Rautakankikävelylle

MdK-MdK

Ylös, ulos ja lenkille! Eikö sauvakävely tunnu jo liian kevyeltä? Seuraava askel on ottaa rautakanget (6,2-kiloiset) niin teho aina vaan paranee!
Kilpailutkin on Mustialassa 18/8...

Luin täkäläisestä iltalehdestä Suomen kaikkien eriskummallisten kilpailulajien kesäohjelmasta.

Mm. se tunnettu akankantokilpailu.
On saappaanheittokilpailu, missä Nokian saappaat lentävät mahdollisimman kauaksi.
Nyt voi heittää myös Nokian kännyköitä omassa kilpailussaan.
On jalkapallo-ottelu suolla, saunakilpailu, pussauskilpailu, laulumaratooni, vesihölkkä, heinänniittokilpailu...
Melkein tekisi mieli lähteä huutosakiksi johonkin kilpailuun!

8

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catleija

      Ihanaa kansanhuvia tällainen on Suomen suvessa. Ei me sentään ihan tosikkokansaa olla. Tulevat ulkomailtakin pällistelemään ja kilpailemaan. Mahtaisinko tuossa kännykkäheitossa pärjätä, kun koulussa aina voitin pallonheittokisan.

      • Anskuliini

        hyväksi sääskentappajaksi, joten mulla on mahdollisuudet voitaa sääskentapon SM-kisat vai oliko ne peräti MM-kisat?


      • Anskuliini kirjoitti:

        hyväksi sääskentappajaksi, joten mulla on mahdollisuudet voitaa sääskentapon SM-kisat vai oliko ne peräti MM-kisat?

        Joskus yrittivät saada lopetettua sääskentapon PM kisat, kun kuulemma on eläinrääkkäystä ja sopimatonta ;-)

        Vein kerran espanjalaiset ystäväni katsomaan eräässä suomalaiskylässä paikallisia saappaanheittokisoja. Kaveri olisi ollut haka heittämään, mutta kun satoi ja osallistumismaksukin oli 5 eu, ei hän innostunut voittamaan kisoja ;-) naureskeli, että suomalaiset ovat lähes yhtä hulluja kuin espanjalaiset härkäjuoksuineen.


    • Rautakankikävelylle

      Tietysti kannustamaan ja ottamaan oppia!

    • miia6

      tämä kankijuttu? En ole kuullutkaan,

      minkäläiset ne ovat ja mistä sellaisia voi ostaa

      Olis ihan kiva juttu kokeilla.terv.

      • Turisija

        En ole kylläkään punninnut kankea. Tuskin ovat kaikki kanget niin samanpainoisia, että läpäisisivät Olympialaisissa kontrollia?

        Sen verran työlästä on kangen punnitseminen vanhalla kalapuntarilla, että enpä viitsi tuota tehdä!


      • varmaankin voi ostaa rautakankeja :)
        Paino oli noissa ruotsalaislehdissä. Ehkä se on jonkunlainen rautakankien normaalipaino.
        Ja kilpailu on Mustialassa 18/8 lehden mukaan.


    • vähän nuorempi

      Eiköhän noi rautakanget ole jo vähän liian painavia yli 60-vuotiaille?Taitais ranteet hyytyä vaareilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe