Jälleen yksi pettynyt Linux-kokeilija. Alku näytti hyvältä: Työpöytä näytti hyvännäköiseltä. Sovelluksia oli jo valmiina melkoinen määrä. Todellisuus iski kuitenkin vasten kasvoja:
- Miksi OpenOffice on niin tajuttoman hidas verrattuna Officeen? ( P4, 1 gb )
- Miksi turhia sovelluksia asentuu niin paljon --> kaikenmaailman pikkupelit --> miksi en saanut asennusvaiheessa päättää ITSE, mitä tarvitsen koneelleni?
- Miksi jokainen säätö pitää tehdä eri sovelluksilla --> säädä näytönsäästäjä, säädä työpöydän kokoa, vaihda taustakuvaa ( eikö nuokin saisi koottua yhden painikkeen alle, eikä viemään puolta tilaa alasvetovalikosta? )
Pahin pettymys iski kuitenkin CADillä?
- Miksi Linuxille ei ole kunnosllista CADia? Kyllä jäi suunnitelmat tekemättä, kun ei löytynyt edes lähelle AutoCAD:in kaltaista sovellusta, saati sellaista, joka olisi helppo asentaa.
Kyllä taidan nyt pysyä lopullisesti Windows XP:ssä. Ainakin tiedän, mitä saan, teen ja tarvitsen.
Älkää ottako henk. koht., teksti perusuu omiin kokemuksiin.
Taas vaihtui yksi Linux XP:hen
14
723
Vastaukset
- harmi
>...ei löytynyt edes lähelle AutoCAD:in kaltaista...
http://www.varicad.com/
Hakkaa autocadin mennen tullen. - hitaus...
oo:n hitaudesta pääsee eroon, kun kieltää sitä käyttämästä javaa.
- paikkaansa
Openoffice.org on hidas kuin etana, vaikka ei olisi edes koko javaa asennettuna.
- viritysohjeita
paikkaansa kirjoitti:
Openoffice.org on hidas kuin etana, vaikka ei olisi edes koko javaa asennettuna.
http://www.linuxjournal.com/article/8308?from=0&comments_per_page=50
- Saat vaikka
kaikki roinat miljoonan välilehden alle, kuten matoimurissakin. Joudut vain tekemään sen itse
ja ilmaiseksi. Winukkahan kerää miljarditulonsa suunnittelemalla kaikkiin ns. "uusiin" versioihinsa
uudet valikot ja taustakuvat...
PS. Jossain oli, että vistaan on jo nyt tuhansia örkkejä, vaikka ns. käyttistä ei ole edes olemassa,
on vain sekoileva graafikkojen luomus. hidas, no otetaanpa Officen komponenttien esilataus pois koneen käynnistymis vaiheessa, niin katsotaan sit uudelleen!
Miksi OpenOffice on niin tajuttoman hidas verrattuna Officeen? ( P4, 1 gb )
Mikä työpöytä (Gnome vai KDE vai kenties xfce)?
Miksi jokainen säätö pitää tehdä eri sovelluksilla --> säädä näytönsäästäjä, säädä työpöydän kokoa, vaihda taustakuvaa ( eikö nuokin saisi koottua yhden painikkeen alle, eikä viemään puolta tilaa alasvetovalikosta? )
Ja mikä distro oli kyseessä?
Miksi turhia sovelluksia asentuu niin paljon --> kaikenmaailman pikkupelit --> miksi en saanut asennusvaiheessa päättää ITSE, mitä tarvitsen koneelleni?- on hyvä vaan
Juu jos ei ole aikaa, halua ja asennetta opetella niin sitten kannattaakin pysyä suosiolla Windows Xp:ssä.
- Pentti Nelonen
Minä en ainakaan halua opetella, minä haluan käyttää. Windowsia ei tarvitse opetella, senkuin vain käyttää, koska niin helppo se vaan on. Linuxia ei opi edes puolessa vuodessa käyttämään niin, että osaisi käyttää diskettejä, cd/dvd-levyjä tai saisi asennettua ohjelmia koneelle.
- auttaja
Pentti Nelonen kirjoitti:
Minä en ainakaan halua opetella, minä haluan käyttää. Windowsia ei tarvitse opetella, senkuin vain käyttää, koska niin helppo se vaan on. Linuxia ei opi edes puolessa vuodessa käyttämään niin, että osaisi käyttää diskettejä, cd/dvd-levyjä tai saisi asennettua ohjelmia koneelle.
Jos n. kymmenvuotiaat naapurin kakarat osaavat jo SUSE:lla ja Ubuntulla työskennellä, niin kyllä olisi sinunkin aika.
Jos tietenkin jumahtanut Windowsin tapoihin, niin minkäs sitä voi. Vanha koira kylläkin voi oppia uusia temppuja.
- minä vaan
Ei muka ole CAD:a? Etsitkö sä edes sitä? Kun googleen iskee hakuehdoksi
linux cad
niin sillä tavalla löytyy vaikka kuinka monta cad sovellusta ja sivua joka listaa niitä. - minä vaan
"- Miksi turhia sovelluksia asentuu niin paljon --> kaikenmaailman pikkupelit --> miksi en saanut asennusvaiheessa päättää ITSE, mitä tarvitsen koneelleni?"
No jos sä asensit esim Ubuntun, niin sehän on suunnattu pitkälti alottelijoille, mikä näkyy siinä että asennusohjelma ei oletuksena kysele mitään. Sitähän monet Windows-käyttäjät on itkenyt muiden jakeluiden kohdalla, että kauheeta kun se asennus kysyy niin "monimnutkasia" asioita. - dsf
- Miksi turhia sovelluksia asentuu niin paljon --> kaikenmaailman pikkupelit --> miksi en saanut asennusvaiheessa päättää ITSE, mitä tarvitsen koneelleni?
Jos haluat päättää ITSE, asenna gentoo...
- Miksi jokainen säätö pitää tehdä eri sovelluksilla --> säädä näytönsäästäjä, säädä työpöydän kokoa, vaihda taustakuvaa ( eikö nuokin saisi koottua yhden painikkeen alle, eikä viemään puolta tilaa alasvetovalikosta? )
Mutta, mitähän työpöytäympäristöä käytät? esim. kde:ssä on melko yhtenäinen controlcentteri...- jea
ja esim. sitten o distro kohtaset controlcentterit vaikkapa Susessa Yast2:nen jostai voi säätää lähes kaikkea ja ikkunamanagerilla on oma kuten edellisessä esimerkissä KDE:stä puhuttii... nämäkin siksi on erillään, koska ei voida tietää varmaksi mitä käyttäjä loppupelissä haluu käyttää kun valinnan varaa on ja jokainen on erinlainen
- Pentti Nelonen
Pääset halvemmalla ja tehokkaammin asioista läpi, kun käytät huipputurvallista Microsoft Windows XP-käyttöjärjestelmää turvattoman linuxin sijasta.
"- Miksi OpenOffice on niin tajuttoman hidas verrattuna Officeen? ( P4, 1 gb )"
Linuxin perusrakenne aiheuttaa tämän. Linuxia ohjelmoidaan vain lisäämällä kokoajan uutta koodia vaikka vanha kaipaisi välitöntä huomiota. Linux vaatii vähintään 3 kertaa tehokkaamman tietokoneen kuin windows, jotta sama peli/ohjelma toimisi yhtä nopeasti.
"- Miksi Linuxille ei ole kunnosllista CADia?"
Linuxille ei ole oikeastaan mitään muitakaan ohjelmia saati sitten ajureita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924607
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?823758Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1363242Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261820Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881669