Imetys ja proteiinijuomat

Kuntoileva äiti

Aloin taas bodypumpin (laji, jota olen harrastanut aiemminkin "päästäkseni kuntoon" lapsen syntymän jälkeen), mutta aikaisemman lapseni kohdalla olin jo lopettanut imetyksen, kun aloin pumppia harrastamaan ja proteiinia syömään. Kysymykseni siis onkin, että sisältääkö proteiinijuomat jotain sellaista/sellaisia ainesosia, joita ei lapsen ruokaan saa joutua (siis rintamaitoon)? Tietääkö joku, eli onko joku joutunut kohdakkain tälläisen "dilemman" kanssa ja saanut hyvän vastauksen asialle? Minulla on nuo proteiinipirtelöt odottaneet hyllyllä jo vuoden päivät ja haluaisin malttamattomana jo lihasmassaa lisäämään. Aluksihan paino nousee, kun lihakset kasvaa, mutta sitten varsinainen laihdutus käy sukkelammin, kun on isot lihakset syömässä sitä ylimääräistä energiaa eli suomeksi: rasvaa.

Yksi lisäys: Jos sinä et TIEDÄ, onko proteiinijuomat ok, niin älä vastaa esim. moralisoinnin vuoksi. Aion nimittäin käyttää proteiinia lisäravinteena, jos se on turvallista lapselleni, enkä aio odottaa hamaan tulevaisuuteen kuntoiluni kanssa, sanoi muut mitä tahansa. Nimimerkkinäni voisikin olla: Odotuksen aika ohi. :o)

3

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leepriest

"sisältääkö proteiinijuomat jotain sellaista/sellaisia ainesosia, joita ei lapsen ruokaan saa joutua"

Ei sisällä,aivan samoja ravinteita niissä onkuin normi ruuassaki,toki voisit vielä mainita mitä tuotetta sulla sitten on?.

"Aluksihan paino nousee, kun lihakset kasvaa, mutta sitten varsinainen laihdutus käy sukkelammin, kun on isot lihakset syömässä sitä ylimääräistä energiaa eli"

Mikäs läppä tää nyt oikeen on?,kyllähän se paino tietysti nousee jos lihasmassaa tulee lisää,mutta mitä sitten eihän se huono juttu ole vai?,Tai sit mä oon vaa liian väsy tulkkaamaan tota tekstiäs..

• mitä moralisoitavaa

koko asiassa voisi olla... Mutta siis mikäli proteiinijuomasi eivät sisällä piristäviä aineita tai muita "ylimääräisiä ainesosia", vaan ihan pelkkää proteiinia, hiilihydraattia ja kivennäisaineita sekä vitamiineja, niin niitä voi käyttää. Mitään erityistä etua niistä ei kyllä ole, mutta senkun juot. Ruokavaliotaan kannattaisi ehkä tarkistaa, jos on tarvetta proteiinilisään juoman muodossa.

Terv., toistakymmentä vuotta voimalu- ja kamppailulajeja harrastanut äiti

• Eräs vaan

Tavalliset suurten kaupallisten valmistajien tuotteet ovat turvallisia käyttää myös imettämisen aikana (samahan se on saatko proteineja proteinijuomasta, vai soijarouheesta). Muista kuitenkin annosmäärissä kohtuus ja syö muuten monipuolisesti. Älä korvaa proteinijuomalla aterioita.

Sen sijaan tuntemattomien valmistajien tuotteita ja jonkun yksittäisen yrittäjän maahantuomia tuotteita kannattaa välttää. Suurin osa näistä on ihan turvallisia, mutta joistakin tullilaboratoria on löytänyt hormooneja, ylisuuria määriä vitamiineja ja pieniä määriä epäpuhtauksia (siis tuote ei ole ollut hygieeninen). Tullilaboratorio tutkii tuotteita pistokokein, joten on todennäköistä, että tälläisiä eriä on päässyt markkinoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe