On tullut kyseltyä epätoivoisesti maailmalta jne. Josko jollain olisi hakuja tähän?
Alkavaa vikaa epäilen. Auto 996 C4:nen ajettu nyt 127tkm. Olen käyttänyt testerissä auton ei virhekoodeja. Ecu printissä ei näy ylikierroksille ryntäyttämistä (olisin kyllä muistanutkin jos olisin missannut vaihteen ja pistänyt liian pientä silmään... eikä suomen nopeuksilla), siinä ei näy myöskään mitään erikoista.
Niin vika tai alkava sellainen eli kuumana käynnistyy hienokseltaan huonosti eli hetken joutuu pyörittämään. Kone on kuiva, mutta ajon jälkeen ympärillä leijuu öljyn katku. Ei kuitenkaan niin paljon, että pinta laskisi (mittatikku) vaihtovälillä normaalia enempää. Eikä pölläyttele silminnähden missään tilanteessa. Samoin puristuspaineet ok. Kylmänä toimii ok enkä uskalla kierrättää kylmänä, mutta lämpinä esim moottoritien rampista kun runttaa kakkosella kaasun pohjaan niin ei kiihdy tasaisesti vaan ikäänkuin pätkisi. Jos antaa mennä 120.... no hieman yli niin mitä korkeammalle kierrokset nousee sitä enemmän pätkii. En ole uskaltanut esim motarilla ykkösellä kokeilla kierrosten pohjaamista, joten ihan viimeisiä tonneja en tiedä.
ai niin auto -99 ja virrat kondiksessa.
Sen verran olen saanut veikkauksia jenkkifoorumeilta (lukuunottamatta laatuongelmia ko koneessa), että "head gasket" valskaa hieman (epäilen) tai "secondary air induction" siellä kuulemma kuminen osa, joka hapertuu pienille hiushalkeamille, jotka koneen lämmetessä laajenevat ja päästävät ilmaa sisään. Missä tämä sijaitsee? En englanninkielisistä kuvauksista oikein ymmärtänyt.
Käytän kyllä vehjettä pajalla, mutta jokaisen yksittäisen tarkistuttamiseen ei ihan rahat riitä. Muuten ajo on ollut huoletonta ja oikeastaan huoltovapaana laitteena melko halpaakin per kilsa.
Merkillinen vika
2
681
Vastaukset
- flat6
Suuntaapas www.9xxfin.com -forumille ja kysy sieltä.
- 996.
No nyt löytyi vika. Länärille kiihdyttäessä huomasin, ettei öljynpaineet enää nousseet kuin hieman yli ykkösen. Tyhjäkäynnille heittäessä paineet jäivät sitten alle puolikkaaseen. Ei muuta kuin rullaten pikahuoltoon. Öljynpaineen ylivuotoventtiilin jousi (????) oli kuulemma katki. Oli 3 osaa eli ensimmäinen kierre oli katkennut aikaisemmin ja aikaansaanut nykimistä. Kumma kyllä. Ja nyt runtatessa katkes sitten keskeltä. Korjaus öljynvaihtoineen 330euroa. Halvalla pääsin. Ei muuta kuin seuraava satatuhatta mittariin. Viikonloppuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1085541
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai964819Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1394762Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3672199- 1172041
- 1061790
- 2561567
- 3711308
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591141- 2181112