MDF vai puupaneeli ?

Auttakaa tyhmää

Kertokaahan tyhmälle kuinka verrata MDF-levyjen (hinta/neliömetri) ja puupaneelien (hinta/jm) hintoja? Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään käsitystä kumpi on kalliimpaa ja kumpi halvempaa. Meidän kattoon tulee sitä halvempaa, mutta kummasta sitä löytyy helpommalla. Itse en asenna sisäkattoa, vaan sen tekee ammattilainen, joten asennus on varmaan molemmilla lähes yhtä nopeaa? Itse olen ollut vielä toistaiseksi siinä käsityksessä, että 6€/m2 mdf olisi aika halpaa verrattuna johonkin valkolakattuun paneeliin    STP (ja mitä ...tua tuo STP tarkoittaa) 14x120 (n. 1,20 €/jm).

10

34543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • STV:sisäverhouspaneeli/täyspontti/pyöristetty proviili.
      Onkohan tuo mdf paneelin hinta ihan oikein???
      Mdf paneeli on paljon parempaa laittaa ja siitä jäävä hukka on olematonta,jos se on päätypontattua.
      Se on mittatarkkaa ja elää todella vähän verrattuna normaali paneeliin.Asennusaika on varmasti nopeampi kuin normaali paneelissa.
      Ehdottomasti paras materiaali on tällä hetkellä mdf paneeli mutta miinus siinä on vielä että eri värejä ja pinta kuviointeja on vähän.
      Äkkiä laskien paneelin neliöhinta on n.12e,mutta epäilen vähän mdf:n hintaa?voiko olla noin vähän??
      Tällästä mulla..:)

• Kertaalleen tarkistettu

Normihinta oli n. 10 €/m2 ja sain tingattua 6 €/m2. Mutta yleensä nuo MDF-paneelit siis ovat kovastikin kalliimpia kuin puupaneelit, vai?

• Kertaalleen tarkistettu kirjoitti:

Normihinta oli n. 10 €/m2 ja sain tingattua 6 €/m2. Mutta yleensä nuo MDF-paneelit siis ovat kovastikin kalliimpia kuin puupaneelit, vai?

Vielä ostaa normaali paneelia???
        Nykyisin mitä on joutunut paneelikattoja tekee niin siinä menee hermot ja tunteja tulee.Mihin on hävinnyt oikein höylätty puutavara(sydänpuu valmiina pintana)näin höylättyyn tavaraan törmää aniharvoin ja ehkäpä se kuskataan ulkomaille kun me suomalaiset tyydytään paskaan,vai onko taito sahoilta hävinnyt markkinoiden puristuksessa.
        Ennen pystyi saunaakin tehdessä paneeleita latomaan päällekäin kymmenkunta ja sitten nakutella kiinni.
        Tänpäivän ropeleita saa vääntää ja kääntää miesvoimin.
        Mdf paneeli varmaankin syrjäyttää perinteisen paneelin jossakin vaiheessa.
        Itse tein kaikki omakotitalon katot mdf paneelilla ja siistinä on pysynyt.Normaali paneeli ois ties minkä näköinen....Suosittelen...:)

• halvemmalla

Meidän kattoon laiton mdf-paneelia, jonka neliöhinta oli muistaakseni 4,40 €. Taisi olla Puolalaista, vaan ihan ykköslaatua, ainakaan en huomannut siinä virheitä. Sellaista löytyi eräästä rakennustarvikkeita myyvästä halpakaupasta

• vaihtoehtoina kattoon

MDF, viilu MDF sekä valkolakattu ja päädyimme tuohon MDF "runkoiseen" aidolla puuviilulla päällystettyyn kattolevyyn. Ihan tavallista "10-paneelia" eli MDFfää saa kyllä alle kympin neliö mutta tuo viiluttu sekä valkolakattu tuli samoihin hintoihin = 13€ /m2.

• valkolakattuna

paneli(puu) valkolakattuna on parempi ratkaisu ja nätimpi. Paneli maksaa n 80-90 centtiä /m2 ja päälle lakkaus.

• ... on monia

Elikkäs ei kyllä minusta. MDF-paneli on helppo asentaa, ei juurikaan elä eikä tarvitse sutikoida. Ja onhan siinä vaihtoehtoja, eri leveyksiä ja eri "kuvioita".

• Nimetön

Siis olennainen erohan noilla MDF:llä ja puulla on juuri se, että puu maksaa käsiteltynä noin 2 kertaa enemmän kuin MDF. Käsittelemätön puu on kyllä merkittävästi halvempaa, mutta eihän se ole missään määrin vertailukelpoista. Itse sain juuri tarjouksen eräästä rautakaupasta ja vertailukohteina oli valkolakattu mänty ja MDF. MDF on todellakin puolet halvempaa kuin valk.lak. mänty.

• Remppaajat
        Nimetön kirjoitti:

Siis olennainen erohan noilla MDF:llä ja puulla on juuri se, että puu maksaa käsiteltynä noin 2 kertaa enemmän kuin MDF. Käsittelemätön puu on kyllä merkittävästi halvempaa, mutta eihän se ole missään määrin vertailukelpoista. Itse sain juuri tarjouksen eräästä rautakaupasta ja vertailukohteina oli valkolakattu mänty ja MDF. MDF on todellakin puolet halvempaa kuin valk.lak. mänty.

Aika tylsiä en MDF:ät kun ei elä, eikä kuvio vaihtele ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe