Miten muilla? Kun tuntuu että meidän neiti hikkailee vähintään sen kerran päivässä vaikken söisi muuta kuin hedelmiä! Ei kai se vaarallista ole, säälittää vaan pikkuinen kun se ihan selvästi hermostuu kun ei pääse hikotuksesta eroon...
Vauvan hikka
10
1660
Vastaukset
- mk06
joka paikassa mistä olen lukenut on sanottu että vauva saattaa hikotella useitakin kertoja päivässä eikä se ole vaarallista. Tätä hikottelua saattaa olla yhtä paljon myös sitten kun vauva on syntynyt=) näin meille kävi, poika hikotteli tosi usein mahassa ja niin myöskin synnyttyäänkin.
- rv 32
:) hassua... ei vaan ole tuttavapiirissä eikä suvvussa ketään hikotellutta jolta olisi voinut kysyä. kiitos!
- mk06
rv 32 kirjoitti:
:) hassua... ei vaan ole tuttavapiirissä eikä suvvussa ketään hikotellutta jolta olisi voinut kysyä. kiitos!
kälyllä vauva hikotteli paljon mahassa ja myöskin synnyttyään:D onhan se inhottavan kuulosta ku tuntuu että vauvasta sitten tuntuu ikävältä, mutta kyllä se siitä ohi menee, veden juontikin saattaa auttaa. Mulla poika toisinaan vieläkin (9,5kk nyt) hikottelee joinakin päivinä paljonkin...
- siel
vaan kypsyy...
...ja johtuu lukemani mukaan siitä, että vauva nielee lapsivettä, kun tekee hengitysharjoituksia ja harjittelee imemistä kohdussa. :)
Itse olen luultavasti ainakin kerran tuntenut sellaista säännöllistä nykimistä mahassa, oliko sitten hikkaa vai jotain muuta (elohiiri?), sitä en tiedä...
Rv 26 (25 5)- Jihuuu
Vauva siellä treenailee hengitystä :D
Minä mietin pitkään, miltä se hikka mahtaa tuntua ja viime viikolla nukkumaan käydessä sitten bongasin ne hikkanytkähdykset! Eli hyvin samanoloista kuin jos itseään hikattaisi, tasaiseen rytmiin maha nytkähtää. Nyt olen viime päivinä bongaillut vauvan hikkailevan niin päivällä, illalla kuin myös usein myöhään illalla kun käyn nukkumaan. Hassun ja ihanan tuntuista, kun ajattelee että toinen siellä nikottelee :) - anni
Meidän vauvalla on hikka vähintään kerran päivässä, usein jopa 3-4 kertaa päivässä. Mutta hikka harjoituttaa vaan keuhkoja.
- angel_86
Itse muistan, kun pikkusiskoni oli vastasyntynyt, niin hän ainakin hikotteli tosi paljon! Siis joka päivä ja monta kertaa. Äitini taisi vähän huolestuakin, mutta neuvolan täti kuulemma sanoi, että toiset hikottelee enemmän ja toiset vähemmän.
En kylläkään tiedä, hikotteliko siskoni jo silloin kun oli vielä äitini mahassa... :)
..taipumus ilmeisesti jatkuu syntymän jälkeenkin. meidän neiti hikotteli masussa ihan hirveästi. sairaalassa sitten vauvalasta kuului välillä tuttu nikottelu ensimmäisenä, kun tyttöä meni sieltä hakemaan. =)
- annfia
hikotteli ihan kauheasti odotusaikana. Hikottelu jatkui vielä syntymänkin jälkeen pari kuukautta. Tyttö on nyt 6v. ja oikein terve, eli ei mitään hätää!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1584229Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo694064Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks472279Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582261- 582154
- 531826
- 271449
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101278Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151223- 601149