Sappikohtaus ??????

pohtiva naikkonen

Kun laihdutin, niin alkoivat oireet, olleet 1,5 vuotta pois. Viimeksi lääkärissä sain happokuurin, ei muuta. Mutta sopisivatko oireeni sappi vaivaan ? Heräsin yöllä kipuun, poltti rintakehästä ja kipu tuntui myös lapaluiden välissä. Missään asennossa ei ollut hyvä olla, erityisesti makuulla oli yhtä tuskaa. Ei tiennyt miten päin olisi ollut. Huono olo, oksetti... Olo paranee ketoriinilla jokusen tunnin kuluessa. Onko kenelläkään kokemuksia ????

6

15959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyisin sapeton

sopi, sappitulehduksessa kipu esiintyy eri alueella kuin kerrot, se esiintyy oikean kylkikaaren alla ja siitä vyömäisenä selän puolelle...

• pohtiva naikkonen

Löysin palstalta tälläiset ja kuvaus sopi suorastaan loistavasti viime yön tuntemuksiin...

"Minulla oli 3 sappikohtausta vuoden aikana ja kerta kerran jälkeen paheni.Yöllä ne kaikki alkoi ja närästyksellä,mitkään närästys lääkkeet ei auta.Polte on lopuksi niin valtava rinnasssa ja oikea kylkikaaren alla ja nousee oikeaan hartiaan ettei missään asennossa voi olla. Viimeisen kohtauksen aikana oksensin 12t 15min välein sappi-ja mahanesteitä.Lopulta ultrassa näkyi runsaasti sappikiviä "

Aivan voisi olla mun kirjoittama...

• njkvd
        pohtiva naikkonen kirjoitti:

Löysin palstalta tälläiset ja kuvaus sopi suorastaan loistavasti viime yön tuntemuksiin...

"Minulla oli 3 sappikohtausta vuoden aikana ja kerta kerran jälkeen paheni.Yöllä ne kaikki alkoi ja närästyksellä,mitkään närästys lääkkeet ei auta.Polte on lopuksi niin valtava rinnasssa ja oikea kylkikaaren alla ja nousee oikeaan hartiaan ettei missään asennossa voi olla. Viimeisen kohtauksen aikana oksensin 12t 15min välein sappi-ja mahanesteitä.Lopulta ultrassa näkyi runsaasti sappikiviä "

Aivan voisi olla mun kirjoittama...

Kyllä sappikivet voivat aiheuttaa moninaisia kipuja, kaikki kuitenkin tuntevat eri lailla. Eräällä kaverillani oli sappikiviä, ja kipukohtausten aikaan hänkään ei missään nimessä voinut makoilla, mutta kuulemma istualteen oli parempi olo... tiedä sitten. 15- vuotiaana häneltä leikattiin kivet, ja OK on ollut siitä lähtien. Laihtui silloin 10 kg.

• Sappis
        njkvd kirjoitti:

Kyllä sappikivet voivat aiheuttaa moninaisia kipuja, kaikki kuitenkin tuntevat eri lailla. Eräällä kaverillani oli sappikiviä, ja kipukohtausten aikaan hänkään ei missään nimessä voinut makoilla, mutta kuulemma istualteen oli parempi olo... tiedä sitten. 15- vuotiaana häneltä leikattiin kivet, ja OK on ollut siitä lähtien. Laihtui silloin 10 kg.

Mulla on ollut lukuisia sappikohtauksia, diagnoosina paha sappikivitauti. Mulla kipukohtaukset alkoivat niin, että 10-30 min sisällä tuli vähitellen epämiellyttävä olo, joka kehittyi huippuunsa juuri tuon 30 min sisällä. Epämiellyttävä, kummallinen olo, pisti rintalastan alaosassa ja kipu säteili selkeästi hartiaan, ikään kuin pisti hartiasta. Pahimmat kohtaukset tuntuivat siltä kuin kuolisin - vaikea erottaa infarktista itse asiassa. Oksentanut en ikinä, mutta olen kuullut muista joilla oksentelu oli yhtenä oireena.

• tea28

hei äidilläni on ollut nyt jo kaksi tosi kovaa sappikohtausta kumpanakin kertana olemme joutuneet viedä hänet sairaalaan litalgin kipulääke on auttanut mutta joa sinulla on useammin kannattaa mennä lääkäriin ettei pahennu.

• määrätty lääkettä nimeltä

TRIKOZOL 400 mg ???
        mikä lienee, ei auttanut. n.vuosi sitten raju kohtaus ja sairaalaasta em. nimisiä lääkkeitä. joskus kipuilee, litalgin auttaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16008
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      32
      4094
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      296
      2535
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      133
      1835
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1513
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      384
      1454
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      962
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      935
    Aihe