>>> Ketä kiinnostaa ylennykset

Res-au

Ketä oikeasti voi kiinnostaa ylennykset noin paljon?. Isoja miehiä leikkimässä rihkamalla...tulee pikkupoikien keräilykortit mieleen. :D

Mun mielestä mielekäs tehtävä varusmiesaikana/reservissä on se tärkein.

Mun mielestä ylennystä ei pitäisi antaa hyvän palveluksen tai kertausharjoitusmäärän perusteella, vaan ainoastaan ANSIOISTA!

4

1549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mostefeus

se on päästä jollain lesoilemaan...

• Ylentämätön kessu

"Mun mielestä mielekäs tehtävä varusmiesaikana/reservissä on se tärkein.

Mun mielestä ylennystä ei pitäisi antaa hyvän palveluksen tai kertausharjoitusmäärän perusteella, vaan ainoastaan ANSIOISTA!"

-Reservin tehtävä voi johtaa jopa ylennyksiin. Mitä pitää sisällään ansiot, jos et laske niihin sijoitusta, kertausharjoituksia tai hyvää palvelusta. Mitä väärää on hyvässä palveluksessa, kun tehtävään kuin tehtävään on skaala sotilasarvoja. Esim. viime sodassa:
      - Miehistö: sotamies (vast.) - korpraali
      - Rj. korpraali - kersantti
      - Jj. alikersantti - luutnantti
      - Kompp. pääll. vänrikki - majuri jne.
      puhumattakaan erkoisalojen sotilaista, jolloin skaala oli vielä laajempi

• Plake

Siis kertausharjotuksista saa nimenomaan ylennyksiä kun saa jotain aikaiseksi, eli vetää täydellä sykkeellä ja hoitaa hommansa hyvin. Ei ylennykset ilmaiseksi tule, tai siten että menee vaan morjestamaan vanhoja tuttuja mettään.

• res alik

En oikein minäkään ymmärrä tuota ketjun aloittajan logiikkaa. Sinänsä on kyllä totta, että on olemassa ihmisiä, jotka yli-innokkaasti kärkkyvät itselleen ylennyksiä. Monesti nämä ovat esim. reserviläisjärjestöissä mukana olevia, koska niissä harrastuksissahan sitten sitä uutta hienoa sotilasarvoa pääsee esittelemään.

Itse kotiuduin jääkärinä eli nimimerkissä mainittu sotilasarvo on peräisin kahdesta kertausharjoituksesta. Kumpaankaan kertausharjoitukseen mennessä en lähtenyt sieltä mitään ylennystä hakemaan. Jälkimmäinen ylennys ei ollut haaveissakaan, kun en edes tiennyt/ muistanut moisen ylennyksen olevan mahdollista. Tein kertauksisssa vain parhaani iloisella mielellä ja turhia stressaamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5390
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1332
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      103
      905
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      821
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      793
    6. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      777
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      49
      776
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      764
    9. Kuinka monesti olet itkenyt?

Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i
      Sinkut
      132
      763
    10. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      43
      759
    Aihe