auttaako e-pillerit??

piik

kokemuksia? onko e-pillerit auttanu akneen..? ite ajattelin kokeilla mut en tiiä onko siit mitään hyötyä..

15

11770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmeli~

      Diane Nova (saa kela-korvauksen) on tehty erityisesti aknen hoitoon ja käytin sitä itse muutaman vuoden, jonka jälkeen vaihdoin samaan mutta Ratipharmin halvempaan valmisteeseen Cypretyliin Minulla oli melko paha akne ja nyt parantunut miltei kokokaan. Nämä ovat kyllä todella isoja hormoonipakkauksia, joten jos voisin olla käyttämättä, en käyttäisi...mutta en halua enää sen näköistä naamaa.

      • erikseen ole

        tehty aknen hoitoon,kyllä niiden ensisijainen indikaatio on ja on aina ollut ehkäistä raskaus.
        KELA-korvauksen saa VAIN jos on ruksattu kohta sairauden hoitoon ja mainittu reseptissä että "aknen hoitoon".
        D.V ja sen gen.sub. ovat ainoina jotka kuuluvat KELA-korvauksen piiriin, siis jos on sopiva indikaatio.


      • neiti85-

        Diane Novaa 5kk joka aiheutti pahoja sivuvaikutuksia (mielialavaihteluita, kiukkuilua, raivokohtauksia, haurastutti alapään limakalvot -> seksi tuli mahdottomaksi, aiheutti haluttomuutta, olin jo tulossa hulluksi),iho kyl parani melkein kokonaan, mutta.. lopulta vaihdoin Yasminiin (joka kans kuulemma joillain auttaa akneen), muut sivuvaikutukset hävisi, paitsi limakalvojen herkkyys, seksiä ei edelleenkään pystynyt harrastamaan ilman kovaa polttavaa kipua :/ 2vk vaihdon jälkeen myös naama räjähti kamalaan kuntoon, joten aloitin antibiootit, jaksoin syödä Yasminia 1,5kk ja lopetin pillerit kokonaan, oon edelleen antibioottikuurilla ja naama loistavassa kunnossa, jos akne (todennäköisesti) palaa kuurin jälkeen niin kokeilen jotain muuta, mut en enää ikinä koske e-pillereihin! Suosittelen että harkitset kunnolla, haluatko oikeasti hoitaa aknea hormoneilla,jos et esim. tarvi ehkäisyä, harvalle ne sopii täydellisesti ja monelle akne palaa takaisin (joskus pahempana kuin koskaan) lopettamisen jälkeen!


      • Anonyymi

        Diane Nova - https://hespac.com/dianenovafi.htm itse olen syönyt dianea n1½vuotta ja iho on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa. (kärsin siis aivan kamalasta aknesta) myös auttoi menkka kipuihin ja niiden runsauteen (mulla oli menkkojen aikana aina täys helvetti päällä) myös paras ystäväni, joka 2vuotta dianea ja lopetti (koska ei jaksanut käydä hakemassa uusia) niin iso pysyi hyvässä kunnossa. (molemmat olemme 18v.)


    • DitaVonBlonde

      söin itse 2 vuotta yasmin-nimisiä e-pillereitä, sain ihoni erinomaiseen kuntoon, se oli sileää kuin posliini.. heti ku lopetin ni kamalat finnit palas xD

      • piik

        ajattelin pyytää.. tai sen haluisin mieluiten.. mut tota just mietin kans et onks siin sit mitää järkee jos sen jälkee iho menee taas huonoon kuntoon ja noi sivuvaikutukset viel siihen päälle =)


      • DitaVonBlonde
        piik kirjoitti:

        ajattelin pyytää.. tai sen haluisin mieluiten.. mut tota just mietin kans et onks siin sit mitää järkee jos sen jälkee iho menee taas huonoon kuntoon ja noi sivuvaikutukset viel siihen päälle =)

        siis en usko vältämättä että sinulle tulee akne enää takasin, katsos, meillä on varmaan eri tilanne.
        Sain pillerit paitsi ehkäisyyn, myös kuukautisten normalisoimiseen. Iho-ongelmia ei mulla ollut. Kun lopetin käytön (vauva hakusessa) niin sain tietää et sairastan tautia nimeltä PCO... se siis aiheuttaa aknen.. :(
        Suosittelen että kokeilet ihmeessä muutaman kuukauden, aina voi onneksi lopettaa jos ne eivät olekkaan kivoja. Mut ihon saa kyllä kuntoon ainaki väliaikasesti ;) sivuvaikutukset ovatkin asia erikseen, mulla ne oli aika raskaat ja olin itkuinen, toivotaan et sinulla paremmin ;)


      • piik
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        siis en usko vältämättä että sinulle tulee akne enää takasin, katsos, meillä on varmaan eri tilanne.
        Sain pillerit paitsi ehkäisyyn, myös kuukautisten normalisoimiseen. Iho-ongelmia ei mulla ollut. Kun lopetin käytön (vauva hakusessa) niin sain tietää et sairastan tautia nimeltä PCO... se siis aiheuttaa aknen.. :(
        Suosittelen että kokeilet ihmeessä muutaman kuukauden, aina voi onneksi lopettaa jos ne eivät olekkaan kivoja. Mut ihon saa kyllä kuntoon ainaki väliaikasesti ;) sivuvaikutukset ovatkin asia erikseen, mulla ne oli aika raskaat ja olin itkuinen, toivotaan et sinulla paremmin ;)

        kyl tosiaan aion kokeilla ainaki muutaman kuukauden.. eikä ne sivuvaikutuksetkaa niin pahalt sit tunnu kuhan saa ihon kuntoon =)


      • yksii
        piik kirjoitti:

        kyl tosiaan aion kokeilla ainaki muutaman kuukauden.. eikä ne sivuvaikutuksetkaa niin pahalt sit tunnu kuhan saa ihon kuntoon =)

        kannattaa koittaa ehkä hieman kauemmin kuin muutaman kuukauden koska alussa sivuvaikutuksia voi olla enemmän ja ne voi olla raskaampia, mutta ajan kanssa osa tai jopa kaikki sivuvaikutukset voi hävitä..


      • piik
        yksii kirjoitti:

        kannattaa koittaa ehkä hieman kauemmin kuin muutaman kuukauden koska alussa sivuvaikutuksia voi olla enemmän ja ne voi olla raskaampia, mutta ajan kanssa osa tai jopa kaikki sivuvaikutukset voi hävitä..

        no sitä itekki ajattelin.. pitää viel sit kattoo mitä mielt lääkäri on asiast =)


      • kokeillut
        piik kirjoitti:

        kyl tosiaan aion kokeilla ainaki muutaman kuukauden.. eikä ne sivuvaikutuksetkaa niin pahalt sit tunnu kuhan saa ihon kuntoon =)

        "eikä ne sivuvaikutuksetkaa niin pahalt sit tunnu kuhan saa ihon kuntoon =)"
        Niin mäkin ajattelin ennen tollei, et kuhan saan ihon kuntoon se on tärkeintä, mut lopetin lopulta pillerit pahojen sivuvaikutusten takia! Olin koko ajan itkuinen, kiukkuinen, sain käsittämättömiä raivokohtauksia, seksiä en pystynyt harrastamaan, kun pillerit haurastutti limakalvot, ja yhdynnässä koin kovaa polttavaa kipua. Kaiken lisäks naama räjähti lopettamisen jälkeen.. mut oon ainakin taas normaali, rauhallinen itseni, enkä mikään hullu.. En suosittele pillereitä ihon hoitoon, tuskin ne parantaa ihon lopullisesti, akne todennäköisesti palaa lopettamisen jälkeen, joskus jopa pahempana kuin koskaan. Joillekin siloposkeillekin puhkeaa akne pillereiden lopettamisen jälkeen! Joten ei se ole enää mikään yllätys kenellekään. Eikä se hyvä iho ole niitten sivuvaikutuksista johtuvien kärsimysten arvoinen, vaikka näyttääkin kauniilta, niin sisältä vaan kiehuu ja vihaa koko maailmaa ja kaikkia ihmisiä :/


    • Summer 8)

      Moi!

      Mä olen itse käyttänyt 2 vuotta Diane Novaa ja iho parani sen aikana hyvin. Jouduin lopettamaan ne kuitenkin sivuvaikutuksien takia... Sitten pidin pari vuotta taukoa e-pillereistä ja finnit palas takaisin..ehkä jopa pahempina. Nyt sitten taas kyllästyin näihin finneihin ja hain uudelleen e-pillerireseptiä. Päätin kuitenkin vaihtaa yasmineíhin kun niissä ei kuulemma ole niin kovat sivuvaikutukset. Nyt olen käyttänyt niitä pari liuskaa eri pari kuukautta ja sivuvaikutukset ei ole ollu yhtään niin kovat kuin Novissa. Pieniä oireita on kyllä, mutta ne ei haittaa..Ei mitään verrattuina Diane Novan oireisiin.

      Ja kannattaa käyttää niitä pillereitä enemmän kuin pari kuukautta koska ne vaikutukset rupee näkymään vasta muutaman liuskan jälkeen...Itselläni aluksi iho jopa vähän huononi, mutta nyt se on lähes finnitön...arvet vaan enää...selässäkin mulla oli ihan sikana finnejä. Mutta zemppiä sulle finnitaisteluun=)!

      • piik

        kyl ainaki kantsii kokeilla siis.. =) ja kiitos tsempistä! :P


    • PeePee

      Itse sain Diane Novat akneen, olen nyt syönyt 5 liuskaa. Näyttää iho parantuneen, vieläkin tulee yksittäisiä finnejä mutta on iho kyllä selvästi parantunut.
      Sivuvaikutuksista sen verran että minulla ei ole ollut MITÄÄN. Eli se, että joillakin niitä näyttää ilmenevän paljonkin ei todellakaan saisi estää sinua kokeilemasta!
      Minulle Dianet eivät ole aiheuttaneet mitään "oireita", ei painonnousua, ei mielialanvaihtelua, ei haluttomuutta tai mitään muutakaan. Muita pillereitä en ole ikinä syönyt enkä aio kyllä merkkiä vaihtaakaan, koska diane novat minulle näin hyvin näyttävät sopivan.

    • mink.

      Pillerit eivät ongelmaasi poista, piilottavat vain siksi aikaa kun niitä syöt. Been there, done that.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe