bilettäminen ja kaikki muu paitsi perhe-elämä, ja sillon pitää mennäkin jos ei motivoidu edes omasta lapsestaan tarpeeksi. Tiedän, että nyt varmaan saan vaikka mitä kommentteja siitä, että itse olen elämäni keitot keitellyt ja niitä on nyt syötävä, mutta vastuunsa voisi isäkin kantaa, vaikka kaikkea ei olla suunniteltukaan. Ei tarvitsisi lastensa elämää ainakaan pilata huumeilla. tai muullakaan päihteilyllä. Taitaa haluta sen takia sitten a-klinikan asiakkaaksi, että sieltä voisi irrota jotain respojakin "hoidon" nimissä...Jos niitä ei kerran kirjoiteta päihdepysäkillä.
- ent. ongelmakäyttäjä
lähiomainen kirjoitti:
Mä olen 27v ja mies on kuusi vuotta mua nuorempi. Mulle ei ole kukaan kertonut mitä siellä päihdepysäkillä tapahtuu. Alunperin mies meni sinne, että saisi todistettua mulle että näkee lastansa selvinpäin, eikä ole esim. poltellut pilveä. Tuo tuli siis soskun aloitteesta, ei mun. Lisäksi ollaan kuuluttu lastensuojelun piiriin jo vuoden verran sen takia, kun pilleripäissään riehui kotona vuosi sitten niin pahasti, että piti soittaa poliisit apuun...Asutaan eri osoitteissa, nyt on asuttu näin jo 8kk. Taitaa tulla lopullinen ero nyt kun siirtyi näköjään sitten vahvempiin aineisiin, eikä tuo viinankäyttökään millään vähene. Kiinnostaa vaan bilettäminen ja kaikki muu paitsi perhe-elämä, ja sillon pitää mennäkin jos ei motivoidu edes omasta lapsestaan tarpeeksi. Tiedän, että nyt varmaan saan vaikka mitä kommentteja siitä, että itse olen elämäni keitot keitellyt ja niitä on nyt syötävä, mutta vastuunsa voisi isäkin kantaa, vaikka kaikkea ei olla suunniteltukaan. Ei tarvitsisi lastensa elämää ainakaan pilata huumeilla. tai muullakaan päihteilyllä. Taitaa haluta sen takia sitten a-klinikan asiakkaaksi, että sieltä voisi irrota jotain respojakin "hoidon" nimissä...Jos niitä ei kerran kirjoiteta päihdepysäkillä.
Entisenä ongelmakäyttäjänä (amfetamiini) sanon sulle rehellisesti sen että teet mielestäni aivan oikein. Myönnän että vaikka olen kuivilla ajattelen vieläkin huumeita jatkuvasti eikä ole kuin ajan kysymys koska taas sorrun aineisiin. Olen yrittänyt päästä kuiville vaikka kuinka pitkään enkä ole onnistunut kuukautta pidempään (ehkä olen, tai siis olen, vieläkin ongelmakäyttäjä?). Kaiken lisäksi miehesi on vielä niin nuori (vaikka olisikin henkisesti kypsä), ja kaikki olosuhteet huomioon ottaen, ei vielä valmis perhe-elämään (mitä annettavaa hänellä on lapsillenne?).
Sinun on vain pakko ajatella itsekkäästi- sinulla on siihen oikeus- ja lapsiasi. Minulla oli huono isä, ja voin sanoa että olisin mielummin ollut ilman isää kuin kotona päihdeongelmaisen isän kanssa (katso nyt minua, minustakin tuli päihdeongelmainen vaikka sorruin vasta yli 20-vuotiaana aineisiin).
Joku muu voi tietenkin olla parempi kuin minä (ja varmaan moni onkin) vieroittumaan aineista (puhun siis tässä vain itsestäni ja minun mielipiteistä). En myöskään tunne miestäsi, joten en tietenkään moiti häntä mistään.
Yritän tässä vain sanoa sinulle sen että omalta kohdaltani ja omalla kokemuksellani voin sanoa sulle sen että teet aivan oikein. Kannatan sinua 100%!!! Luota omaa päätökseesi, tulet (ja lapsesi tulevat) kiittämään sinua siitä myöhemmin!!!!
Miten jatkossa, sen vain aika näyttää. Älä kuitenkaan jatkossa aseta itseäsi tilanteeseen että joudut soittamaan poliisit paikalle (eli tapaa vaikka miestä lasten kanssa julkisilla paikoilla jos tapaatte).
Niin, kaikkea hyvää sinulle! - lähiomainen
ent. ongelmakäyttäjä kirjoitti:
Entisenä ongelmakäyttäjänä (amfetamiini) sanon sulle rehellisesti sen että teet mielestäni aivan oikein. Myönnän että vaikka olen kuivilla ajattelen vieläkin huumeita jatkuvasti eikä ole kuin ajan kysymys koska taas sorrun aineisiin. Olen yrittänyt päästä kuiville vaikka kuinka pitkään enkä ole onnistunut kuukautta pidempään (ehkä olen, tai siis olen, vieläkin ongelmakäyttäjä?). Kaiken lisäksi miehesi on vielä niin nuori (vaikka olisikin henkisesti kypsä), ja kaikki olosuhteet huomioon ottaen, ei vielä valmis perhe-elämään (mitä annettavaa hänellä on lapsillenne?).
Sinun on vain pakko ajatella itsekkäästi- sinulla on siihen oikeus- ja lapsiasi. Minulla oli huono isä, ja voin sanoa että olisin mielummin ollut ilman isää kuin kotona päihdeongelmaisen isän kanssa (katso nyt minua, minustakin tuli päihdeongelmainen vaikka sorruin vasta yli 20-vuotiaana aineisiin).
Joku muu voi tietenkin olla parempi kuin minä (ja varmaan moni onkin) vieroittumaan aineista (puhun siis tässä vain itsestäni ja minun mielipiteistä). En myöskään tunne miestäsi, joten en tietenkään moiti häntä mistään.
Yritän tässä vain sanoa sinulle sen että omalta kohdaltani ja omalla kokemuksellani voin sanoa sulle sen että teet aivan oikein. Kannatan sinua 100%!!! Luota omaa päätökseesi, tulet (ja lapsesi tulevat) kiittämään sinua siitä myöhemmin!!!!
Miten jatkossa, sen vain aika näyttää. Älä kuitenkaan jatkossa aseta itseäsi tilanteeseen että joudut soittamaan poliisit paikalle (eli tapaa vaikka miestä lasten kanssa julkisilla paikoilla jos tapaatte).
Niin, kaikkea hyvää sinulle!Arvostan paljon neuvojasi ja rehellisyyttäsi. Koitan pysyä vahvana, että jaksaisin olla lasteni isästä erossa. Mulla ei ole täällä mitään tukiverkostoa, eikä kavereitakaan, ja on tosi rankkaa olla ihan yksin. Sen takia varmaan aina annan kaiken miehelle anteeksi siihen saakka kun jotain taas tapahtuu... Ihan typerää, noidankehä vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt pitäis vaan pysyä henkisesti täysin irti miehestä ja nähdä vaan lasten takia, eikä minkään muun. Mutta siinä on ylipuhumisen maailmanmestari, ja selviää aina tilanteesta kuin tilanteesta loistavasti kuin koira veräjästä, kuten varmaan moni riippuvainen joka miettii vaan pohjimmiltaan itseään... Äh...
No, kiitos sulle, ja voimia myös että pysyisit erossa aineista. - piri-pöhelin muija
lähiomainen kirjoitti:
Arvostan paljon neuvojasi ja rehellisyyttäsi. Koitan pysyä vahvana, että jaksaisin olla lasteni isästä erossa. Mulla ei ole täällä mitään tukiverkostoa, eikä kavereitakaan, ja on tosi rankkaa olla ihan yksin. Sen takia varmaan aina annan kaiken miehelle anteeksi siihen saakka kun jotain taas tapahtuu... Ihan typerää, noidankehä vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt pitäis vaan pysyä henkisesti täysin irti miehestä ja nähdä vaan lasten takia, eikä minkään muun. Mutta siinä on ylipuhumisen maailmanmestari, ja selviää aina tilanteesta kuin tilanteesta loistavasti kuin koira veräjästä, kuten varmaan moni riippuvainen joka miettii vaan pohjimmiltaan itseään... Äh...
No, kiitos sulle, ja voimia myös että pysyisit erossa aineista.Lasten takia se ero tarvii ottaakin. ihan kuin olisi omaa tarinaa lukenut.
Mun mies samanlainen. Puhuu ympäri, syyllistää minua ja sama pelleily jatkuu. Kortitta ajoa, kännissä ajoa ja sitten valvotaan viikko putkeen.. alkaa laskut ja sit nukkuu ja nukkuu. Tämä voi olla myöhäistä nyt, mutta ajatelkaa itseänne ja lapsianne ihmiset. Kuinka paljon saa tätä nykyä lukea lehdistä kun on puoliso on tappanut koko perheen.. Mun miehellä alkoi päässä viiraan pahasti kun käytti piriä. Olin asiasta tietämätön tai en ehkä halunnut myöntää, että osuu omalle kohdalle. On asunto, työpaikka, kaksi autoa ja kaikki ok muuten.. Sitten alkoi mennä päin helvettiä. Mies yritti tehdä vuorokauden ympäri koko ajan jotain.. Eihän sitä ihminen luonnostaan hereillä pysy. Eli alkoi käytttään tietämättäni piriä. Oireet olivat selvät. En vain uskonut omalle kohdalle. Mutta näin sitä vietiin kuin vierasta sikaa.. - lähiomainen
piri-pöhelin muija kirjoitti:
Lasten takia se ero tarvii ottaakin. ihan kuin olisi omaa tarinaa lukenut.
Mun mies samanlainen. Puhuu ympäri, syyllistää minua ja sama pelleily jatkuu. Kortitta ajoa, kännissä ajoa ja sitten valvotaan viikko putkeen.. alkaa laskut ja sit nukkuu ja nukkuu. Tämä voi olla myöhäistä nyt, mutta ajatelkaa itseänne ja lapsianne ihmiset. Kuinka paljon saa tätä nykyä lukea lehdistä kun on puoliso on tappanut koko perheen.. Mun miehellä alkoi päässä viiraan pahasti kun käytti piriä. Olin asiasta tietämätön tai en ehkä halunnut myöntää, että osuu omalle kohdalle. On asunto, työpaikka, kaksi autoa ja kaikki ok muuten.. Sitten alkoi mennä päin helvettiä. Mies yritti tehdä vuorokauden ympäri koko ajan jotain.. Eihän sitä ihminen luonnostaan hereillä pysy. Eli alkoi käytttään tietämättäni piriä. Oireet olivat selvät. En vain uskonut omalle kohdalle. Mutta näin sitä vietiin kuin vierasta sikaa..Meillä on tällä hetkellä tilanne se, että lasten isä on ollut psykiatrisessa sairaalassa marras-joulukuun hoidossa. Joutui pihalle, kun hankki siellä ollessaankin yksityiseltä lääkäriltä reseptilääkkeitä, eikä maininnut tietenkään olevansa sairaalahoidossa... Hoito katkaistiin ja sitten alkoi hillitön ralli taas. Meni varmaan kaikkea mahdollista, hajotti kultasepänliikkeen ikkunan, varasteli polkupyöriä, teki kaikenlaista mikä nyt asiaan yleensä kuuluu eikä yllätä ketään. Sitten isäpuolellaan meni hermot kaikkeen tähän, ja hän vei ukon suljetulle osastolle rauhottumaan. En tiedä tarkkaan miten se onnistui, mutta toi isäpuoli on mielisairaanhoitajana Niuvassa. Siellä rauhottui reilun pari viikkoa, kävi viime viikonlopun kotona ja tänään astui taas päihdepsykiatriselle, joka on suljettu osasto sekin. Ei saa pitää mitään yhteyttä nyt siis ulkopuolelle sieltä. Noin kuukauden päivät pitäisi pysyä siellä, ja odotella sitten maksusitoumusta Järvenpään sosiaalisairaalaan. Eli nyt ei näy lähiaikoina tuota miestä meillä päin sitten... Toivotaan että paranee nyt kun ois siihen mahdollisuus.
- maijuli
piri-pöhelin muija kirjoitti:
Lasten takia se ero tarvii ottaakin. ihan kuin olisi omaa tarinaa lukenut.
Mun mies samanlainen. Puhuu ympäri, syyllistää minua ja sama pelleily jatkuu. Kortitta ajoa, kännissä ajoa ja sitten valvotaan viikko putkeen.. alkaa laskut ja sit nukkuu ja nukkuu. Tämä voi olla myöhäistä nyt, mutta ajatelkaa itseänne ja lapsianne ihmiset. Kuinka paljon saa tätä nykyä lukea lehdistä kun on puoliso on tappanut koko perheen.. Mun miehellä alkoi päässä viiraan pahasti kun käytti piriä. Olin asiasta tietämätön tai en ehkä halunnut myöntää, että osuu omalle kohdalle. On asunto, työpaikka, kaksi autoa ja kaikki ok muuten.. Sitten alkoi mennä päin helvettiä. Mies yritti tehdä vuorokauden ympäri koko ajan jotain.. Eihän sitä ihminen luonnostaan hereillä pysy. Eli alkoi käytttään tietämättäni piriä. Oireet olivat selvät. En vain uskonut omalle kohdalle. Mutta näin sitä vietiin kuin vierasta sikaa..Juupa. Tutulta kuulostaa. ja sitten vielä eräs asia, elikkä vauhtihan jättää päähän pysyviä vaurioita. Sen olen huomannut lapseni isässä. Älytöntä hermoilua pikku asioista, raivareita, pientä vainoilua vähän päälle ja siihen päähän kun kiskaisee vähän viinaa vielä.... Mutta. kantapäitten kautta koulun olen saanut ja tyttöni kanssa kahden mukavaa elämää vietellään nyt. Terkut ja jaksamiset kaikille. Ja hörhöt, hoidattakaa jestas itsenne kuntoon. Teitä v...t kiinnostaa, mutta kun lähimmät kärsii.
- RTN
maijuli kirjoitti:
Juupa. Tutulta kuulostaa. ja sitten vielä eräs asia, elikkä vauhtihan jättää päähän pysyviä vaurioita. Sen olen huomannut lapseni isässä. Älytöntä hermoilua pikku asioista, raivareita, pientä vainoilua vähän päälle ja siihen päähän kun kiskaisee vähän viinaa vielä.... Mutta. kantapäitten kautta koulun olen saanut ja tyttöni kanssa kahden mukavaa elämää vietellään nyt. Terkut ja jaksamiset kaikille. Ja hörhöt, hoidattakaa jestas itsenne kuntoon. Teitä v...t kiinnostaa, mutta kun lähimmät kärsii.
On se niin vaan helppoa sanoa että "Hoidattakaa itsenne kuntoon" kun ei se vain tapahdu sormia napsauttamalla.
- lähiomainen
oli siis alunperin se, että näkyykö se piri siinä poliisin ottamassa verikokeessa? Oli ilmeisesti mun tämänhetkisten tietojen mukaan ottanut sitä piriä keskiviikko päivä - torstai-yö ennen klo02 välisenä aikana, en tiedä määrää, mutta omin silmin näin, että kunto oli se, että ei tajunnut mitään, ei pystynyt kävelemään, puhui, mutta ei tuntenut esim. minua. Viinaa ja piriä. Niin, se verikoe otettiin ilmeisesti torstai-iltapäivällä tai illalla, koska sen yön viettivät putkassa.
Eli mitä näkyy verikokeessa ja mitä tulee sanktioiksi jos jotain näkyy? Haluaisin tietää mitä on edessä vielä tämän kaiken lisäksi. Vaikka erossa ollaankin niin hän on kuitenkin lasteni isä...- diofuhg
hmm. jos hän todella piriä on vetänyt niin todennäköisesti näkyy niissä kokeissa, kumma juttu olisi jos ei näkyisi.
mutta noi sun kuvailemat oireet ei kyl mun mielestä piriin viittaa oikein.. koska amfetamiini ei kuitenkaan vedä mitenkään ihan kujalle.. - jepjepjep
diofuhg kirjoitti:
hmm. jos hän todella piriä on vetänyt niin todennäköisesti näkyy niissä kokeissa, kumma juttu olisi jos ei näkyisi.
mutta noi sun kuvailemat oireet ei kyl mun mielestä piriin viittaa oikein.. koska amfetamiini ei kuitenkaan vedä mitenkään ihan kujalle..kyllä se vetää. Tarpeeksi viinaa ja savuja kaveriksi olet aivan tutkalla.
- -------
jepjepjep kirjoitti:
kyllä se vetää. Tarpeeksi viinaa ja savuja kaveriksi olet aivan tutkalla.
Siis ei muka pysty kävelemään pirin vaikutuksissa. Joskus aikoinaan kun itse tuli maisteltuu pirii, niin ei sitä muuta tehtykään kun käveltiin. Koko ajan piti olla jossain päin menossa kun paikallaan ei vaan pystynyt olemaan.
Jos alkoholia ja piriä vetää sekasin, niin tuntuu kuin alkoholi ei nouse edes päähän.
Nämä siis ovat minun omat kokemukset. - ******
Kuten sanoin ekassa vastauksessa niin todennäköisesti siinä tulee noin käymään .Sakkoja sakkoja .Ei kuitenkaan linnaa jos sitä meinasit .Lievähkö rikos kuitenkin .
- lähiomainen
****** kirjoitti:
Kuten sanoin ekassa vastauksessa niin todennäköisesti siinä tulee noin käymään .Sakkoja sakkoja .Ei kuitenkaan linnaa jos sitä meinasit .Lievähkö rikos kuitenkin .
Sori, en huomannut, että joku oli jo vastannut ihan siihen oikeeseenkin kysymykseen. Väärästä päästä luin viestejä...
Tuolla joku kommentoi, ettei olisi piri kyseessä, niin mikäköhän aine sitten voisi olla?
Jos ei miehen mukaan tule kerran mitään näkymään testeissä, kun on siitä koko ajan niin pirun varma, että ihan ärsyttää. Ensin itse sanoi vetäneensä piriä ke-to aikana ja sitten ei näykään torstaina otetuissa verikokeissa mitään! Sen tiedän ihan varmasti, että pelkällä viinalla tuo mies ei itseään siihen kuntoon saa, vaikka joisi mitä. Sen verran toleranssia taitaa alkoholiin olla... Melkeinpä toivoisin, että saisi ihan kunnon sakot, että tuntuisi edes jossakin, vaikka sitten kukkarossa, vaikka taitais se jättää ne maksamatta kuitenkin. - *******
lähiomainen kirjoitti:
Sori, en huomannut, että joku oli jo vastannut ihan siihen oikeeseenkin kysymykseen. Väärästä päästä luin viestejä...
Tuolla joku kommentoi, ettei olisi piri kyseessä, niin mikäköhän aine sitten voisi olla?
Jos ei miehen mukaan tule kerran mitään näkymään testeissä, kun on siitä koko ajan niin pirun varma, että ihan ärsyttää. Ensin itse sanoi vetäneensä piriä ke-to aikana ja sitten ei näykään torstaina otetuissa verikokeissa mitään! Sen tiedän ihan varmasti, että pelkällä viinalla tuo mies ei itseään siihen kuntoon saa, vaikka joisi mitä. Sen verran toleranssia taitaa alkoholiin olla... Melkeinpä toivoisin, että saisi ihan kunnon sakot, että tuntuisi edes jossakin, vaikka sitten kukkarossa, vaikka taitais se jättää ne maksamatta kuitenkin.Vaikea sanoa mitä on vetänyt jos kuitenkin itse on sanonut ,että piriä .
Toisaalta jos ei ole pystynyt kävelemään ja on ollut muuten poissa oleva niin kyseessä voisi olla subutex .Tai joku psykedeeli ,mutta jostain syystä epäilen ,että ei olisi mitään psykedeeliä ottanut...
Mutta oikeastaan jos hän vetänyt mitä tahansa kemikaalia niin aika varmasti tulee näkymään ainakin 1-3 päivää veressä . - -tietävä-
diofuhg kirjoitti:
mutta noi sun kuvailemat oireet ei kyl mun mielestä piriin viittaa oikein.. koska amfetamiini ei kuitenkaan vedä mitenkään ihan kujalle..spiidi piri vauhti kaikki nimikkeet on juuri siksi että piri piristää eli vaikka oisit kuinka kujalla niin virkoat väkisin ja jaksat taas olla menossa mutta kun vaikutus lakkaa niin sitten pitkään ryypännyt yleensä sammuu kun saunan lyhty ja ei se ei enää vuorokauden jälkeen näy veri kokeissa se on niin että mitä vahvempi huume sitä vähemmän se näkyy ja spiidi ei näy kuin keskimäärin vuorokauden tai vähemmänkin riippuu ihmisestä...
- nap
jos miehelläsi ei ole mitään kummalista muuta taustaa huumeista. niin arvelisin sakko tuomiota ja ajokortti hyllylle joksikin aikaa mutta luulisin todella että siellä näkyy kyllä amfetamiini ainakin 4pv ellei 5pv.
- lähiomainen
nap kirjoitti:
jos miehelläsi ei ole mitään kummalista muuta taustaa huumeista. niin arvelisin sakko tuomiota ja ajokortti hyllylle joksikin aikaa mutta luulisin todella että siellä näkyy kyllä amfetamiini ainakin 4pv ellei 5pv.
Oon joskus helmikuussa näköjään tohon jo kirjottanutkin mitä tuli tuomioksi. Eilen lähti sitä istumaan sitten. Et kyllä siellä näkyi. Ja tulossa on toinenkin istuttava tuomio kaikenlaisista muistakin aiheeseen liittyvistä rötöksistä, että kaikkea kivaa se päihteily ja huumeilu pitää kyllä sisällään...
- -tietävä-
mitä vahvempi huume sen vähemmän aikaa se veressä näkyy piri näkyy noin vuorokauden ehkä vajaa riippuu ihmisestä...kun taas polteltavat aineet noin kk. päästä voi näkyä että toden näköisesti miehesi puhuu totta
- lähiomainen
No, tosta jutusta on nyt tosiaan yli puoli vuotta aikaa. Ja tuomio sille tuli, sai 2kk ehdotonta vankeutta, josta ensikertalaisena ei joudu istumaan ku ehkä kolmanneksen. Aikoi kyllä valittaa tostakin päätöksestä, mutta enpä tiedä sitten onko onnistunut pääsemään valituksessaan pidemmälle, kun on mennyt päihteilyksi tämäkin vuoden alku niinku tossa toisessa uudemmassa kommentissa jo kerroinkin. Nyt on tosiaan siellä päihdepsykiatrisella osastolla tällä hetkellä.
- Gilbert
Itse käytin aikoinaan noin viisi vuotta säännöllisesti piriä. Kokemuksesta sanon että kyllä näkyy verikokeessa noin kaksi-kolme päivää. Miehesi saa syytteen rattijuopumuksesta ja huumaus aineen käyttö rikoksesta. tuomio on joko sakko,ehdollinen vankeus tai yhdyskuntapalvelu. ajokieltoa tulee muutama kuukausi. Olen pahoillani sun puolesta.
- lähiomainen
Tässä on aihetta nyt olla muutenkin pahoillaan. Lasteni isä, eli tämä kyseinen henkilö josta tämä aihe lähti, kuoli marraskuussa. Mutta tämä nyt ei varmaan yllätä ketään, näinhän näissä hommissa käy, ennemmin tai myöhemmin. :(
- ddwadwads
lähiomainen kirjoitti:
Tässä on aihetta nyt olla muutenkin pahoillaan. Lasteni isä, eli tämä kyseinen henkilö josta tämä aihe lähti, kuoli marraskuussa. Mutta tämä nyt ei varmaan yllätä ketään, näinhän näissä hommissa käy, ennemmin tai myöhemmin. :(
Näin se luonto karsii...
- minäki
lähiomainen kirjoitti:
tosi pahoillani, vaikka se ei mitään autakaan. On tämä maailma kova paikka, elämä aina niin vähästä ja sattumastakin kiinni.
Itseltä läheisiä poistunut ja ainakin omalla kohdalla toimii, kuten kriisiterapiassakin sanotaan; anna itsellesi lupa surra, mutta myös vihata ja rakastaa, vaikka tuntuisi ristiriitaiselta. Sillä niitä omia ristiriitoja saa edes hieman pienemmiksi.
Minusta tuntuu, että me ihmiset olemme yhtä ja samaa olentoa. Maapallot ovat kuin verkottuneet aivot, jotka koostuvat ihmisten aivoista. Jokaiselle ihmiselle on joku tehtävä ja paikka mihin hän ohjautuu, uskon kaikella olevan kuitenkin tarkoituskensa.
Kukaan ihminen ei ole paha luonnostaan, ihmisen tahto vie useimmiten hyvään. Toivottavasti toivut ja lapsenne toipuvat myös. Aika parantaa haavat. - simba3
minäki kirjoitti:
tosi pahoillani, vaikka se ei mitään autakaan. On tämä maailma kova paikka, elämä aina niin vähästä ja sattumastakin kiinni.
Itseltä läheisiä poistunut ja ainakin omalla kohdalla toimii, kuten kriisiterapiassakin sanotaan; anna itsellesi lupa surra, mutta myös vihata ja rakastaa, vaikka tuntuisi ristiriitaiselta. Sillä niitä omia ristiriitoja saa edes hieman pienemmiksi.
Minusta tuntuu, että me ihmiset olemme yhtä ja samaa olentoa. Maapallot ovat kuin verkottuneet aivot, jotka koostuvat ihmisten aivoista. Jokaiselle ihmiselle on joku tehtävä ja paikka mihin hän ohjautuu, uskon kaikella olevan kuitenkin tarkoituskensa.
Kukaan ihminen ei ole paha luonnostaan, ihmisen tahto vie useimmiten hyvään. Toivottavasti toivut ja lapsenne toipuvat myös. Aika parantaa haavat.on se vaan kauhea tunne kun saa selville että oma läheinen onkin ollut koukussa huumeisiin jo pitkään. nyt sitten muuttui elämä totaallisesti, ja tuntuu pahalta kun ei pysty auttaa. aikuista ihmistä kun ei voi pakkohoitoon laittaa. hänen täytyy vain itse tehdä se lopettamispäätös. kiitos kaikille piritietämyksestä.....nyt olen alkanut ymmärtämään mistä ne raivarit ym. johtui. kun tunnusti asioita pari päivää sitten. voimia kaikille saman kokeneille.
- narkin ex
simba3 kirjoitti:
on se vaan kauhea tunne kun saa selville että oma läheinen onkin ollut koukussa huumeisiin jo pitkään. nyt sitten muuttui elämä totaallisesti, ja tuntuu pahalta kun ei pysty auttaa. aikuista ihmistä kun ei voi pakkohoitoon laittaa. hänen täytyy vain itse tehdä se lopettamispäätös. kiitos kaikille piritietämyksestä.....nyt olen alkanut ymmärtämään mistä ne raivarit ym. johtui. kun tunnusti asioita pari päivää sitten. voimia kaikille saman kokeneille.
Mä lähtisin pois vielä kun on mahdollista. Itse katselin piripäämieheni itsetuhoa muutaman vuoden ja sairastuin masennukseen. Lopulta tajusin lähteä ja jätin hänet muiden omaisten huoleksi. Oli varmaan raukkamaista, mútta en enää jaksanut. Olisi mennyt omakin elämä siinä sivussa. Jos olisi ollut lapsia, olisin häipynyt jo aikaisemmin.
Koeta kestää, mielellään ilman miestäsi.
- H.A.T.E
Tuohon asiaan sanon että tee niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu,ajattele laajasti ja pitkälle että kummasta on enemmän hyötyä kaikille osapuolille,erosta vai yhdessäolosta nykyisen tilanteen kanssa.Sinä tiedät sen parhaiten jos kuka.Näin yleisesti olen itse sitä mieltä että jos on huumekoukussa niin siitä ei pääse yleensä kuin joko a) nettihuumeilla mitkä on tarkotettu niille ketkä käyttää aitoja huumeita(nettihuumeita on valmistettu alunperin siitä syystä että huumeittenkäyttäjät pääsisivät irti aidosta huumeesta.Nettihuumeeseen ei myöskään jää riippuvuutta ja se yleensä on halvempaa ja paljon terveellisempää). tai b) Oma tahto ja muitten tuki ja mahdollinen hoito voivat myös auttaa tai c) kuolema.
Viimeinen vaihtoehto auttaa varmasti mutta sitä en suosittele kenellekään.Tuosta nettihuumeesta sen verran että tiedän 2 henkilöä ketkä ovat päässeet irti huumeista noitten avulla ja niistäkin myöhemmin myös.Ainoana haittapuolena tapahtu se että alkoholi tuli paljon enemmän kuvioihin. - Exjunkie
Terapeutilla muuten puhutaan miksi käytät ym. Minulle ex narkkarin niistä mitään apua saa. Mutta amfetamiinista ei mene sekaisin vain se piristää. Että ukkosi on syönyt sieniä tai jotai mikä ei näy seuloissa jos ne puhtaat ovat. Et pärjäillään lapsenne kanssa itseomani nyt jo 18v. Et tien mitä käytte läpi. Mutta jos seulat ovat puhtaat niin ukkosi luotettava. Muista myös se
- Entinenkäyttäjä
Karpalo Projekti voi katsoa netistä mitä se sisältää Itse pääsin aineista eroon sen avulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423057Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472317Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361