Takajarrut ja -iskarit

Uusi korollisti

Onko jollain muulla kolmessa vuodessa mennyt takaiskareitten tehot 44 ja 34 prossaan? Katsastuksessa mitattuja arvoja. (Ed. autossani 4 vuotta iskareitten vaihdon jälkeen tehot oli vielä yli 60% takana (sunny).) Autolla ajettu reilu 30tkm, tuntuu ihmeelliseltä!? Toinen jarrulevy takana oli myös ruostunut siinä määrin, ettei leimaa tullut. Muuten jarrut otti kyllä tasaisesti, eikä laahannut.

9

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miki

      Kyllä se valitettavasti on juuri näin, että iskarit saattaa hajota hyvinkin lyhyen ajomatkan jälkeen.
      Ajatteleppa tilannetta,että on pakkasta 25 astetta ja lähdet ajamaan autolla nöykkystä tietä. Kyllä siellä iskarin sisällä on öljyllä tukalat oltavat.
      Suurimmassa osassa nk. kaasuiskareita on kuitenkin edelleen öljyä sisällä. Toinen seikka joka kannattaa muistaa on se,että huippi iskareidenkin valmistajat kehoittavat tarkistamaan iskareiden toimintakunnon 30000 km ajon jälkeen.

      • tojossa

        on ollut ongelmana että iskarit kuluu loppuun nopeasti etupäässä ja takapään jouset on taas liian löysät, josta johtuu että auto perä näyttää lysähtäneeltä


      • miki
        tojossa kirjoitti:

        on ollut ongelmana että iskarit kuluu loppuun nopeasti etupäässä ja takapään jouset on taas liian löysät, josta johtuu että auto perä näyttää lysähtäneeltä

        Kyllähän näitä ongelmia aina tietty määrä ilmenee.asiaa voi tietysti hieman kohentaa sillä,että uusittaessa korvaavat laitetaan hieman tavallista jämäkämmät.Yleensä saannissa useampaa eri jäykkyyttä sekä iskaria että jousta.


      • QWE

        Kaikissa (ei suurimmassa osassa) iskunvaimintimissa on öljyä, ei riipu nimityksestä ollenkaan. Minä en ainakaan ajaisi pelkällä pneumaatisella iskunvaimentimella :-)


      • ihme juttu
        tojossa kirjoitti:

        on ollut ongelmana että iskarit kuluu loppuun nopeasti etupäässä ja takapään jouset on taas liian löysät, josta johtuu että auto perä näyttää lysähtäneeltä

        Itsellä olleet Corollat kyllä kestäneet ajaa sen 200tkm alkuperäisillä iskareilla ja jousilla. Olisi kai ne katsastuksessa kertoneet, jos vaihdon aika olisi ollut.

        Osahan saa iskarit kulumaan jo kymppitonnissa loppuun ja toiset ajaa pitkälle toistasataatuhatta ennen vaihtoa. Iskarimerkistä, ajotyylistä ja tiestöstä nuo erot aina tulevat.


    • Sol Wagonisti 1.6

      Jarrulevyjen ruostuminen oli minullakin ongelma. Jarrut vinkuivat toisinaan.Jarrulevyt ja jarrupalat uusittiin takuuna ennen ensimmäistä katsastusta viime toukokuussa. Katsastusmies huomasi tämän ja totesi sen olevan yleistä / tarpeellista v.03 corolloissa. Takaiskarit olivat kuulemma ihan hyvässä kunnossa mittarien mukaan, vaikka omasta mielestä ne olivat löysähköt eli toyotamaiset (arvot olivat jotain viisikymmentä ja rapiat). Alustankin on kuulemma herkkä ruostumaan. Omani suojasin jo uutena.

      • HTL

        ..nuo jarrupropleemat(kin).
        -04 Sol Wagon menossa ja 45tkm.
        Toukokuussa takajarrut alkoivat jumittaa oikealla.
        Takaa levyt ja palat vaihtoon takuuseen. Edessä ei paloilla olisi kuulemma enään ajettu 60tkm huoltoon (!?).

        Samassa huollossa huomattiin myös, että rekisterikilven valot ei toimi. Olivat hapettuneet liittimet. Huollossa sanoivat vain että lähettävät liittimet Toyotalle, että oppisivat tekemään meidänkin olosuhteisiin sopivia osia.

        Alkaa "lista" olla muutenkin jo pikkuhiljaa niin pitkä, että olisi ihan sama, minkä merkkisen olisin ostanut. Sitä odottamaani laatua ja viattomuutta en ole vielä mielestäni kohdannut.
        Aiempaa omaa kokemusta Toyotasta ei ole, mutta se on varmaa että Turkkilaista "japsia" en enään osta hevillä.
        Eli voi olla toinen Corolla alla. Eka ja vika.
        Vuosi takuuta jäljellä. Tällä tahdilla tulee sen jälkeen kallita kilometrejä...


      • Edellinen malli
        HTL kirjoitti:

        ..nuo jarrupropleemat(kin).
        -04 Sol Wagon menossa ja 45tkm.
        Toukokuussa takajarrut alkoivat jumittaa oikealla.
        Takaa levyt ja palat vaihtoon takuuseen. Edessä ei paloilla olisi kuulemma enään ajettu 60tkm huoltoon (!?).

        Samassa huollossa huomattiin myös, että rekisterikilven valot ei toimi. Olivat hapettuneet liittimet. Huollossa sanoivat vain että lähettävät liittimet Toyotalle, että oppisivat tekemään meidänkin olosuhteisiin sopivia osia.

        Alkaa "lista" olla muutenkin jo pikkuhiljaa niin pitkä, että olisi ihan sama, minkä merkkisen olisin ostanut. Sitä odottamaani laatua ja viattomuutta en ole vielä mielestäni kohdannut.
        Aiempaa omaa kokemusta Toyotasta ei ole, mutta se on varmaa että Turkkilaista "japsia" en enään osta hevillä.
        Eli voi olla toinen Corolla alla. Eka ja vika.
        Vuosi takuuta jäljellä. Tällä tahdilla tulee sen jälkeen kallita kilometrejä...

        Ajettu 90.000 km
        Katsastettu äskettäin.Ei ongelmia jarruissa eikä muuallakaan.
        Olen vähän kateellisena katsellut "uutta" corolla kun siinä on levyjarrut takanakin....
        Näistä jutuista saa semmosen käsityksen että ehkäpä rumpujarrut takana on sittenkin parempi ratkaisu, meinaan kun ne on suojassa kuralta ja suolalta ??????


    • Omia kokemuksia iskaritestereistä:

      Vaihdoin -92 Corollaan takaiskarit, parin viikon päästä kävin varaosaliikkeen ilmaisessa iskaritestissä --> iskarit vaihtokunnossa!!!?

      Nykyisen -02 Corollan kanssa katsastuksessa katsastaja sanoi takaiskareiden olevan vaihtokunnossa... Leima kyllä tuli mutta omasta mielestäni takavaimentimet toimii edelleen hyvin (77tkm ajettu).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      177
      3938
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      113
      2569
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2204
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2165
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1869
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1351
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1322
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe