Minkä värinen oli Sammyn

Alfa???

Legendaarinen v.1973 kuollut laulaja Sammy Babitzin kuoli kuskinsa ajaessa sillalla ulos Sammyn Alfalla, kolme kuoli, Sammy mukana. Minkä värinen oli tuo Alfa? Entä malli, oliko se GT JUnior (2-ovinen)??

24

7751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutua on paljon

      Tällaisia linkkejä löysin netistä mutta niissä ei kerrota oikeastaan kuin auton merkki ja tapahtumapaikka:

      http://pomus.net/001621

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000003644951

      http://www.city.fi/artikkeli/Uinu uinu rokkari/1309/

    • 1750 GTV
      • Sulevi

      • A.L.F.A kirjoitti:

        http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8542&highlight=sammy

        Kun en ole tuon Alfa Romeo -foorumin jäsen, kysyn täällä:

        Vuosien takaa minulle on jäänyt muistikuva, että sillan kerrottiin olleen jäinen. Alfa-foorumillakin eräs kirjoittaja toteaa: "Kolarin syy on kai hieman epäselvä, on spekulaatiota siitä oliko sillankansi jäässä tai vaihtoiko kuski epähuomiossa neloselta kolmoselle vitosen sijaan."

        Toisen Alfa-foorumin kirjoituksen mukaan "Onnettomuus tapahtui vapun aattona, 29. huhtikuuta [1973] Sammyn ollessa palaamassa keikalta Äänekosken Hietamalla. Sammyn auton kuljettaja menetti auton hallinnan sateen kastelemalla Suojoen sillalla ..."

        Kysymys kuuluu: Saattoiko silta olla jäinen tuohon aikaan vuodesta? Ehkä se selviää 16.7.2006 tv-ohjelmasta "Alla autostrada".


      • Anonyymi00022

        Jep ja neliapila


    • Sulevi

      se tais olla gtv -71.Meni pahaan kuntoon rysäyksessä mutta hävitettiinkö se?

      • alfaaa..

        moi,mulla semmonen muistikuva että auto olisi ollut valkoinen........


      • blackmagictiger

        terve jos muistan oikein lukeneeni jyrkin hämäläinen kirjasta taisi olla punainen


      • Alfa..
        blackmagictiger kirjoitti:

        terve jos muistan oikein lukeneeni jyrkin hämäläinen kirjasta taisi olla punainen

        Aikanaan edesmenneessä "purje ja moottori"- lehdessä oli artikkeli ja kuva autosta. Näytti kyllä tumman siniseltä.


    • auto

      oli helsinkiläinen.

    • Alfa ...

      Väri oli punainen ja malli oli Alfa Romeo 1750 Berlina

      • JEPS

        JEPS JA EIKÖS JYRÄYS HÄMÄLÄISEN KIRJASSA OLLUT JUTTUA JAMPASTA < SAMMYSTA 1948-1972


    • pontso

      ruosteen ruskea.

      • alfetta 159

        totuus taitaa kuitenkin olla se että pontsolla olla paskanruskeaa pää täynnä.. ;)


    • juttua

      TV1 21:55 - 22:10

      Sammy Babitzinin traaginen kuolema vuonna 1974. Tekijät Hannu Karpo ja Juhani Marttila.

      • Öövini

        auto.Vauhtia on ollu reippaasti.Mitkähän on kyseesen mallin suoritusarvot?


      • Öövini kirjoitti:

        auto.Vauhtia on ollu reippaasti.Mitkähän on kyseesen mallin suoritusarvot?

        Katsoin 16.7.06 Hannu Karpon musta-valkoisen dokumentin Sammy Babitzinin traagisesta onnettomuudesta. Kuvissa näkyi auto, jossa oli etupyörän etupuolella melkein 30cm halkaisija Alfa-logo. Auton ympäri kiersi n.5cm leveä vaalea raita ja jossain perä-osassa oli "Ressu-koira-tarra". Ohjelmassa myös vilahti myös auton perässä tyyppi-merkintä, mutta kun en tätä ohjelmaa nauhoittanut en voi tarkistaa asiaa. Olisi kiva varmistaa auton tyypi, tai jopa saada kuva tästä legendaarisesta autosta. Varmaan jollakin esim. Alfa-kerholaisella se onkin. Toivottavasti joku tietää tästä autosta tarkemmin.


      • pentti3
        Viidakko-Joe-Hki kirjoitti:

        Katsoin 16.7.06 Hannu Karpon musta-valkoisen dokumentin Sammy Babitzinin traagisesta onnettomuudesta. Kuvissa näkyi auto, jossa oli etupyörän etupuolella melkein 30cm halkaisija Alfa-logo. Auton ympäri kiersi n.5cm leveä vaalea raita ja jossain perä-osassa oli "Ressu-koira-tarra". Ohjelmassa myös vilahti myös auton perässä tyyppi-merkintä, mutta kun en tätä ohjelmaa nauhoittanut en voi tarkistaa asiaa. Olisi kiva varmistaa auton tyypi, tai jopa saada kuva tästä legendaarisesta autosta. Varmaan jollakin esim. Alfa-kerholaisella se onkin. Toivottavasti joku tietää tästä autosta tarkemmin.

        1971 mallin Alfa 1750 GTV
        "Matka jatkuu vauhdikkaasti vain vähän yli tuhannen kilon painoisella Alfalla jossa on tehoa 132 SAE-heppaa ja huippunopeutta löytyy helposti yli 190 kilometriä tunnissa. Autossa on viisinopeuksinen vaihteisto joten kovaakin matkanopeutta voi ylläpitää helposti. "


      • Tekniikan taso

        Muistan ko. pätkän nähneeni tuoreeltaan 6-vuotiaana anno 1974. Nyt uudelleen katsottuna kummasti tuli taas tippa linssiin, "Syksyn Sävel" -voitto ja kuvattu loppu vaikutti suuresti junioriin.

        Kuten jo aikaisemmin tällä palstalla olen kirjoittanut, oli "dokumentti" muistaakseni osa viikottaista "Suomalainen ruletti" -liikenneohjelmaa, tekijöinään Enska ja Hanski (so. Ensio Itkonen ja Hannu Karpo).

        Paperilla paremmin analysoitua juttua oli "Purje ja moottori" -lehdessä, josta selvisi myös, ettei auton matkustajista kellään ollut turvavyö kiinnitettynä. Mahdollisesti vyötetyt matkustajat olisivat säilyneet hengissä suht'hyvin muotonsa säilyttäneessä autossa.


      • Öövini
        Viidakko-Joe-Hki kirjoitti:

        Katsoin 16.7.06 Hannu Karpon musta-valkoisen dokumentin Sammy Babitzinin traagisesta onnettomuudesta. Kuvissa näkyi auto, jossa oli etupyörän etupuolella melkein 30cm halkaisija Alfa-logo. Auton ympäri kiersi n.5cm leveä vaalea raita ja jossain perä-osassa oli "Ressu-koira-tarra". Ohjelmassa myös vilahti myös auton perässä tyyppi-merkintä, mutta kun en tätä ohjelmaa nauhoittanut en voi tarkistaa asiaa. Olisi kiva varmistaa auton tyypi, tai jopa saada kuva tästä legendaarisesta autosta. Varmaan jollakin esim. Alfa-kerholaisella se onkin. Toivottavasti joku tietää tästä autosta tarkemmin.

        sehän olis ollu nähtävyys jossain museossa.


    • artsi521

      Kävin katsomassa romua Äänekosken poliisiaseman pihassa ja muistaakseni tummanvihreä ja malli SuperGiulia, iskutilavuutta en muista.

      • Vihreä oli

        Kyllä oli tummanvihreä.1971 mallin Alfa 1750 GTV. Netistäkin löytyy kuvia romusta. Jostain nettisivulta muistan lukeneeni että ois joku vielä kasannut sen ajokuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe