MDF vai puupaneeli ?

Auttakaa tyhmää

Kertokaahan tyhmälle kuinka verrata MDF-levyjen (hinta/neliömetri) ja puupaneelien (hinta/jm) hintoja? Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään käsitystä kumpi on kalliimpaa ja kumpi halvempaa. Meidän kattoon tulee sitä halvempaa, mutta kummasta sitä löytyy helpommalla. Itse en asenna sisäkattoa, vaan sen tekee ammattilainen, joten asennus on varmaan molemmilla lähes yhtä nopeaa? Itse olen ollut vielä toistaiseksi siinä käsityksessä, että 6€/m2 mdf olisi aika halpaa verrattuna johonkin valkolakattuun paneeliin    STP (ja mitä ...tua tuo STP tarkoittaa) 14x120 (n. 1,20 €/jm).

10

33696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • STV:sisäverhouspaneeli/täyspontti/pyöristetty proviili.
      Onkohan tuo mdf paneelin hinta ihan oikein???
      Mdf paneeli on paljon parempaa laittaa ja siitä jäävä hukka on olematonta,jos se on päätypontattua.
      Se on mittatarkkaa ja elää todella vähän verrattuna normaali paneeliin.Asennusaika on varmasti nopeampi kuin normaali paneelissa.
      Ehdottomasti paras materiaali on tällä hetkellä mdf paneeli mutta miinus siinä on vielä että eri värejä ja pinta kuviointeja on vähän.
      Äkkiä laskien paneelin neliöhinta on n.12e,mutta epäilen vähän mdf:n hintaa?voiko olla noin vähän??
      Tällästä mulla..:)

      • Kertaalleen tarkistettu

        Normihinta oli n. 10 €/m2 ja sain tingattua 6 €/m2. Mutta yleensä nuo MDF-paneelit siis ovat kovastikin kalliimpia kuin puupaneelit, vai?


      • Kertaalleen tarkistettu kirjoitti:

        Normihinta oli n. 10 €/m2 ja sain tingattua 6 €/m2. Mutta yleensä nuo MDF-paneelit siis ovat kovastikin kalliimpia kuin puupaneelit, vai?

        Vielä ostaa normaali paneelia???
        Nykyisin mitä on joutunut paneelikattoja tekee niin siinä menee hermot ja tunteja tulee.Mihin on hävinnyt oikein höylätty puutavara(sydänpuu valmiina pintana)näin höylättyyn tavaraan törmää aniharvoin ja ehkäpä se kuskataan ulkomaille kun me suomalaiset tyydytään paskaan,vai onko taito sahoilta hävinnyt markkinoiden puristuksessa.
        Ennen pystyi saunaakin tehdessä paneeleita latomaan päällekäin kymmenkunta ja sitten nakutella kiinni.
        Tänpäivän ropeleita saa vääntää ja kääntää miesvoimin.
        Mdf paneeli varmaankin syrjäyttää perinteisen paneelin jossakin vaiheessa.
        Itse tein kaikki omakotitalon katot mdf paneelilla ja siistinä on pysynyt.Normaali paneeli ois ties minkä näköinen....Suosittelen...:)


      • halvemmalla

        Meidän kattoon laiton mdf-paneelia, jonka neliöhinta oli muistaakseni 4,40 €. Taisi olla Puolalaista, vaan ihan ykköslaatua, ainakaan en huomannut siinä virheitä. Sellaista löytyi eräästä rakennustarvikkeita myyvästä halpakaupasta


    • vaihtoehtoina kattoon

      MDF, viilu MDF sekä valkolakattu ja päädyimme tuohon MDF "runkoiseen" aidolla puuviilulla päällystettyyn kattolevyyn. Ihan tavallista "10-paneelia" eli MDFfää saa kyllä alle kympin neliö mutta tuo viiluttu sekä valkolakattu tuli samoihin hintoihin = 13€ /m2.

    • valkolakattuna

      paneli(puu) valkolakattuna on parempi ratkaisu ja nätimpi. Paneli maksaa n 80-90 centtiä /m2 ja päälle lakkaus.

      • ... on monia

        Elikkäs ei kyllä minusta. MDF-paneli on helppo asentaa, ei juurikaan elä eikä tarvitse sutikoida. Ja onhan siinä vaihtoehtoja, eri leveyksiä ja eri "kuvioita".


      • Nimetön

        Siis olennainen erohan noilla MDF:llä ja puulla on juuri se, että puu maksaa käsiteltynä noin 2 kertaa enemmän kuin MDF. Käsittelemätön puu on kyllä merkittävästi halvempaa, mutta eihän se ole missään määrin vertailukelpoista. Itse sain juuri tarjouksen eräästä rautakaupasta ja vertailukohteina oli valkolakattu mänty ja MDF. MDF on todellakin puolet halvempaa kuin valk.lak. mänty.


      • Remppaajat
        Nimetön kirjoitti:

        Siis olennainen erohan noilla MDF:llä ja puulla on juuri se, että puu maksaa käsiteltynä noin 2 kertaa enemmän kuin MDF. Käsittelemätön puu on kyllä merkittävästi halvempaa, mutta eihän se ole missään määrin vertailukelpoista. Itse sain juuri tarjouksen eräästä rautakaupasta ja vertailukohteina oli valkolakattu mänty ja MDF. MDF on todellakin puolet halvempaa kuin valk.lak. mänty.

        Aika tylsiä en MDF:ät kun ei elä, eikä kuvio vaihtele ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe