Merkillinen vika

996.

On tullut kyseltyä epätoivoisesti maailmalta jne. Josko jollain olisi hakuja tähän?

Alkavaa vikaa epäilen. Auto 996 C4:nen ajettu nyt 127tkm. Olen käyttänyt testerissä auton ei virhekoodeja. Ecu printissä ei näy ylikierroksille ryntäyttämistä (olisin kyllä muistanutkin jos olisin missannut vaihteen ja pistänyt liian pientä silmään... eikä suomen nopeuksilla), siinä ei näy myöskään mitään erikoista.

Niin vika tai alkava sellainen eli kuumana käynnistyy hienokseltaan huonosti eli hetken joutuu pyörittämään. Kone on kuiva, mutta ajon jälkeen ympärillä leijuu öljyn katku. Ei kuitenkaan niin paljon, että pinta laskisi (mittatikku) vaihtovälillä normaalia enempää. Eikä pölläyttele silminnähden missään tilanteessa. Samoin puristuspaineet ok. Kylmänä toimii ok enkä uskalla kierrättää kylmänä, mutta lämpinä esim moottoritien rampista kun runttaa kakkosella kaasun pohjaan niin ei kiihdy tasaisesti vaan ikäänkuin pätkisi. Jos antaa mennä 120.... no hieman yli niin mitä korkeammalle kierrokset nousee sitä enemmän pätkii. En ole uskaltanut esim motarilla ykkösellä kokeilla kierrosten pohjaamista, joten ihan viimeisiä tonneja en tiedä.

ai niin auto -99 ja virrat kondiksessa.

Sen verran olen saanut veikkauksia jenkkifoorumeilta (lukuunottamatta laatuongelmia ko koneessa), että "head gasket" valskaa hieman (epäilen) tai "secondary air induction" siellä kuulemma kuminen osa, joka hapertuu pienille hiushalkeamille, jotka koneen lämmetessä laajenevat ja päästävät ilmaa sisään. Missä tämä sijaitsee? En englanninkielisistä kuvauksista oikein ymmärtänyt.

Käytän kyllä vehjettä pajalla, mutta jokaisen yksittäisen tarkistuttamiseen ei ihan rahat riitä. Muuten ajo on ollut huoletonta ja oikeastaan huoltovapaana laitteena melko halpaakin per kilsa.

2

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flat6

      Suuntaapas www.9xxfin.com -forumille ja kysy sieltä.

    • 996.

      No nyt löytyi vika. Länärille kiihdyttäessä huomasin, ettei öljynpaineet enää nousseet kuin hieman yli ykkösen. Tyhjäkäynnille heittäessä paineet jäivät sitten alle puolikkaaseen. Ei muuta kuin rullaten pikahuoltoon. Öljynpaineen ylivuotoventtiilin jousi (????) oli kuulemma katki. Oli 3 osaa eli ensimmäinen kierre oli katkennut aikaisemmin ja aikaansaanut nykimistä. Kumma kyllä. Ja nyt runtatessa katkes sitten keskeltä. Korjaus öljynvaihtoineen 330euroa. Halvalla pääsin. Ei muuta kuin seuraava satatuhatta mittariin. Viikonloppuja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      108
      5541
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      96
      4819
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      139
      4762
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2199
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      117
      2041
    6. 106
      1790
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1567
    8. 371
      1308
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1141
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      218
      1112
    Aihe