sc II 1,6 autom. perän ulina

resc

Onko muilla moista ongelmaa?
itselläni nopeudessa 60-74km/t aivan tasakaasulla kuuluu selkeä perän ulina,eli ihan sama onko 3 tai 4 päällä.mutta moottorijarrutuksessa ja kiihdytettäessä ei ulise.vm 06 uudesta asti,nyt 300km jo kestänyt.
Toinen juttu ihmetyttää,käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä kun nopeus nousee 15km/t kuuluu oikealta edestä selkeä naks ääni,mutta jos nopeutta ei ylitä ei kuulu ääntä,mikä se on?EI ovien lukitus.

6

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenic

      60000 takana automaatilla enkä kyllä sen kummempia ulinoita ole kuullut, kannattaa varmasti seurata kun on noin uusi auto, ja reklamoida viimeistään ekassa huollossa.
      Kolahdus on ESP/ABS testi joka kuuluu asiaan. Niin on tottunut ettei sitä enään juuri huomaa.

    • mja

      Kone on tosin 2.0 (-04). "Perällä" tarkoitat varmaan jakopyörästöä eli fyysisesti ääni kuuluu kyllä edestä. Tosin minulla kuuluu vihellys, ääni muistuttaa lähinnä suihkarin tai ihmisen vihellystä. Ääni kuuluu nopeusalueella 65 - 80, myös manuaaliosastolla. Alussa vihellys oli aika coolia, mutta vähitellen alkoi kyllästyttää. Onneksi puhallin yleensä peittää sen.

      Sen verran kauemmin olen asiaa tutkinut että äänilähde ei todennäköisesti tule laatikosta ollenkaan, vaan se on ilmeisesti joku alipaineventtiili. Ääni nimittäin kuuluu voimakkaimmin nimenomaan moottorijarrutuksessa eli isolla alipaineella ja sen saa melkein häviämään, kun painaa vihellyksen aikana kevyesti kaasua. Tutkiskelin kerran pitkään vakionopeussäätimellä 70 km/h:ssa ja siinä kuuli miten vihellys välillä väheni kun cruiseri otti kuormitusta.

      Vihellys loppuu kokonaan kun laittaa N:n päälle vauhdissa. Bilian tj:n mukaan N:lle voi turvallisesti laittaa vaikka vauhdissa, mutta toisinpäin eli D:lle vaihtamisesta hän ei ollut varma. (laatikko voi kytkeä ylikierroksille). Joten varaudu lopuksi pysähtymään jos kokeilet N:ää vauhdissa.

      Kyselin asiasta tällä palstalla joltain toiselta automaatin omistajalta. Hän kertoi kyllä kuulevansa samaa ääntä, mutta kehotti ystävällisesti minua suuntaamaan huomioni olennaisempiin asioihin.

      PS,
      Bilia ei tietenkään tunne/kuullut mitään. Olisivat kuitenkin ottaneet kärryn eri ajalla tutkittavaksi. Mitäpä se kuuntelemisesta paranee ja tuskin vaihtavat lootaa tms. Varsinkin kun se lienee "ominaisuus".

      • resc

        vastauksista.mja;n vika ei ole sama kun mulla. mun ulina tulee varmasti vetopyörästöstä,eli perästä ja vain tilanteessa jossa ei ole vetoa eikä moot.jarrutusta.kiihdyttäessä tai moot.jarrutuksessa ääni häviää.
        tutkailen tilannetta leviääkö nopeusalue ja voimistuuko ääni.vuosihulto täytyy varata sellaiseen mestaan missä on asentaja ,joka on nähny lootia muuallakin kuin esitteissä.


      • Juuso
        resc kirjoitti:

        vastauksista.mja;n vika ei ole sama kun mulla. mun ulina tulee varmasti vetopyörästöstä,eli perästä ja vain tilanteessa jossa ei ole vetoa eikä moot.jarrutusta.kiihdyttäessä tai moot.jarrutuksessa ääni häviää.
        tutkailen tilannetta leviääkö nopeusalue ja voimistuuko ääni.vuosihulto täytyy varata sellaiseen mestaan missä on asentaja ,joka on nähny lootia muuallakin kuin esitteissä.

        Hei,


        Itselläni 2004 Scenic II 2.0 aut. Mittarissa 45 t.

        Tämä on todella mielenkiintoista. Olen myös ollut kuulevinani kuvaamasi kaltaista ulinaa. Ääni tuntuu tulevan "alhaalta". Olen tähän asti ajatellut äänen tulevan renkaista, kesärenkailla kun on vanhemmiten taipumus tulla kovemmiksi, mutta nyt...

        Nykyinen on kaiken kaikkiaan viides omistamani automaattivaihteinen (Opel x2, Volvo, Mitsu). Niissä kaikissa oli kilometrejä vähintään kaksi kertaa enemmän eikä niissä yhdessäkään kuulunut tuon kaltaisia ylimääräisiä ääniä.

        Joskus nuorena miehenä ajelin kaverin autolla, jossa kytkimen painelaakeri piti saman kaltaista ääntä - Rellussa se ei ole läheskään niin voimakas, mutta äänen sävy on saman kaltainen, ja nyt luettuasi viestisi rupesin huolestumaan josko taustalla on jotain oikeasti rassaavaa.

        Lisätietoa kaivataan - onko teillä muilla tietoa asiasta?


      • resc
        Juuso kirjoitti:

        Hei,


        Itselläni 2004 Scenic II 2.0 aut. Mittarissa 45 t.

        Tämä on todella mielenkiintoista. Olen myös ollut kuulevinani kuvaamasi kaltaista ulinaa. Ääni tuntuu tulevan "alhaalta". Olen tähän asti ajatellut äänen tulevan renkaista, kesärenkailla kun on vanhemmiten taipumus tulla kovemmiksi, mutta nyt...

        Nykyinen on kaiken kaikkiaan viides omistamani automaattivaihteinen (Opel x2, Volvo, Mitsu). Niissä kaikissa oli kilometrejä vähintään kaksi kertaa enemmän eikä niissä yhdessäkään kuulunut tuon kaltaisia ylimääräisiä ääniä.

        Joskus nuorena miehenä ajelin kaverin autolla, jossa kytkimen painelaakeri piti saman kaltaista ääntä - Rellussa se ei ole läheskään niin voimakas, mutta äänen sävy on saman kaltainen, ja nyt luettuasi viestisi rupesin huolestumaan josko taustalla on jotain oikeasti rassaavaa.

        Lisätietoa kaivataan - onko teillä muilla tietoa asiasta?

        jo ajettu ei muutoksia äänessä eikä nopeusalueessa.ääni kuuluu selkeästi radion äänen "yli", volume 6-9.
        tarkkaillaan tilannetta.
        Onko muilla samaa vikaa!!


      • resc
        resc kirjoitti:

        jo ajettu ei muutoksia äänessä eikä nopeusalueessa.ääni kuuluu selkeästi radion äänen "yli", volume 6-9.
        tarkkaillaan tilannetta.
        Onko muilla samaa vikaa!!

        ja työnjohtajan kanssa todettu ulina.penkovat tehtaan tiedotteita ja palaavat asiaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe