Tuleva hillasato ennätysmäinen

Jesse.Jeesiö

Etelälapin soilla alkaa olla kerättävissä noin kolmen viikon kuluttua, keskilapissa viikkoa myöhemmin ja joissakin paikoissa ylälappia.

Myyntiin kerääjät, myykää suoraan kuluttajille, muuten hinta romahtaa kaikilla tasoilla.

33

11286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet käynyt sivullani. Kiva.

Ajatteln että jos löytäisit jotakinkivaa hengellistä Raamattuhotellistani
      http://www.netika.net/jarinraamattuhotelli

Lukemista, Raamattukursseja, ja -opetuksia.
      Suosittelen "Löytöjä Raamatusta kurssia."

Luonnossa ihminen voi tuntea Jumalan, kun katsoo luomistekoja. Ihmisen nerokas monimutkaisuus, sekä myös eläin ja kasvikunnan- ja riipuvuus toisistaan.

Mitään sellaista ei ole syntynyt sattumalta ilman Korkeimman ohjausta ja älyä.

Minäkin haen monta ämpäriä mustikkaa ja puolukkaa metsästä.

Hyvää kesää, Jumalan siunausta
      jari laurila

• ankanrääpäle

Lakkoja on todella tulossa, mikäli Metla:n raporttia on uskominen. Kuulemma paras sato kymmeneen vuoteen. Hintojen romahtamistahan ei voi millään välttää, silloin kun marjasato on hyvä. Olisi mielenkiintoista nähdä tänä vuonna tilanne, jolloin mansikka- ja lakkakilo maksaa suurin piirtein saman verran...

• ämmi

Näillä ilmoilla aurinko kuivaa kaikki hillat rupisiksi rusinoiksi, joten siinä teille uuden uutukainen tuote myyntiin. Muistakaa sitten varat riittävästi hammastikkuja matkaan, sillä hillansiemenet tuppaavat jäämään hampaankoloon. Muuten, liian suuret toiveet tahtovat vain aina jättää jotain muutakin sinne hampaankoloon.

• tarkoitus
        ämmi kirjoitti:

Näillä ilmoilla aurinko kuivaa kaikki hillat rupisiksi rusinoiksi, joten siinä teille uuden uutukainen tuote myyntiin. Muistakaa sitten varat riittävästi hammastikkuja matkaan, sillä hillansiemenet tuppaavat jäämään hampaankoloon. Muuten, liian suuret toiveet tahtovat vain aina jättää jotain muutakin sinne hampaankoloon.

Taitaa olla pelko oman marjakon menettämisestä.Kyllä soissa vettä riittää.Se on totta että yleensä odotukset ovat todellisuutta suurempia.
        Nimimerkillä ilman hammastikkua monesti soita tarponut.

• ankanrääpäle
        ämmi kirjoitti:

Olen fiilistellyt tässä lakkasuolle pääsystä jo koko talven, joten anna minun unelmoida suuresta lakkasadosta. Tarkoitus olisi lähteä tuossa reilun viikon päästä. Lupaan kyllä sitten kertoa, paljonko niitä tuli.

Korostettakoon, että tosimies ei käytä mitään sen ihmeellisempiä tykötarpeita, kuten esim. hyttysmyrkkyä tai verkkoa. Jos tulee lämmin, on suorastaan mainiota pulahtaa virkistävään pohjattomaan suolampeen.

Mukavia kesäpäiviä!

-ankka

• Hillakuumeessa
        ankanrääpäle kirjoitti:

Olen fiilistellyt tässä lakkasuolle pääsystä jo koko talven, joten anna minun unelmoida suuresta lakkasadosta. Tarkoitus olisi lähteä tuossa reilun viikon päästä. Lupaan kyllä sitten kertoa, paljonko niitä tuli.

Korostettakoon, että tosimies ei käytä mitään sen ihmeellisempiä tykötarpeita, kuten esim. hyttysmyrkkyä tai verkkoa. Jos tulee lämmin, on suorastaan mainiota pulahtaa virkistävään pohjattomaan suolampeen.

Mukavia kesäpäiviä!

-ankka

Raakileella ovat, mutta kauanko menee kypsymiseen?
        Se on ikuinen arvoitus, kun ilmoista ei tiedä varmaksi!Kyllä sitä hillaa kaikille riittää, kun jaksaa etsiä ja kulkea. Muutoinkin marjoja mätänee metsiin tolkuttomasti. Itse pelkään eniten hillakuoriaista, joka voi vielä viedä sadon...

• yksi marjastaja
        Hillakuumeessa kirjoitti:

Se on ikuinen arvoitus, kun ilmoista ei tiedä varmaksi!Kyllä sitä hillaa kaikille riittää, kun jaksaa etsiä ja kulkea. Muutoinkin marjoja mätänee metsiin tolkuttomasti. Itse pelkään eniten hillakuoriaista, joka voi vielä viedä sadon...

hillalla paljo mälläileen taitaa olla hillan hinta niin alhaalla et oo tosi

• Entinen hillastaja
        Hillakuumeessa kirjoitti:

Kerääjille maksettava hinta on heikko, tulee marjoja tai ei. Annetaan sovinnolla ulkomaalaisten kerätä, hillat ja muutkin marjat.

• Jo talvella unissaan hillassa
        ankanrääpäle kirjoitti:

Mukavia kesäpäiviä!

-ankka

En myöskään käytä myrkkyjä (tosinainen ;) vissiin!), vain tosi hätätapauksessa. Eikähän niitä aina ole ollut noita hyttysiä Lapissa niinkään paljon kuin täällä kotoseuduilla etelämmässä!Muistanpa kerran, kun jotkut poimivat hillaa bikinit päällä...Ehkä hillaa ei tule niin paljon kuin viime vuonna, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole tärkeintä...tää on elämäntapa ainakin mulle: kaikenlaista marjaa ja sieniä talven varalle talteen!Onhan siinä oma jännityksensäkin...

• ankanrääpäle

Kokonaissaalis oli 4 ämpäriä eli lähemmäs kolmekymmentä kiloa. Yhtään en myynyt (lahjoittanut olen perheen sisällä joitain määriä). Ottaakseni kantaa turistien malttamattomuudesta lakan kypsymiseen; itse poimin 95-prosenttisesti vain ja ainoastaan kypsänä. Tämä siitä syystä, etten jaksa yhtään noita marjoja käsitellä poimimisen jälkeen, vaan pakastan ne sellaisenaan. En ymmärrä, miksi jotkut (jopa paikalliset) repivät marjoja suppuina ja kolmisilmäisinä.

• hilla soilta. Lähin puolenyön aikoihin käveleskelemään ja tulin nyt puol viiden aikoihin. Löysin puolen litran verran kypsiä hilloja. Parin kolmen päivän päästä suurin osa on kypsiä niillä soilla joilla kävin. Ei hilloja nyt kovin hirveesti näytä tulevan, saman verran kuin viime kesänä tai vähempi. Kuivuus on karsinut jonkin verran hilla satoa.

• Ukkoskuuro ajoi pois

Olin eilen tutkailemassa tilannetta keskellä Suomea.
        Ekat lakat kypsiä, mutta avonevalle ei näytä paljon tulevan, kuten ei näillä seuduin enää nykyisin. Ne mitä siellä oli, melko pieniä rupusia. Suonlaitamänniköissä sitä vastoin paikoin paljonkin karttia ja paljon vielä supulla olevaakin. Viivyin n. 40 min ja saldo n. 2 dl kypsiä. Suurin osa hyviä, mutta vioittuneitakin jonkun verran. Viikon päästä voisi jotain jo löytyäkin...

• Ukkoskuuro ajoi pois kirjoitti:

Olin eilen tutkailemassa tilannetta keskellä Suomea.
        Ekat lakat kypsiä, mutta avonevalle ei näytä paljon tulevan, kuten ei näillä seuduin enää nykyisin. Ne mitä siellä oli, melko pieniä rupusia. Suonlaitamänniköissä sitä vastoin paikoin paljonkin karttia ja paljon vielä supulla olevaakin. Viivyin n. 40 min ja saldo n. 2 dl kypsiä. Suurin osa hyviä, mutta vioittuneitakin jonkun verran. Viikon päästä voisi jotain jo löytyäkin...

viitisen tuntia olemassa suolla ja sankollinen kypsiä hilloja . Nyt on tosi äkkiä alkanut hillat kypsyy. Nukun muutaman tunnin ja lähden uudestaan eri suolle.

• Hillakuumeessa
        irkku66 kirjoitti:

viitisen tuntia olemassa suolla ja sankollinen kypsiä hilloja . Nyt on tosi äkkiä alkanut hillat kypsyy. Nukun muutaman tunnin ja lähden uudestaan eri suolle.

Kunpa pääsis jo itsekin hillaan! Missä korkeudella hillastat? Meillä ei ole vielä kypsiä, vain maistiaisia vasta ja odotella täytyy vielä...Poimitko myyntiinkin? Mä kerään vain itselle ja korkeintaan lähisukulaisille. En raaski myydä ulkopuolisille. Soilla saa ravata ja autolla ajella kilometritolkulla ennenkuin saalis on koossa...

• Rovaniemellä ollut hallaa

Onks kukaan ehtinyt tarkistaa joko hillat paleltu?
      Halla on vissiin tulossa useaksi yöksi Lappiin ja myös eteläisempään Suomeen.

• Jesse.Jeesiö

Halla on käynyt lapin selkosilla valitettavasti, hillaa silti saadaan paikoin vielä hyvinkin ja korpihillat ovat vasta supulla.

• Hillaan viikonloppuna
        Jesse.Jeesiö kirjoitti:

Halla on käynyt lapin selkosilla valitettavasti, hillaa silti saadaan paikoin vielä hyvinkin ja korpihillat ovat vasta supulla.

Mukava kuulla, ettei halla vienyt kaikkia. Säätiedotus ei kyllä lupaa hallaa nettisivuillaan enää, mutta kuka sen tietää?!

• on halla vieny suurimman osan hilloista jostain paikkoin. Viime yönäkin patikoin yhelle suolle jossa oli tosi paljon hilloja ja kypsiä mutta halla oli käyny vieraisilla,6 kiloa kuitenkin sain kerättyä.Oli tosi surkee reissu mutta ei mitään, tänään taas uus suunta.

• eeme

Onko tietoa itä-lapin hillasadosta, Kemijärven yläpuolella, Naruskassa jne? Tuleeko vai veikö halla?

• Ranualla

Olin 5 päivää hillassa Ranualla ja saalis 14 kiloa. Suurin osa hilloista oli kuivunut koppuraksi avosoilla, korpihillat on juuri raakileella, peitteisen suon hillaa pääsee keräämään loppuviikolla täysipainoisesti. Hillaa on keskinkertaisesti paikoin jopa huonosti.

• kepa
        Ranualla kirjoitti:

Olin 5 päivää hillassa Ranualla ja saalis 14 kiloa. Suurin osa hilloista oli kuivunut koppuraksi avosoilla, korpihillat on juuri raakileella, peitteisen suon hillaa pääsee keräämään loppuviikolla täysipainoisesti. Hillaa on keskinkertaisesti paikoin jopa huonosti.

Suotta ovat suitsuttaneet hyvästä hillasadosta. Ainakaan Oulun korkeuksille ei tule läheskään niin paljon kuin viime kesänä.
        Kaksi kertaa olen käynyt, saalis n. 5kg/kerta. Korpihilla alkaa vasta kypsyä. Joku pikku lämpäre löytyy, jossa on hieman runsaammin.
        Mitenkähän on Tuntsan seudun hillasato onnistunut? Kahdeksan sankollista pitäis tilaushilloja löytää.....löytyiskö sieltäpäin?

• Raakoja vielä paljon
        kepa kirjoitti:

Suotta ovat suitsuttaneet hyvästä hillasadosta. Ainakaan Oulun korkeuksille ei tule läheskään niin paljon kuin viime kesänä.
        Kaksi kertaa olen käynyt, saalis n. 5kg/kerta. Korpihilla alkaa vasta kypsyä. Joku pikku lämpäre löytyy, jossa on hieman runsaammin.
        Mitenkähän on Tuntsan seudun hillasato onnistunut? Kahdeksan sankollista pitäis tilaushilloja löytää.....löytyiskö sieltäpäin?

on tulossa kohtalainen vuosi ja kuten ennenkin, ei avosoille. Ovat samoin kuivaneet rupusiksi.Joku oli saanut 2,5 l puolessa tunnissa metsäisemmästä paikasta. Se on täälläpäin paljon!Itse olen vasta maistellut...Ehkä keskiviikon paikkeilla lähden kokeilemaan onneani!

• Jesse.Jeesiö

Käykää katselemassa Lokan ja Kemihaaran välisiä alueita sekä Karhu- ja Maltiotunturin maisemissa puronvarsia ja korpisoita, niin etköhän sieltä jotain löydy jos karhut eivät ole kaikkia syöneet. Kypsynevät ilmeisesti ensiviikon loppupuolella, kun helteetkin tuntuvat jo loppuneen kypsymistä edistämästä. Hallatuhot tältä näkymiltä ovat pahimmat Ranua, Rovaniemi, Kittilän alavilla alueilla.

Hillan viehätysvoima voimistuu, juuri oikukkuutensa sekä suuren tuho ja saalistajajoukon vuoksi. Kukintakin vaatii emi ja hede kukat, joiden pölytykseen tarvitaan hyönteisiä. Kukinta on herkkä hallalle, siinä missä punertavakeltainen marjakin. Hilla on vaativa ilmastonolosuhteistaan, kaiken pitää olla juuri oikeassa aikajänteessä kosteus, valo ja tarpeellinen lämpö. Hillasadon hamuaja onkin sitten monen moiset luonnonvoimat sekä monimuotoinen saalistajaryhmä. Jollei hillaa tuhoaa rankkasade tai raekuuro niin vielä hallakin voi sen tuhota, varottamatta vaikka hellepäivän päätteeksi. Jos kaikki tähän saakka on mennyt nappiin, voi turistiryhmä viedä hillat jo raakoina ja kypsille hilloille ovatkin jo karhut persoja, joten hillasaalis on taas ulottumattomissasi.

• Hullua hommaa!
        Jesse.Jeesiö kirjoitti:

Käykää katselemassa Lokan ja Kemihaaran välisiä alueita sekä Karhu- ja Maltiotunturin maisemissa puronvarsia ja korpisoita, niin etköhän sieltä jotain löydy jos karhut eivät ole kaikkia syöneet. Kypsynevät ilmeisesti ensiviikon loppupuolella, kun helteetkin tuntuvat jo loppuneen kypsymistä edistämästä. Hallatuhot tältä näkymiltä ovat pahimmat Ranua, Rovaniemi, Kittilän alavilla alueilla.

Hillan viehätysvoima voimistuu, juuri oikukkuutensa sekä suuren tuho ja saalistajajoukon vuoksi. Kukintakin vaatii emi ja hede kukat, joiden pölytykseen tarvitaan hyönteisiä. Kukinta on herkkä hallalle, siinä missä punertavakeltainen marjakin. Hilla on vaativa ilmastonolosuhteistaan, kaiken pitää olla juuri oikeassa aikajänteessä kosteus, valo ja tarpeellinen lämpö. Hillasadon hamuaja onkin sitten monen moiset luonnonvoimat sekä monimuotoinen saalistajaryhmä. Jollei hillaa tuhoaa rankkasade tai raekuuro niin vielä hallakin voi sen tuhota, varottamatta vaikka hellepäivän päätteeksi. Jos kaikki tähän saakka on mennyt nappiin, voi turistiryhmä viedä hillat jo raakoina ja kypsille hilloille ovatkin jo karhut persoja, joten hillasaalis on taas ulottumattomissasi.

Itse kai kuulun niihin hillaturisteihin, mutten koskaan huoli raakoja!Enkä poimi yleensä myyntiin, joten kun oma tarve on kerätty, kipin kapin kotiin tai maisemia katselemaan!Ei aina kannata suhtautua meihin hillaturisteihin negatiivisesti. Me tuomme myös rahaa sinne Lappiin ostamalla polttoainetta, ruokaa, majoitusta, ym.

• eeme
        Jesse.Jeesiö kirjoitti:

Kuvasitpa osuvasti. Just semmoista se on. Kilometrejä turhia kävelyä, joku toinen onnekas on juuri käynyt tyhjentämässä ajattelemasi suon. Mutta siinähän se viehästys piilee... etsimisessä ja sitten löytämisessä. Voi riemua, kun osut suolle, jossa halla ja muut eivät ole vierailleet. Kahvistelutauot ja raskaan hillarepun kantaminen kotiin tuovat suuren tyydytyksen. Ja kunto kohenee...

• ämmi
        eeme kirjoitti:

Kuvasitpa osuvasti. Just semmoista se on. Kilometrejä turhia kävelyä, joku toinen onnekas on juuri käynyt tyhjentämässä ajattelemasi suon. Mutta siinähän se viehästys piilee... etsimisessä ja sitten löytämisessä. Voi riemua, kun osut suolle, jossa halla ja muut eivät ole vierailleet. Kahvistelutauot ja raskaan hillarepun kantaminen kotiin tuovat suuren tyydytyksen. Ja kunto kohenee...

Kyllä sen erottaa jopa näin painetussa sanassa, kuka on todellinen hillastaja ja kuka vain ohikulkija suurine juttuineen. Ne henkilöt jotka ovat vuosia jänkää tallanneet osaavat olla nöyriä. Eivät kerskaile suurella saaliilla, vaan ovat tyytyväisiä siihen mitä luoja kulloinkin antaa. Mutta kuvaamasi löytämisen riemu, nuotiolla istutut tauot ja kotiin paluu reppu täynnä… tuota tunnetta ei voi sanoin kuvata.

http://i1.tinypic.com/20adwr6.jpg

Tämäntyyppisistä paikoista kannattaa katsella jos mielii jotain löytää. Pitää malttaa vähän aikaa, vielä ei ole kypsiä kuin osa. Mutta niinhän se on vuodesta vuoteen, eivät tahdo kypsyä yhtä aikaa…

• Hillastaja
        ämmi kirjoitti:

Kyllä sen erottaa jopa näin painetussa sanassa, kuka on todellinen hillastaja ja kuka vain ohikulkija suurine juttuineen. Ne henkilöt jotka ovat vuosia jänkää tallanneet osaavat olla nöyriä. Eivät kerskaile suurella saaliilla, vaan ovat tyytyväisiä siihen mitä luoja kulloinkin antaa. Mutta kuvaamasi löytämisen riemu, nuotiolla istutut tauot ja kotiin paluu reppu täynnä… tuota tunnetta ei voi sanoin kuvata.

http://i1.tinypic.com/20adwr6.jpg

Tämäntyyppisistä paikoista kannattaa katsella jos mielii jotain löytää. Pitää malttaa vähän aikaa, vielä ei ole kypsiä kuin osa. Mutta niinhän se on vuodesta vuoteen, eivät tahdo kypsyä yhtä aikaa…

Se on selvä, että oma työnsä hillastamisessa on, oli paljon taikka vähän. Ja aina joutuu tekemään tyhjiä, tai lähes tyhjiäkin reissuja. Tiedän itsekin monia,jotka ryntää Lappiin suuret saaliit mielessä ja sitten ostetaan torilta, kun ei itse jakseta etsiä eikä ole sitkeyttä tehdä työtä hillojen eteen.No, hyvähän se on, että paikalliset saavat jotain tuloa turisteista!

• Hillastaja
        Hillastaja kirjoitti:

Se on selvä, että oma työnsä hillastamisessa on, oli paljon taikka vähän. Ja aina joutuu tekemään tyhjiä, tai lähes tyhjiäkin reissuja. Tiedän itsekin monia,jotka ryntää Lappiin suuret saaliit mielessä ja sitten ostetaan torilta, kun ei itse jakseta etsiä eikä ole sitkeyttä tehdä työtä hillojen eteen.No, hyvähän se on, että paikalliset saavat jotain tuloa turisteista!

löytyi Pudasjärveltä ja Taívalkoskelta. Molemmissa löytyy jonkin verran ja paikoin runsaastikin.Avosoilta ei kyllä enää. Korpipaikoilta kauempaa voi saada hyvänkin saaliin, kun tietää paikkoja...Paljon on ollut hillaa, toisin paikoin suot keltaisenaan, mutta paljon paleltunutta, pientä, vanhentunutta. Korvella ovat hyviä laadultaan.Raakiletta on vielä paljon korvilla, puolen viikon jälkeen kypsyvää. Joten eikun saappaat jalkaan, sanko matkaan ja menoksi. Sääskimyrkkyjä ei tartte, poimin itsekin T-paita päällä eikä ongelmia ollut.

• eeme
        Hillastaja kirjoitti:

löytyi Pudasjärveltä ja Taívalkoskelta. Molemmissa löytyy jonkin verran ja paikoin runsaastikin.Avosoilta ei kyllä enää. Korpipaikoilta kauempaa voi saada hyvänkin saaliin, kun tietää paikkoja...Paljon on ollut hillaa, toisin paikoin suot keltaisenaan, mutta paljon paleltunutta, pientä, vanhentunutta. Korvella ovat hyviä laadultaan.Raakiletta on vielä paljon korvilla, puolen viikon jälkeen kypsyvää. Joten eikun saappaat jalkaan, sanko matkaan ja menoksi. Sääskimyrkkyjä ei tartte, poimin itsekin T-paita päällä eikä ongelmia ollut.

Hillaa on Pudasujärvellä ja Taivalkoskella korvissa paljon, oikein runsaasti, mutta kaukaa pitää kantaa. Vielä viikon, kahden päästäkin löytää kypsää, jos ei halla käy.
        Minun osaltani hillastus on ohi. Käykää viitseliäät vielä, marjaa kyllä löytyy.

• Samoilija
        eeme kirjoitti:

Hillaa on Pudasujärvellä ja Taivalkoskella korvissa paljon, oikein runsaasti, mutta kaukaa pitää kantaa. Vielä viikon, kahden päästäkin löytää kypsää, jos ei halla käy.
        Minun osaltani hillastus on ohi. Käykää viitseliäät vielä, marjaa kyllä löytyy.

Yksin sain poimia Pudasjärvellä ja sankkokaupalla jäi vielä suolle. Ihmiset eivät viitsi poimia, jos pitää kävellä muutama kilometri suolla. *ihmettelee*

• kiivitaja
        Samoilija kirjoitti:

Yksin sain poimia Pudasjärvellä ja sankkokaupalla jäi vielä suolle. Ihmiset eivät viitsi poimia, jos pitää kävellä muutama kilometri suolla. *ihmettelee*

Kihisen kateudesta pudasjärveläisille, kun siellä asuvat hyvän sadon äärellä! Suht varma mahollisuus saada rahaa/lakat kiisseliin ym. herkkuihin, miksei sitä käytetä? Saattaa ajatella, ettei se ole sen väärti/summa mitätön työhön verrattuna Pudasjärvelle oitis kun saan sovittua kyydin.
        Ja erinomaista lakkasatoa, meille kaikille (toivottavasti myös minulle)!

• Torihinta alhainen
        kiivitaja kirjoitti:

Kihisen kateudesta pudasjärveläisille, kun siellä asuvat hyvän sadon äärellä! Suht varma mahollisuus saada rahaa/lakat kiisseliin ym. herkkuihin, miksei sitä käytetä? Saattaa ajatella, ettei se ole sen väärti/summa mitätön työhön verrattuna Pudasjärvelle oitis kun saan sovittua kyydin.
        Ja erinomaista lakkasatoa, meille kaikille (toivottavasti myös minulle)!

ainakin torilla lukuisat ihmiset jonotti myydäkseen hillaa useille ostajille.Pudasjärvellä hinta korkeempi, joten hillaa kai vähempi. Ranualla turistit poimivat raakoina ja turisteja on ollut paljon, kuulin. Täytyy kai vaan hakea metsästä kauempaa ja nyt jo korvilta... Voi kun vielä pääsis. Hillareissu on jo takana ja unelmoidaan jo ensi kesästä.

• Hillastaja
        Torihinta alhainen kirjoitti:

ainakin torilla lukuisat ihmiset jonotti myydäkseen hillaa useille ostajille.Pudasjärvellä hinta korkeempi, joten hillaa kai vähempi. Ranualla turistit poimivat raakoina ja turisteja on ollut paljon, kuulin. Täytyy kai vaan hakea metsästä kauempaa ja nyt jo korvilta... Voi kun vielä pääsis. Hillareissu on jo takana ja unelmoidaan jo ensi kesästä.

Kuulin, että jossain pyydettiin ostajalta 14€/kg hillasta. Sillä voisi jo myödäkin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1084
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      72
      833
    Aihe