pyykinpesusta

mahmu

Vauvan vaatteet pitää pestä aina! (oli ne uusia, äitiyspakkauksesta, kirpparilta tai tutulta saatuja jo pestyjä) :)
Vatteet on kaupassa tehtaan jäliltä ja kulkeneet vaikka missä, ja kangas on kotoisin ties mistä, vaatteet jopa haisee tehtaalle/pahalle...
Äitiyspakkauksenkin toppapuvussa LUKEE: pestävä ennen käyttöä!

Ei kannata ostaa mitään pesuainetta mikä sisältää ZEOLIITTIA!! esim. minirisk:ssä lukee että soveltuu vauvanvaatteille, mutta kuitenkin sisältää zeoliittia. ZEOLIITTI ei huuhtoudu/liukene pyykistä kunnolla. lisäksi kuluttaa pesukonetta muutenkin, turha aine keksitty laittaa sekaan pehmentämään vettä, josta onkin enemmän haittaa, suomessa vesi on ennestään pehmeää! Kaikki pesuaineet joissa on zeoliittia ei ole hyväksi pikkuisen iholle.
Kannattaa pestä esim. LV:llä tai Erisan:lla! (itse pesin LV:llä, mutta kätevämpi oli ostaa pesuaine altalöytyvästä allegro-linkistä...)
Huuhteluaine pehmentää pyykkiä, mutta senkin täytyy olla vauvalle sopivaa, hajusteetonta. On onneksi esim. LV:llä ja Erisan:lla.
Kannattaa myös ohjeistettua annostelua noudattaa, ei huuhteluaineen ja pesuaineen "yliannostusta".

Lisäksi kun pesette, niin kannattaa laittaa pesujauhe RUMPUUN, joko pesupallossa tai kataa pohjalle, kaikki pesuaine ei lähde lokerosta ja huuhteluvesi tulee samaa kautta kuin pesuvesi, eli huuhtelun yhteydessä tulee pyykkiin vielä pesuainetta.

Itse silitän vielä nämä ensimmäiset pienet (50-60cm) vauvan vaatteet nurjalta puolelta ja lakanat myös, silitys "polttaa" viimeisetkin "bakteerit" ja tekee ihanan pehmeiksi :)

Tietoa zeoliitistä, kun tämä palsta vaikuttaa muuttuneen vähän...
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/848
http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/sanakirja.php?op=content&tid=62<r=
http://www.jenergialehti.fi/index2.php?id=12&selPage=1&type=4&articleId=17

Lisäksi muuhun selostamaani tietoa tältä linkiltä:
http://www.allegrosuomi.com/

9

3703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä liittyy odotukseen?

Niin mitenköhän tämä liittyy odotukseen?

Sitäpaitsi zeoliitti=savi. Jos haluaa savella pestä vaatteensa niin siitä vaan.

Sitten kun sinulla on lapsia enemmän kuin yksi tai kaksi, niin huomaat kyllä kuinka tiukka suhtautumisesi pyykinpesuun ja bakteerikammosi muuttuu pehmeämmäksi.

Sinällään kyllä jutussasi oli ihan oikeaa asiaa ja hyviä vinkkejä. Kokemus vaan on osoittanut jo minulle sen, mitä aikaa myöten tuleekaan tapahtumaan.. :D

• että oli...

Allegro-pesuaineen mainos :-)

Täältä on helppo hakea uusia käyttäjiä.

Itse suosin lähikaupan nestemäistä LV:tä tai nestemäistä Erisania
        ja lisähuuhtelua.

• mahmu

juuh, kyllä varmaan monikin asia muuttuu kun perhe suurenee :) virallisesti minulla ei ole "bakteerikammoa", kuhan vaan kaikkee "hössötän" kun on "tyhjää aikaa" nyt loppuajasta. en uskokkaan että minulta löytyy aikaa samoihin hössötyksiin sit tulevaisuudessa :) Kokemushan se on parasta tietoa!

• mahmu
        että oli... kirjoitti:

Allegro-pesuaineen mainos :-)

Täältä on helppo hakea uusia käyttäjiä.

Itse suosin lähikaupan nestemäistä LV:tä tai nestemäistä Erisania
        ja lisähuuhtelua.

tarkoitus suoramainontaa harrastaa :)
        mielipide vain, hyvää pesuainetta.

• kiitos...
        mahmu kirjoitti:

tarkoitus suoramainontaa harrastaa :)
        mielipide vain, hyvää pesuainetta.

tiedosta :-)

Tämä vaan olisi aika hyvä media koukuttaa tulevia äitejä ;-)

• MiniRisk-pesuaineen koostumus:
      - 15-30% ionittomia tensidejä
      - 5-15% anionisia tensidejä, saippuaa
      - < 5% fosfonaatteja, polykarboksylaatteja

Sisältää myös:
      - entsyymejä (glukosidaaseja)
      - optisia kirkasteita

Mikä noista on zeoliittia? Sitä kun ei ainakaan suoraan tuosta luettelosta löytynyt...

• zoeliititon..

Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine 1,5 litraa

- hajusteeton pesuneste kaikkeen pyykkiin
        - soveltuu myös hienopesuun sekä värillisille vaatteille
        - kaikkiin lämpötiloihin, myös käsinpesuun
        - riittoisa – pesee noin 36 koneellista pyykkiä

Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine 1,5 l on tehokas pesuaine kaikkeen pyykkiin. Se poistaa vaikeatkin tahrat kaikissa lämpötiloissa. Nestemäinen Mini Risk pyykinpesuaine ei pölyä annosteltaessa, eikä se näin ärsytä hengitystä. Tuote on myös zeoliititon ja valkaisuaineeton.

Nesteen koostumus on paksuhkoa, joten tahrojen käsittely on helppoa: sivele tahralle ja anna vaikuttaa hetki ennen pesua. Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine liukenee pesuveteen täysin, siksi tekstiileihin ei jää pesun jälkeen pulveripölyä. Liukenevuutensa ansiosta se soveltuu hyvin myös käsinpesuun.

http://www.minirisk.fi/tuotesivu-1?tuote=1165082&luokitus=1.0

..anteeksi tuli hiukan väärään paikkaan, piti vastata aloittajalle....

• ...lista otettu suoraan nestemäisen MiniRisk-pesuainepullon takaetiketistä.

• zoeliititon.. kirjoitti:

Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine 1,5 litraa

- hajusteeton pesuneste kaikkeen pyykkiin
        - soveltuu myös hienopesuun sekä värillisille vaatteille
        - kaikkiin lämpötiloihin, myös käsinpesuun
        - riittoisa – pesee noin 36 koneellista pyykkiä

Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine 1,5 l on tehokas pesuaine kaikkeen pyykkiin. Se poistaa vaikeatkin tahrat kaikissa lämpötiloissa. Nestemäinen Mini Risk pyykinpesuaine ei pölyä annosteltaessa, eikä se näin ärsytä hengitystä. Tuote on myös zeoliititon ja valkaisuaineeton.

Nesteen koostumus on paksuhkoa, joten tahrojen käsittely on helppoa: sivele tahralle ja anna vaikuttaa hetki ennen pesua. Mini Risk nestemäinen pyykinpesuaine liukenee pesuveteen täysin, siksi tekstiileihin ei jää pesun jälkeen pulveripölyä. Liukenevuutensa ansiosta se soveltuu hyvin myös käsinpesuun.

http://www.minirisk.fi/tuotesivu-1?tuote=1165082&luokitus=1.0

..anteeksi tuli hiukan väärään paikkaan, piti vastata aloittajalle....

...sitä minäkin, ettei siitä zeoliittia löydy ainakaan zeoliitti-nimellä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe