Sadan vuoden yksinäisyys

Saara

Viime yönä sain päätökseen Gabriel Garcia Marguezin kirjan "Sadan vuoden yksinäisyys". Olin vaikuttunut. Kirja pyöri mielessäni koko ajan. Lopetus oli uskomaton. Onko kukaan muu lukenut kyseistä kirjaa? Tai muuta kyseisen kirjailijan tuotantoa? Haluaisin kuulla muiden kommentteja.

8

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

      Hänen uusin teoksensa on tuon niminen. Inhorealismia Ciudad Trujillon varjolla vallasta ja sen voimasta. Ei silti mikään historiallinen dokumentti, sisältää tarinan siinä ohella.

      • viltteri

        Vuohen juhla on kylläkin Mario Vargas Llosan kirja.


    • vilma

      Muita Marquezin kirjoja olen lukenut Rakkautta koleran aikaan, Kukapa everstille kirjoittaisi, Pelon hetki, Rojumyrsky sekä Rakkaudesta ja muista riivaajista. Kaikki olleet hyviä lukukokemuksia, vaikka Sadan vuoden yksinäisyys onkin mielestäni paras. Suosittelen.

    • moxu

      100 vuoden yksinäisyys on vaikea kirja. Olin joskus aloittanut sen lukemisen, enkä ollut päässyt kovinkaan pitkälle. Tuntui vaikealta.
      Sitten tuli viime kevät ja Turun Kaupunginteatteri sai teoksen historiallisen maailmankantaesitysoikeuden G-M:n tunnetusti hankalalta agentilta. Loistava nelituntinen näytelmä avasi patoja tekstin ympäriltä ja menneenä kesänä luin sen romaanina muutamassa päivässä. Kumpi oli vaikuttavampi kokonaisuus, on vaikea sanoa, mutta totta on, että ilman näytelmää tuoreessa muistissa tuskin olisin jaksanut aloittaa tuota tiiliskiviromskua uudelleen.

    • Saara

      Tällä viikolla olen ehtinyt lukea
      - Kuulutetun kuoleman kronikan
      ja
      - Rakkautta koleran aikaan.

      Janoan lisää.

    • Anonyymi

      yliarvostettu ja naurettavan lapsellinen kirja

    • Anonyymi

      Olen lukenut kirjan joskus 30 vuotta sitten enkä juurikaan tykännyt innostunut siitä, tylsähön se oli , mutta luin silti, huonompiakin olen toki lukenut.

    • Anonyymi

      Luin Sadan vuoden yksinäisyyden jo muutama vuosikymmen sitten. Olen myös lukenut Kuulutetun kuoleman kronikan, Mama Granden hautajaiset, Kukapa everstille kirjoittaisi, Pelon hetken, Haaksirikkoisen tarinan. Kaikki hyviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1699
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      139
      1624
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe