cytotec

kivutar_

Kyllä se cytotec aiheutti sellaiset kivut etten ole kuunaan moista kokenut. Ensin olin että mitä tänne sairaalaan nyt muka pitää jäädä, kotiin vaan särkylääkkeiden kanssa, mutta sellaiset kivut kyllä oli että oli hyvä kun hoitohenkilökunta seurasi ja antoi vahvaa kipulääkettä ja henkistä tukea.

67

25946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkkohtaista

      itse tein tuulimunan takia keskeytyksen kotona ja jouduin ottamaan cytotecit kahdesti kun mitään ei meinannut tapahtua. Kiputapletteja otin myös ja kaikki meni hyvin sen takia liiemmalti kipuilematta. Kaipa tuo on yksilöllistä...mutta minullakin on kyllä alhainen kipukynnys...joten turha pelätä toimenpidettä mikäli muut joutunette kohtaamaan toimenpiteen.

      • kivutar_

        Minulle hoitaja sanoi että ne eivät anna mifegyneä ainakaan kotiin vaikka se olisi helpompaa vaan on tultava sairaalaan ottamaan se pilleri. En tiedä sitten cytotecistä. Minut kyllä jätettiin päiväksi seurantaan.


      • lääkärissä
        kivutar_ kirjoitti:

        Minulle hoitaja sanoi että ne eivät anna mifegyneä ainakaan kotiin vaikka se olisi helpompaa vaan on tultava sairaalaan ottamaan se pilleri. En tiedä sitten cytotecistä. Minut kyllä jätettiin päiväksi seurantaan.

        ja cytotecit sain ohjeen mukaan ottaa kotona ja sairaanhoitajilla oli tuolloin päivystys eli sain soittaa sinne jos tuli asiaa ja he tekivät puolestaan tarkistussoiton että kaikki ok. Sekä puolisoni oli minun tukihenkilö kotona jos jotain olisi sattunut eli varmuuden vuoksi. Tukihenkilö vaadittiin kotikeskeytykseen mutta se voi olla joku oma tuttu.


      • gugga
        lääkärissä kirjoitti:

        ja cytotecit sain ohjeen mukaan ottaa kotona ja sairaanhoitajilla oli tuolloin päivystys eli sain soittaa sinne jos tuli asiaa ja he tekivät puolestaan tarkistussoiton että kaikki ok. Sekä puolisoni oli minun tukihenkilö kotona jos jotain olisi sattunut eli varmuuden vuoksi. Tukihenkilö vaadittiin kotikeskeytykseen mutta se voi olla joku oma tuttu.

        Mä olin kans kotona kun otin cytotecit, eikä ollut oikeastaan minkäänlaisia kipuja. Yhden ainoan kipulääkkeen otin ja se oli siinä. Että hyvin henk.kohtaista tuo kipu.


      • surullinen1
        kivutar_ kirjoitti:

        Minulle hoitaja sanoi että ne eivät anna mifegyneä ainakaan kotiin vaikka se olisi helpompaa vaan on tultava sairaalaan ottamaan se pilleri. En tiedä sitten cytotecistä. Minut kyllä jätettiin päiväksi seurantaan.

        Minulle antoivat mifegyne-tabletin kotiin, jonka otin kaksi vrk ennen sairaalaan menoa. Tänään olen sitten menossa Kys:iin, jossa antavat Cytotecin. Pelottaa, että tuleeko millaiset kivut :(


      • Rasittunut

        Munasolun poistaminen kohdusta ei vertaannu tappamiseen vaan jälkiehkäisyyn. Ei siellä lasta ole pitkään aikaan varsikaan jos ei kehity. Puolet abortinkin valinneen raskauksista menee tai menis kesken. Alkio on samanarvoinen kuin katkarapu. Lapsi on lapsi vasta kun syntyy.


      • rasittavallepsyykelle
        Rasittunut kirjoitti:

        Munasolun poistaminen kohdusta ei vertaannu tappamiseen vaan jälkiehkäisyyn. Ei siellä lasta ole pitkään aikaan varsikaan jos ei kehity. Puolet abortinkin valinneen raskauksista menee tai menis kesken. Alkio on samanarvoinen kuin katkarapu. Lapsi on lapsi vasta kun syntyy.

        Ei oo vaikee arvata mitkä traumat ne sielläkin jylläilee tollasen seliselipuolustelun ja vähättelyn taustalla..
        Aborteissa tapetaan kyllä ihan pieniä ihmisiä eikä "poistella munasoluja" mutta tietenkään aborttinsa traumatisoima suosijafan.aatikko yrittää epätoivolla vääntää sukusoluja ja alkioita/sikiöitä samalle viivalle. Ja taas vänkätään syntymättömiä lapsia "olemattomiks" ... joojoo, että ihan "olemattomiahan" sieltä sit aborteilla pitääkin "poistella"! :-D

        "Puolet abortinkin valinneen raskauksista menee tai menis kesken."

        Kannattas ehkä tutustua tilastoihin ennenkun laukoo näitä mutuharh.ojaan.. niillä viikoilla kun abortteja tehdään, enää 2-15% menis myöhemmin kesken (rv6 jälkeen vain 2%). Ja mitä sitten vaikka jotkut harvat ois ehkä mennykin, se lapsi kuitenkin tap.etaan kesken elämän abortilla. Vai kuinka suuren mahdollisuuden arvioit olevan sillä että se kuolis juurikin sillä hetkellä muutenkin kun abortti ta.ppaa sen? :-D Helpottaako sitä syyllisyys.tuskaa tollaset itsepe.tokset, että "ois se varmaan muutenkin menny kesken"?

        "Alkio on samanarvoinen kuin katkarapu."

        Kuten sinäkin, jos vaan joku sattuu olemaan 'sitä mieltä'.


      • Tomaatinpuolustaja
        rasittavallepsyykelle kirjoitti:

        Ei oo vaikee arvata mitkä traumat ne sielläkin jylläilee tollasen seliselipuolustelun ja vähättelyn taustalla..
        Aborteissa tapetaan kyllä ihan pieniä ihmisiä eikä "poistella munasoluja" mutta tietenkään aborttinsa traumatisoima suosijafan.aatikko yrittää epätoivolla vääntää sukusoluja ja alkioita/sikiöitä samalle viivalle. Ja taas vänkätään syntymättömiä lapsia "olemattomiks" ... joojoo, että ihan "olemattomiahan" sieltä sit aborteilla pitääkin "poistella"! :-D

        "Puolet abortinkin valinneen raskauksista menee tai menis kesken."

        Kannattas ehkä tutustua tilastoihin ennenkun laukoo näitä mutuharh.ojaan.. niillä viikoilla kun abortteja tehdään, enää 2-15% menis myöhemmin kesken (rv6 jälkeen vain 2%). Ja mitä sitten vaikka jotkut harvat ois ehkä mennykin, se lapsi kuitenkin tap.etaan kesken elämän abortilla. Vai kuinka suuren mahdollisuuden arvioit olevan sillä että se kuolis juurikin sillä hetkellä muutenkin kun abortti ta.ppaa sen? :-D Helpottaako sitä syyllisyys.tuskaa tollaset itsepe.tokset, että "ois se varmaan muutenkin menny kesken"?

        "Alkio on samanarvoinen kuin katkarapu."

        Kuten sinäkin, jos vaan joku sattuu olemaan 'sitä mieltä'.

        "Kuten sinäkin, jos vaan joku sattuu olemaan 'sitä mieltä'."

        Minä olen sitä mieltä että joka syö tomaatteja on murhaaja. Sama mitä lakikirja sanoo mutta mulla on oikeus sanoa tomaatinsyöjiä murhaajaks koska ne on just niitä! Mun mutupallo kertoo totuuden eikä lepsulaki.


    • kov

      Minulle annettiin sairaalassa 2 tablettia alapään kautta ja 1 suun kautta. Hirveä kokemus...pyörryin kivusta, jouduin tiputukseen ja kivunlievitykseen iskettiin kunnolla piikkiä, lopuksi jopa morfiinia. Tuskat olivat niin kovat. En suosittele kotona tehtäväksi...koskaan ei voi tietää miten reagoi.

    • oli ok

      Seitsemännellä viikolla sikiön todettiin kuolleen.

      Laitoin kotona 4 tabl Cytotec 0,2mg alakautta klo 6 aamulla. Otin samalla 600 mg ibuprofeenia. Hirveät kivut alkoivat noin klo 10, oksentelin tyhjää (kun vatsa oli tyhä) ja oli ripuli.

      Otin toiset 600 mg ibuprofeenia klo 11, mutta oksensin melkein saman tien.

      Klo 11.30 alkoi verenvuoto, ja kipu lieventyi. Klo 16 Blup! raskausmateriaali livahti ulos, ja kipu poistui melkein kokonaan.

      Ei ollut mitään puhetta tukihenkilöstä, mutta sanottiin kyllä, että heti pitää soittaa, jos pelkään menettäväni liikaa verta.

      Minusta oli paljon mukavampaa olla kotona kuin että olisi ollut sairaalassa. Sai vääntelehtiä ja äännellä kipujen kanssa vapaasti.

      • 123

        Mulla ainakin kivut oli verrattavissa menkkakipuihin. Aluksi pelkäsin niitä kipuja ja en meinannut itse edes laittaa noita tabl. mutta turhaan pelkäsin.


    • huolissaann

      Huomenna aamulla klo 7 otan kaksi Cytoteciä. Klo 12 pitäisi sitten lähteä sairaalaan päiväkirurgiaan kaavintaan.
      Lääkärissä minulle sanottiin, että minun täytyy nielaista pillerit vaikka nyt olen lukenut että ne voi laittaa myös emättimeen. En tiedä mainitsiko lääkäri tarkoituksella pelkästään lääkkeiden ottamisesta suun kautta vai eikö tajunnut mainita toisesta tavasta. Olen aamuisin pahoinvointinen, varsinkin kun en ole syönyt (ja nyt joudun olemaan yli 24h syömättä) ja pelkään, että oksennan pillerit. Harmittaa, etten tajunnut mainita tästä lääkärille. Pelottaa, että oksennan ja kaikki menee pieleen. Olen aborttia joutunut odottamaan jo kuukauden ja tuntuu, etten kestä jos odotus vielä jatkuisi.

      • satuapa*

        ei mitään tietoa, muistaakseni olen yleensä kuullut aamulla otettavan/laitettavan mifegyneä eli toista lääkeainetta kuin tuo sinun. En siis yhtään osaa sanoa, voiko sen laittaa emättimeen.

        Saitko jonkun neuvontapuhelinnumeron sinne keskeytyspaikkaasi?

        Tuolta linkistä löytyy ainakin pääkaupunkiseudun terveysneuvontapalvelu puhelinnumeroineen:

        http://www.0910023.fi/


      • satuapa*
        satuapa* kirjoitti:

        ei mitään tietoa, muistaakseni olen yleensä kuullut aamulla otettavan/laitettavan mifegyneä eli toista lääkeainetta kuin tuo sinun. En siis yhtään osaa sanoa, voiko sen laittaa emättimeen.

        Saitko jonkun neuvontapuhelinnumeron sinne keskeytyspaikkaasi?

        Tuolta linkistä löytyy ainakin pääkaupunkiseudun terveysneuvontapalvelu puhelinnumeroineen:

        http://www.0910023.fi/

        Korjaus, käypähoito-ohjeissa ainakin puhutaan ennen kirurgista keskeytystä joko otettavan suun kautta tai laitettavan emättimeen juurikin misoprostolia, jota cytotec on.

        "Kohdunkaulan pehmennys ennen kirurgista keskeytystä

        * Kirurgista keskeytystä helpotetaan pehmentämällä kohdunkaulaa prostaglandiineilla. Tällöin kohdunsuun repeämisen, kohdun seinämän puhkeamisen ja verenhukan riskit vähenevät 47, 48, 49.
        * Kohdunsuun pehmennyshoidosta hyötyvät erityisesti naiset, joilla ei ole ollut aiempia alatiesynnytyksiä ja joilla raskauden kesto on yli kymmenen viikkoa, sekä kaikki alle 18-vuotiaat 50, 51.
        * Pehmennyshoitoon käytetään nykyään misoprostolia 49.
        * Misoprostoli tehoaa otettuna suun tai emättimen kautta, tai kielen alle annosteltuna A.
        o 0.4 mg misoprostolia asetetaan emättimeen tai kielen alle sairaalassa 3–4 tuntia ennen toimenpidettä. Vaihtoehtoisesti potilas voi asettaa misoprostolitabletit emättimeen tai ottaa ne suun kautta toimenpidettä edeltävänä iltana kotona."


      • huolissaann
        satuapa* kirjoitti:

        Korjaus, käypähoito-ohjeissa ainakin puhutaan ennen kirurgista keskeytystä joko otettavan suun kautta tai laitettavan emättimeen juurikin misoprostolia, jota cytotec on.

        "Kohdunkaulan pehmennys ennen kirurgista keskeytystä

        * Kirurgista keskeytystä helpotetaan pehmentämällä kohdunkaulaa prostaglandiineilla. Tällöin kohdunsuun repeämisen, kohdun seinämän puhkeamisen ja verenhukan riskit vähenevät 47, 48, 49.
        * Kohdunsuun pehmennyshoidosta hyötyvät erityisesti naiset, joilla ei ole ollut aiempia alatiesynnytyksiä ja joilla raskauden kesto on yli kymmenen viikkoa, sekä kaikki alle 18-vuotiaat 50, 51.
        * Pehmennyshoitoon käytetään nykyään misoprostolia 49.
        * Misoprostoli tehoaa otettuna suun tai emättimen kautta, tai kielen alle annosteltuna A.
        o 0.4 mg misoprostolia asetetaan emättimeen tai kielen alle sairaalassa 3–4 tuntia ennen toimenpidettä. Vaihtoehtoisesti potilas voi asettaa misoprostolitabletit emättimeen tai ottaa ne suun kautta toimenpidettä edeltävänä iltana kotona."

        Otin aamulla lääkkeet jotka sitten oksensin noin 40 minuuttia myöhemmin. Sairaalassa tuntia myöhemmin sain uudet lääkkeet taas suun kautta ja sama toistui. Ei kuitenkaan vaikuttanut kaavinnan saantiin. Eli loppu hyvin kaikki hyvin.


      • sehän tässä

        on tarkoituskin!


      • K

        Joudun ottamaan sama lääkettä Cytotec, koska raskaus keskeytyi. Alapään kautta minuakin neuvotiin sitä laittamaan. Nyt sitten odotellaan, että kaikki olisi ohi. Kipuja kyllä on, vaikka burana 600 otin..


      • j
        K kirjoitti:

        Joudun ottamaan sama lääkettä Cytotec, koska raskaus keskeytyi. Alapään kautta minuakin neuvotiin sitä laittamaan. Nyt sitten odotellaan, että kaikki olisi ohi. Kipuja kyllä on, vaikka burana 600 otin..

        Minulle sanottiin että buranaa ei saa ottaa, koska se vähentää supistelua. Panadolia sen sijaan voi huoletta ottaa.


      • tl
        j kirjoitti:

        Minulle sanottiin että buranaa ei saa ottaa, koska se vähentää supistelua. Panadolia sen sijaan voi huoletta ottaa.

        Minulla todettiin viikolla 12 ultrassa tuulimuna, kamalaa oli nähdä se tyhjä kohtu. Otin tänään aamulla ensin sairaalasta saamani panacodin ja buranan, sitten puoli tuntia myöhemmin laitoin cytotecit emättimeen. Noin 2,5 tuntia myöhemmin alkoi tulla verta kun olin vähän aikaa hypellyt hyppynarulla (luin jostain että liikkuminen auttaa supistuksia tulemaan paremmin), sitten iltapäivällä alkoi tosi kovat kivut ja krampit, yhdessä vaiheessa myös luulin kohta oksentavani ja hiki virtasi. Siskoni oli tukena ja opetti synnytyslaulua ja rentouttavia liikkeitä sekä painoi olkapäitä mikä myös rentoutti. Otin 500 mg panadolia ja vähitellen pahimmat kivut loppuivat. Siteitä täytyy vaihtaa tosi usein ja vessassa käydessä tulee välillä suht isoja verisiä klönttejä, ilmeisesti osia istukasta, myöhemmin tuli jotain toisen näköistä mitä arvelin sikiöpussiksi. Nyt on pientä jatkuvaa kipua, saas nähdä tuleeko vielä kovia kramppeja. Toivottavasti näillä helteillä ei tule helpommin tulehdusta.


      • huhhuh...

        Tiedätkö sinä edes mitä abortissa pyritään tekemään? Ei sen kuulukkaan sen 'lapsen' kannalta mennäkkään hyvin!


      • Miettikää ensin
        sehän tässä kirjoitti:

        on tarkoituskin!

        Ei sitä lasta ole tarkoitus oksentaa..


      • åpå

        Tämä nyt ei sinua enää auta, mutta jos jotain toista. Eli minulla ensimmäisellä kerralla yksi lääke sairaalassa nieltynä, olisiko ollut että kuuden tunnin jälkeen neljä Cytoa emättimeen. Siitä kolme tuntia ja järkyttävät kivut.

        Minun tapauksessa homma ei täysin toiminut, kohtu ei ole halunnut tyhjentyä kokonaan. Nyt viisi viikkoa myöhemmin toinen ultra ja sen johdosta toinen satsi Cytoja, tällä kertaa 2 2 ja suun kautta. Eli kyllä niitä kummallakin tavalla annostellaan.

        Jännityksellä odottelen kipujen alkamista.


      • Rullu

        KUUKAUDEN?!

        Mulle lääkäri sanoi että abortti asiat täytyy lainmukaan hoitaa viikossa...

        Itselle siis tehtiin myöhäinen abortti ja sekä lupa VALVIRAlta että aika päiväkirurgiselle saatiin viikonsisälle siitä käynnistä jolla kävin ilmoittamassa että haluan abortin sosiaalisista syistä.


    • Pikku Myy

      Olen juuri läpikäynyt kaksosten menehtymisen kohtuun vkolla 13. Cytotek tyhjennys tehtiin. Kivut oli kovat ja kesti 28 h ennenkuin sikiöt tulivat ulos. Henkistä tukea sain hoitajilta erittäin vähän, eivät osanneet olla läsnä näin ikävässä asiassa. Heille arkipäivää, muttei minulle. Vaikka itse tekninen suorittaminen on ohi.. äidin henkinen työ vaatii aikaa parantuakseen. Itsekin jo kahden lapsen äitinä kokemus opettaa, että raskauden jatkuminen ei ole aina itsestään selvyys, edes minulle.. kaikille hyvää kevään jatkoa :)

    • trryryerye

      ei minulle kyllä mitään sanottu, että voi tulla takaisin sairaalaan jos on tarvetta eikä minkäänlaista tukea saanut hoitohenkilökunnalta.

      pillerit vain annettiin mukaan ja lähetettiin kotiin. samana päivänä jouduin lähtemään uudelleen sairaalaan koska kivut yltyivät aivan tajuttoman koviksi. minulla oli silloin verta nilkoissa asti vaikka side olikin, tähän hoitotäti ei sanonut mitään. antoi vain kipulääkkeen mukaan ja lähetti takaisin kotiin. aiemmin hoitotäti ilmoitti että turha tulla sairaalaan takaisin kun ei täällä asialle minkään voida, itsepähän abortin haluat.

      • hopi hopi

        "Kuten mielenterveyshäiriöisillekin! "

        Mee sinne sitten vaan!


      • ????????

        Siis olit seitsemännellä raskauskuukaudella?! Ja verta ja pari klönttiä...Seitsemännellä raskauskuukaudella _synnytetään_ ja sieltä tulee kyllä muutakin kuin pari "klönttiä".

        Voi olla ennenaikainen synnytys, kohtukuolema jne..


      • ihmettelijä....

        Tiesitkö että 7 kk ei enää Suomen lain mukaan aborttia saa edes tehdä? Oletko provo vai oliko kyseessä hätäaborti sinun välittömän hengenvaaran perusteella?


      • mun mielipide

        Miksi pitää yhtään ketään nimitellä täällä tunnevammaisiksi paskoiksi tai sairaiksi ja kieroiksi? En tajua. Keskustelu olisi paljon asiallisempaa ilman tuollaisia nimittelyitä.


      • kova pala taas
        mun mielipide kirjoitti:

        Miksi pitää yhtään ketään nimitellä täällä tunnevammaisiksi paskoiksi tai sairaiksi ja kieroiksi? En tajua. Keskustelu olisi paljon asiallisempaa ilman tuollaisia nimittelyitä.

        silti vain abortintekijöillä näkyy olevan täällä ylioikeus haukkua
        tunnevammasiks paskoiks ketkä lystää, mutta auta armias jos joku vihjaa
        siihen suuntaankaan että itsekkäät lapsentappajat vois sellasia olla ;D
        paniikkinappula sauhuaa ja kiiruusti!!


      • Niin Kuiva Laitos

        Naistenklinikalla tällä viikolla oli niin nuiva ja tietämätön sairaanhoitaja, että kuulostaa aivan samalta. Tosin ei mistään abortista kyse vaan keskeytyneestä raskaudesta...


    • msle

      Minulla kaksosten keskeytynyt keskenmeno todettiin viikolla 16 toisen neuvolakäynnin yhteydessä kun sydänäänet puuttuivat. Kahden päivän päästä sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys cytotecien avulla. Aika hurja kokemus oli, erityisesti istukan kanssa.

      Mutta piina ei ole vieläkään ohi. Nyt neljä viikkoa myöhemmin jälkitarkastuksessa todettiin, ettei kohtu ole tyhjentynyt kaikesta raskausmateriaalista, joten hyvin todennäköisesti vielä kaavinta edessä parin päivän päästä. Sain nyt uudet cytotecit kotiin, mutta lääkäri oli melko skeptinen kohdun tyhjenemisestä enää tässä vaiheessa. Itse pelkään kaavintaa ihan hirveästi, joten viimeiseenkin ohueen oljenkorteen haluaa tarttua.

    • tunnoton

      Ei minkäänlaista kipua..se oli vähän kuin lapsivesi olisi mennyt ja se oli siinä. Minua varoiteltiin kovista kivuista ja olin todella yllättynyt kun missään ei tuntunut mitään . (keskeytyneen raskauden "tyhjennys" )

      • lapsellista..

        Tässäkään viestissä ei ole mitään asiatonta mutta on taas jostain syystä poistoon ilmoitettu,naurettavaa touhua.


      • tunnoton
        lapsellista.. kirjoitti:

        Tässäkään viestissä ei ole mitään asiatonta mutta on taas jostain syystä poistoon ilmoitettu,naurettavaa touhua.

        Todella lapsellista !!! Tuskin olen ainut outolintu joka ei ole keskeytyksessä tuntenut kipua.. Kerroin tästä asiasta lääkärille ja hän sanoi että kaikki eivät kipua tunne , on hyvin yksillöllistä . Jos tuossa oli nyt jotain asiatonta niin haluaisin saada vastauksen että mikä asiasta tekee asiattoman!!! Kiitos!


      • valhetta tursuaa
        tunnoton kirjoitti:

        Todella lapsellista !!! Tuskin olen ainut outolintu joka ei ole keskeytyksessä tuntenut kipua.. Kerroin tästä asiasta lääkärille ja hän sanoi että kaikki eivät kipua tunne , on hyvin yksillöllistä . Jos tuossa oli nyt jotain asiatonta niin haluaisin saada vastauksen että mikä asiasta tekee asiattoman!!! Kiitos!

        kukahan täällä keskenmenon kokeneille sellasia olikaan toivonu??? Miksi suollat sairaita törkyvalheita??

        Varmaan toi maininta "(keskeytyneen raskauden "tyhjennys" )" ylitti suosijasakin häirikkörunkun sietokyvyn.


    • utfrdtik

      Olisin kiitollinen, jos joku osaisi vastata pian.

      Kävin tänään sairaalassa, ja aamulla pitäisi laittaa nämä lääkkeet emättimeen. En saanut sairaalasta ohjetta, kuinka kauan lääkkeen laiton jälkeen pitäisi pysytellä makuuasennossa. Joten jos joku tietäisi neuvoa?

      Toinen juttu sitten tuo jälkitarkastus, oletteko saaneet millaisia ohjeita sen suhteen? Minulle sanottiin, että neljän viikon kuluttua aika raskaustestiin, ja jos se negatiivinen, ni se oli sitten siinä. Tuntuu vaan kovin pitkältä ajalta odotella, onko kohtu sittenkään tyhjentynyt.

      • Jskavdlabdu

        Itse sain ohjeeksi e ttä aamulla 6-7 aikaa ylös, kipulääkettä ja siitä tunnin kuluttua 4 kpl cytotecia ja voi mennä takaisin nukkumaan. Sitten seuraavaksi kolmen tunnkn jälkeen vielä 2 cytotecia.
        Ja sanottiin että kuukauden päästä verikokeisiin, jos ei ole keskeytys onnistunut niin ottavat yhteyttä.


      • Anonyymi

        Lääkkeen laiton jälkeen 30 minuuttia lepoa makuulla.


    • Pelottaa

      Sain cytotec:it kotiin ja tarkoitus olisi ke ottaa ne. Miettinyt että kuinka pitkälle täytyy laittaa jos alapää kautta ne saa pistettyä..? & kivut pelottavat..

    • JännäLääke

      Jep, mulla cytotecilla käynnistettiin synnytys ja voin yhtyä tohon että se aiheuttaa KOVAT KIVUT. Kumma lääke, on hyvä mahahaavasaa mutta aiheuttaa supistukset kohdussa.

    • Kivuissaatm

      Pakko kirjoittaa omasta kokemuksesta Cytotecistä, mitä elän parhaimmillaan. Aamulla laitoin lääkärin ohjeen mukaisesti 4 pilleriä emättimeen ja jäin odottelemaan. Kului n. 30 minuuttia ja aloin kärsimään menkkamaisista kivuista, ensin ajattelin että "no jaa ei kai tämä tästä voi pahentua" mutta hyvin väärässä olin. Alkoi voimakkaat supistukset n, tunnin ajan (mitään vuotoa ei vielä tapahtunut), jonka jälkeen ne loppuivat ja pääsin wc lattialta sänkyyn toipumaa. Parin tunnin päästä tuli toinen voimakas kipu aalto joka kesti pidempään, ja jonka aikana asettauduin pöntölle kun tuntui ettei makuuasennossa vuotoa pääse oikein tapahtumaan. Nyt toinen kipu aalto on ohi, ja ole vuotanut pönttöön hyytymiä ja jotain ihme palasia jotka ovat väriltään vaaleanpunaisia. en halua edes ajatella mitä ne on. Nyt makaan sängyssä ja kipu on tasaantunut takaisin normaaliin menkkakipu- skaalaan ja odottelen vaan että tää koko painajainen on ohi.
      Täytyy kyllä sanoa, että vaikka tiesin tän olevan kivuiliasta, on ihan erilaista elää se kipu. Vinkkinä , ottakaa mieluummin seuraksenne joku naispuolinen, sillä omalta poikaystävältä ei riitä myötätunto eikä ymmärrys kun kyseessä on kohtukipua. Tämän kokemuksen jälkeen oon vielä enemmän varma kuin koskaan, etten lapsia koskaan halua. Tämmöinen kipu ei ole kenenkään arvosta, sorry about it

      • promurderinvittuhaisee

        Syö naamanaksuja, vi.ttu pää run.kkari.
        Miksi spurguhuor.aat maanisesti omaa alkoholistipe.rsettäsi?


      • paskapaattitunkiolla

        Pe.rsekeuhko pascanpu.peltaja ripu.loi taas itsensä paikalle sönkköhuor.aamaan.
        Raat.oja roikkuu lort.onkammiostas, niitä rev.it palasiks ja löyhk.äät kuvot.ukselle.
        Murh.illa hekum.oiva sön.kkösaat.anaatti aloitti taas henkilöön käyvän törkysyytösnälvinnän ja murh.ahuorauksen X-D
        Älä sperm.anna, sössöpossu. Ota kossu ja pam.auta maksasi halki.


      • säälittävää

        Kyllä se läski, finninen ja hienhajuinen incel-kapinalainen fedorapossu jaksaa mesota nyt niin että kaksoisleuat hyllyy....


      • traumatjyllääjussinakin

        Sossupascapaatti ei pääse syyllisyyden riiv.aajapir.uistaan edes juhannuslomilla... On se katk.eraa kun muut saa viettää juhliaan ja muutakin loppuelämää vailla jatkuvaa omantunnon kalvamista. Tunnontuskat kärv.entää mukavuus.murh.aajia juhannuskokkojakin helv.etillisemmin.


      • enolelepakko

        Menikö juhannuskin noissa samoissa iänikuisissa yhden vastustajan harhoissa? Monennenko koss.upullon pohja häämöttää? Ei taida pitkällä tikullakaan kukaan järkevä mies hairahtua lähellekään katk.eran traumaräyh.äiitan löyh.cästä calman.cammioo..


      • monet.kivut.kokenut
        promurderinvittuhaisee kirjoitti:

        Syö naamanaksuja, vi.ttu pää run.kkari.
        Miksi spurguhuor.aat maanisesti omaa alkoholistipe.rsettäsi?

        "Syö naamanaksuja"

        Mitä nää naamansksut mahtaa olla ja mistä niitä saa? Muuten aika järkyttävää tämä juttusi kun ei ole päätä eikä häntää. Mitä ihmeen katkoajatuksia?


      • monet.kivut.kokenut
        paskapaattitunkiolla kirjoitti:

        Pe.rsekeuhko pascanpu.peltaja ripu.loi taas itsensä paikalle sönkköhuor.aamaan.
        Raat.oja roikkuu lort.onkammiostas, niitä rev.it palasiks ja löyhk.äät kuvot.ukselle.
        Murh.illa hekum.oiva sön.kkösaat.anaatti aloitti taas henkilöön käyvän törkysyytösnälvinnän ja murh.ahuorauksen X-D
        Älä sperm.anna, sössöpossu. Ota kossu ja pam.auta maksasi halki.

        Ompas täällä jutut. 😱


      • ss.sakinkeksintöö

        Kukas ne deliriumsekoilut taas kerran alottikaan... suosijasakin katkoajatuksissa harvemmin tosiaan on mitään järjellistä päätä tai häntää.

        "Ei kai terve ihminen suolla moista tekstiä "

        Vaan esim. tällästäkö sitten?
        " haistamunaas kirjoitti:
        Olet kieltodefenssikuona ja ver.isilmäinen nylky.ttelijä. "
        "Kemppask.alla viunapirut taas jyllää täysillä vieroitusoireissa? "


      • Anonyymi

        Joo synnytyskipu on vielä pahempaa. Mulla kuukautiskivut on olleet neki kauheita. Onneks saa kipulääkettä niin ei tarvi kärsiä. Abortti lääkkeillä on niinku keskenmeno.


    • monet.kivut.kokenut

      "Kyllä se cytotec aiheutti sellaiset kivut etten ole kuunaan moista kokenut."

      Siinähän se onkin ja varsinki jos ei kipua ole ennen kokenut niin on aina uus elämys kiputuntemus. Mulle yksi abortti kaavinnassa tehty ja kipu jälkikäteen oli sitä luokkaa kuin oli tenniskyynärpääkipu. Eli hermokipu on kovaa. Sitten koin vuosia myöhemmin synnytyksen, joka ylitti kivun määrässä kaikki edelliset. Mut sai kaikkin apuja. Iskias oli erilaista kipua, ei voi ees hengittää. Leikkauskipu taas erilaista. Onneksi kaikkeen saa apua ja lääkitystä. Eihän nykyään tarvi olla ilman apua ja tukea. Itsestä on kii mitä hyväksyy itselleen. Keskeytyksen kipuun sain jotain morfiinia, kun se ei ole pitkäaikaista.

    • Cytotec

      Otin cytotecit kotona ja noin tunnin kuluttua alkoi kova kipu ja supistukset. Pahin kipu kesti noin 3tuntia jonka aikana oksensin ja vuodot olivat runsaat. Noin neljä tuntia lääkeen ottamisen jälkeen kivut rauhoittuvat. Ei ollut mukavaa mutta turhaan pelkäsin, nytt helpottaa niin paljon että asia on ohi

      • odotavaan

        > Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vihaisia itselleen ja/tai toisille. Vihan ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. masennusta ja itsetuhoisuutta. Syyllisyys, häpeä ja itsesääli ovat myös usein esiin tulevia tunteita. >

        (lähde: ituprojekti, abortin jälkeen)


    Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe