Nyt on oma tilanteeni niin että kohdunsuu on epäkypsä(kohdunsuu ylhäällä ja takana, kohdunkaulaa jäljellä). Laskettu aika ylitetty, ja käynnistys päivämäärä ensi viikolla :-(
Iski kaamea kammo, kun luin jostain että käynnistykset joskus tällaisissa tilanteissa johtavat leikkaukseen, mitä haluaisin välttää, kuten käynnistystä samaten jos vain mahdollista.
Ei annettu kamalasti toivoa että paikat kypsyisivät itsestään ennen käynnistystä :-((
Onko teillä kellään lukijalla kokemusta tai tietoa vastaavasta tilanteesta.....?
Epäkypsä > Käynnistys Lähestyy
13
5482
Vastaukset
- susan-73
mulla 4 vuotta sitten sama juttu, lääkärit sanoivat että alasynnytys tuskin tulee onnistumaan mutta kokeillaan siitä huolimatta.Synnytys käynnistettiin kun oli mennyt 2 viikkoa yli lasketun ajan,kokonaisuudessaan koko homma oli ohi vajaassa 5 tunnissa ja neitokainen syntyi alakautta. Ei muuta kuin voimia synnytykseen ja ilmoittelehan miten kävi, hengessä ollaan mukana !!!!
- aloittaja
tosi kiva kun vastasit!
käynnistettiinks sulla vaikka paikat oli vieläkin epäkypsät vai oliko jo alkanut pehmenemään siinä vaiheessa? - susan-73
aloittaja kirjoitti:
tosi kiva kun vastasit!
käynnistettiinks sulla vaikka paikat oli vieläkin epäkypsät vai oliko jo alkanut pehmenemään siinä vaiheessa?paikat oli epäkypsät ku synnytys käynnistettiin, ja siksi pelkäsin synnytystä. Näin katsos toimitaan täällä Itä-Suomessa :) Luojan kiitos kaikki meni hyvin. Kipulääkkeenä oli vain kohdunkaulan puudutus.Kalvotkin puhkaistiin vasta salissa joten kroppa ei todellakaan ollut viellä valmistautunut koko hommaan.
- käynnistys
aloitettiin rv 37 0 raskausmyrkytyksen vuoksi. Paikat siinä vaiheessa oli täysin epäkypsät. Ensin yritettiin kapseleilla, joita laitettiin kohdunsuulle, ne sai aikaan lapsiveden menon, mutta ei muuta. Loppujen lopuksi laitettiin oksitosoonitippa, josta n. 6 tunnin kuluttua poika syntyi. Poika syntyi sitten 37 6. Eli voi mennä pitkäänkin ennen kuin käynnistyy. Tai näin ainakin minulla.
Mutta onnea sinulle ja toivotaan että kaikki menee sujuvammin!- käynnistys
on vasta ensi viikolla niin vauva voi hyvinkin syntyä luonnollisesti ennen sitä. Kohdunkaula ja -suu voivat kypsyä hyvinkin nopeassa ajassa. Älä vielä vaivu epätoivoon!:)
- #####
hepatogestoosin takia alettiin ensimmäistä synnytystä "käynnistellä" tai paremminkin kypsytellä kohdunsuun epäkypsyyden takia rv37 1.
Mitään ei tapahtunut kuuteen vuorokauteen. Kun rv38 0 lääkäri teki ronskin sisätutkimuksen kalvoja irrotellen ja ilmoitti että seuraavana päivänä sektio jos ei vuorokaudessa taaskaan mitään tapahdu. Sisätutkimuksesta meni vajaa 4 tuntia kun vedet meni ja sään. supparit alkoi, poika syntyi klo 17.19.
tsemppiä sinulle!!!! - *ei
myöskään paikat olleet kypsät viikolla 41 4. Useaan otteeseen olen täällä puhunut siitä kyykkimisestä ja jumppapalloharjoituksista joita tein. Aika käynnistykseen oli varattu kun olisi ollut viikkoja tasan 42 täynnä, mutta käynnistyikin itse edellisenä iltana.
- aloittaja
Kaikista vastauksistanne!!
Tuota jumppapalloa mäkin oon käyttänyt mielestäni ahkeraan, sen päällä oon istunut, pomppinut ja hytkynyt. Vauva nyt laskeutunut siis ja suurimmalta osalta kiinnittynyt tiukasti. Mulla tulee menkkamaista polttoa ajoittain, jonka luulin pehmentävän paikkoja, muttei näemmä niin ole tapahtunut (mikä tarkoitus sitten lienee niilläkin)..
Onko siitä mitään vaikutusta jos tekevät tuon sisätutkimuksen vaikka paikat oliskin epäkypsät??
Kuin nopeesti tietojenne mukaan paikat voi alkaa pehmenemään.....? Toivonhippusia tarvitaan :-) - yhen-äiti-80
on tosta käynnistyksestä kokemusta mutta silloin oli jo kohdunsuu kypsä. Nyt haluaisin että tämä pikkukakkonenkin käynnistettäisiin koska minusta se on paljon turvallisempi vaihtoeto minulle koska meillä ei ole autoa ja olis vähän dramaattista soittaa ambulanssi mutta kun käynnistetään niin olet jo valmiiksi sairaalassa ja sinusta pidetään huolta etkä joudu kärsimään turhaa kipua kun on koko ajan kivunlievitys lähellä ja ammattitaitoinen henkilökunta auttamassa.
- voi..
kypsyä nopeastikin. Edellisenä päivänä oli lääkärintarkastuksessa viel 3cm kaulaa ja kiintee kohdunsuu, mutta synnytys alkoi seuraavana päivänä..
Eli aika nopeesti voi kypsyy. Mut se on jälleen kerran hyvin henkilökohtaista.. :O
Joo, käynnistys on sinänsä hyvä vaihtoehto, että apu on lähellä jne. Mutta siitä huono et käynnistetyksellä aiheutetut synnytyskivut on useinmiten aika kovia ja repiviä. Ja ainakaan mulla niihin ei auttanu kivunlievitykset. Kaikenlisäks vauvan ulostulon jälkeen supistukset loppu, kuin seinään ja istukka jäi kohtuun. Mutta näin oli mulla, toisilla erilailla!:) tsemppiä synnytykseen!:D - edellistä
voi.. kirjoitti:
kypsyä nopeastikin. Edellisenä päivänä oli lääkärintarkastuksessa viel 3cm kaulaa ja kiintee kohdunsuu, mutta synnytys alkoi seuraavana päivänä..
Eli aika nopeesti voi kypsyy. Mut se on jälleen kerran hyvin henkilökohtaista.. :O
Joo, käynnistys on sinänsä hyvä vaihtoehto, että apu on lähellä jne. Mutta siitä huono et käynnistetyksellä aiheutetut synnytyskivut on useinmiten aika kovia ja repiviä. Ja ainakaan mulla niihin ei auttanu kivunlievitykset. Kaikenlisäks vauvan ulostulon jälkeen supistukset loppu, kuin seinään ja istukka jäi kohtuun. Mutta näin oli mulla, toisilla erilailla!:) tsemppiä synnytykseen!:DSiis toi paikkojen kypsymisjuttu oli mun hyvällä ystävällä. Mulla synnytys käynnistettiin...
- Emo-
Mulla oli kans paikat täysin epäkypsät vielä viikolla 41. Kävin silloin äitipolilla ja antoivat ajan seuraavalle viikolle, jos ei nyt ihan sinä päivänä käynnistetä niin ainakin seuraavana. Poika syntyi kuitenkin neljän päivän kuluttua ihan itsestään.
Mulle kyllä sanottiin että, jos paikat on niinkin epäkypsät kun mulla oli, niin käynnistäminenkin on mahdotonta. Väkisin on vaikea puskea lasta tulemaan, jos kohdunkaulaa on paljon jäljellä. - aloittaja
Kiitän suuresti viesteistänne, "ihana" kuulla ettei tämä tilanteeni ole mikään uniikki juttu!
Tosiaan ärsyttää vaan, kun noita polttoja on tullut jo viikkokausia, ja limaakin on tullut kohta kaksi viikkoa, kaikenlaisia tuntemuksia tuolla alapäässä ja tosiaan vauva tiukasti laskeutunut, ja sitten tuli tuo uutinen että paikat ovat "täysin epäkypsät" eikä mitään synnytystä ole odotettavissa pitkään aikaan... masentavaa.
Nyt kun LA on ylitetty, alkaa "laskenta" siihen hitsin käynnistämiseen. Jopa pelkäämääni leikkaukseen, jos niin käy. Eipä ole mukavat fiilikset, ja niin avuton olo. Höh :-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767