Miksi jotkut ihmiset

haluavat lemmikiksi

hämähäkkejä?????? Ne eivät ole millään tavalla kauniita tai suloisia. Minua puistattaa.
Eihän ne edes paljonkaan siellä lasi kipassa liiku..

9

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • holleliini

      koska ne ovat kiinnostavia, erikoisia, joskus jopa KAUNIITA.
      Jotkut ihmiset pitävät eläimistä jotka ovat erillaisia. Ja miksi kaikkien lemmikkien pitäisi juosta, pomppia ja peuhata koko ajan?
      Eri ihmiset pitävät eri eläimistä. Usko pois...

      • mieleen

        ...että ihmiset tykkää eri asioista? Ite en ottais hamsteria vaikka maksettais. Tylsiä karvaläjiä.


    • yökkäilyjä

      Kiva, kun aina toisinaan tulee näitä hämähäkki-yäk-yäk juttuja, niin on edes vähän eloa täälläkin.

      Nuo ovat sinun omia subjektiivisia tuntemuksia, eivätkä koko totuus. Sinua puistattaa, muttei kaikkia puistata.

      Lemmikki vai harrastus,tai ihan elämäntapa, mitä tämä nyt sitten onkaan.

      Et ilmeisesti ole koskaan pidempään seurannut hämähäkkien elämää..kyllä ne siellä kipassaan osaavat liikkua hyvinkin räväkästi ja paljon. Riippuu tilanteesta. Syötin juuri omani, ja totta mooses pullea kiiltävä iso jauhomato saa liikettä kinttuihin, niihin kaikkiin kahdeksaan. Etkä varmaan ole nähnyt sitäkään, kun hämähäkki kutoo itselleen lautasen jonka päältä syö saaliinsa, puhumattakaan nahanluonnista, jonka koreografia on hidas mutta kiehtova.

      Kuten aina olen ajatellutkin, kylläpä on ahdas ja kapea katsantoista elämä joillain.

      • ihan järkeen käyvästi.

        Kiitos vastauksestasi. Minä nimittäin olen ihan oikeasti miettinyt asiaa, kun olen poikennut eläinkaupaassa ja siellä nähnyt näitä kuikelo jalkoja :), toisilla näyttää kyllä olevan villahousut jalassa ;). Tämä minun kysymykseni ei todellakaan ollut tarkoitettu millään tavalla ärsyttämään ketään tai laittamaan lemmikkejä tärkeys järjestykseen. Vaikka kirjoituksestani saattoi niin luulla. Tämä on vähän kuin tekstarin lähettelyä. Aina toinen ei voi tietää millä sävyllä viesti on lähetetty vaan voi ymmärtää väärin.

        Kerroit kuinka hämähäkkisi kutoo lautasen... mielenkiintoista, ihan oikeasti, mutta minun karvani käsivarresta nousi jännästi pystyyn :).
        Olen sitä mieltä, kun ottaa noinkin eksoottisen eläimen, josta joutuu varmasti ottamaan paljon selvää, jotta onnistuu sen hoidossa niin kyllähän siitä pitää olla kiinostunut.

        Minusta silloin on suorastaan ihailtavaa, kun ihmiset ottavat näitä ns. erilaisia lemmikkejä he kyllä usein paneutuvat asiaansa ihailtavalla tavalla. Kyllä suurin osa yrittää hoitaa vaativia eläimiään mitä suurimmmalla huolellisuudella.

        Voitte, myös uskoa, että pidän kyllä kaikenlaisista eläimistä, mutta minä henk.koht. en ole niin lyhyt jänteinen, että kykenisin hoitamaan hämiksiä, skorppareita, käärmeitä tai vastaavia. Minulle höhkälle sopii paremmin höhkö koira, joka välillä haisee ja kuolaa ja syödessään tiputtelee ruokaa kupistaan lattialle. Heiluttaa häntäänsä, kun tulen kotiin ja rojahtaa lempi tuoliini, eikä lähde kulumallakaan siitä pois.


    • haluavat

      lemmikiksi kissoja ja koiria?????? Ne ei ole millään tavalla kauniita tai suloisia, päinvastoin. Koirat haisevat yleensä pahalle,karvaavat ja kuolaavat paikat. Kissan pissa haisee kammottavalle, niitten naukuna käy korviin, ja ovat luonteeltaan tosi itsekkäitä ja omahyväisiä. Niitten virtsoista ja ulosteista pitää huolehtia, kuljetettava ulos narun perässä useita kertoja päivässä,etteivät tekisi tarpeitaan sisälle.
      Minua puistattaa.

    • mielipide-hyypiö

      Kaikilla immeisillä on erilaisia mielipiteitä eri elukoista, mine pidän miltei kaikista, mutta vierastan Hevosia ja valitettavasti hämähäkkejäkin..
      Hämäkeistä en pidä erään ikävän tapahtuman takia, joka sattui muutamia vuosia sitten :/
      Mutta kestän niitä pälyillä lasin läpi ja näin..
      Mutta enimmäkseen siis pidän jyrsijöistä, linnuista ja kotiloista :P

      Harrastelkaa te kahdeksan jalkaisten kamujenne kanssa, niin minä omien, kuin myös se joka taas valitteli 'ällöistä' hämpyistä :P

    • jokaisen oma valinta

      Itse olen suunnitellut ja haaveillut jo pari vuotta lintuhämähäkistä, ne on niin nättejä. Mutta en ole vielä hankkinut, pitäsi ensin päivittää akvaario isommaksi, sais tularin sitten tuohon ja sitten vois jo suunitella mihin sijoittais sen hämpyn sitten ja miten ne noi linnut sitten menis, jos hämis karkais kun noita lapsiakin löytyy, voisivat avittaa hommassa. Hintojakaan en ole vielä pahimmin kysellyt, kun kaikki on vielä vaiheessa, mutta eiköhän tämä tästä.Enkä kyllä ymmärrä miksi täällä purat inhoasi/vihaasi, en minäkään tykkää kotoisista ötököistä, mutta ne (tarantulat) on niin syötävän kauniita.

      • syö..........

        Voi olla, ettei se ole noin niinku eläinsuojellullisesti hyväksyttyä, vaikka inhottavia otuksia ovatkin.


    • deisid

      mun urticans vetää semmosta rallia että välillä saa pelätä purkin kaatuvan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe