Niin että kirjoja, missä on niinkun huumeista juttua, että jengi käyttää niitä jne. You know.
Suositelkaa huume kirjoja !
22
9889
Vastaukset
- kirjoja sinulle
Kannattaa tutustua suomen kieli oppi kirjoihin ensin.
- jsrtf
suosittelisin sinullekin...
"kieli oppi kirjoihin" voi hyvänen aika sentään... - vaikkapa
jsrtf kirjoitti:
suosittelisin sinullekin...
"kieli oppi kirjoihin" voi hyvänen aika sentään...Lue joku kirja ironiasta tai vittuilusta. Ehkä opit jotain.
- Nimetön
vaikkapa kirjoitti:
Lue joku kirja ironiasta tai vittuilusta. Ehkä opit jotain.
kiitos kun sain nauraa! Myös minua ärsyttävät nämä oikein kirjoitus virheet.
- Rummu
Se julkaisee huumekirjoja. Sekaisia tarinoita, joko huumeilla tai ilman.
Kieliopintuntemuksestasi päätellen sopisit sinne vaikka kirjailijaksi. - sockere
Jim Carroll - Koripallopäiväkirjat
Tositarina, Carrollin nuorena kirjoittamat päiväkirjat. Kertoo huumeidenkäytöstään, todella hyvä kirja. Suosittelen. (tästä on tehty myös elokuva, New Yorkin kadut, näyttelee mm. Leonardo DiCaprio)- get lost
Huume kirjoja..
NANCY,mut lähinnä kertoo äidin näkökulman, samoin Kirjeitä Tiinalle, Monster, joka samalla jengikirja, Lutka, Vapauden vangit: kotipaikka Bronx, kertoo myös jengeistä samalla niin kuin myös 50centin Get rich or die tryin´omaelämänkerta, juokse poika juokse on ehdoton klassikko..no siinähän niitä jo jonkin verran - kysyisin
get lost kirjoitti:
Huume kirjoja..
NANCY,mut lähinnä kertoo äidin näkökulman, samoin Kirjeitä Tiinalle, Monster, joka samalla jengikirja, Lutka, Vapauden vangit: kotipaikka Bronx, kertoo myös jengeistä samalla niin kuin myös 50centin Get rich or die tryin´omaelämänkerta, juokse poika juokse on ehdoton klassikko..no siinähän niitä jo jonkin verran50centin Get rich or die tryin
niin onko suomennettu ja jos on niin millä nimellä? yritin etsiä, mutta en löytänyt =( - get lost
kysyisin kirjoitti:
50centin Get rich or die tryin
niin onko suomennettu ja jos on niin millä nimellä? yritin etsiä, mutta en löytänyt =(kyllä kirja löytyy suomennettuna..ja jopa joistain kirjastoista, kustantajana on muistaakseni Johnny Kniga
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
No, yks kirja missä jenginuori selviytyy on Nicky Cruz: "Juokse, poika, juokse". Mutta täysin eri tavalla huumekirjoja on esim. "Kellopeli Appelsiini" (Anthony Burgess) tai "Yksi lensi yli käenpesän" (Ken Kesey).
- Welshillä
Irvine Welshin koko tuotanto. Lue.
- kirja
K.K. Kuolemankauppias, tosikertomus. Sopii kaikenikäisille, mutta etenkin nuorille ihmisille.
- nekk
Sanopa pälli, etsitkö faktaa, fiktiota vai jotain siltä väliltä?
Alaston lounas ja Nisti, ja osittain myös muu William S. Burroughsin tuotanto.
Kaikissa Kerouac'n, McCluren, Ginsbergin ja muiden ns. beat-äijien teoksissa jossain vaiheessa aina nappaillaan kamaa. Tai jos ei nyt kamaa, niin pilveä, happoo, tatteja ja peyotee nyt ainakin.
Henri Michaux:Miserable Miracle
Aldous Huxley:Doors Of Perception
-tutkielmia meskaliinista
Lisäksi mm. Rimbaud kirjoitti Säteilevät kuvat oopium- ja pilvipäissään, sekä tottakai refloissa. :)
Varoitan, että toi Cruzin juokse poika juokse on lopultakin vain pelkkää kristillistä hapatusta ja propagandaa uskoon tulosta. En tykkää.
- LeNNy
Rokkareiden elämänkerroissa ainakin on kovasti tarinaa huumeiden käytöstä.
Esim:
Lemmy Kilmister- White Line Fever
Anthony Kiedis - Scar Tissue
Marilyn Manson - The Long Hard Road Out of Hell
Mötley Crüe - Dirt
Marianne Faithfull - Faithfull
Jne... - Elämä voittaa
Tässä sinulle kattava linkki. Aihepiiristä löytyy paljonkin kirjoja
http://www.vihti.fi/kirjasto/huumeet.htm - frey__
James Frey, A Million Little Pieces, taitaa olla suomennettuna jotain tyyliin "Miljoonia palasia"
- classic jo
Hubert Selby: Unelmien sielunmessu
- miettiny
löytyykö unelmien sielunmessua kirjana!! heti huomenna kirjastoon....
oli ihan helvetin hyvä leffana.olin vieroitukses,kun katsoin sen,ja shit,miten teki mieli... vaan eipä tehnyt lopussa! itku ja ahdistus sekä selkeät tulevaisuuden näkymät.
yks hyvä,luin kyl joskus teininä,oli huumeasema zoo. kirjoittajaa en muista,mut aika rankkaa 70-luvun heroiinin käyttöä ja huoraamista berliinin asemalla.
- gugug
Pidät varmasti Martti Leskisen "Seitsemäs sade"
-kirjasta, vielä kai saatavissa.
Rokkenrollia, viinaa, filosofointia. - pilvimies
Lue huviksesi Tuomas Vimman Helsinki 12. Aika paljon huumetoilailua ja sitäkin enemmän viinalla läträämistä. Vauhdikas ja helppolukuinen kirja, suosittelen.
- Garpatshov-88
Me kolme ja jengi, S.E.Hinton
Oikein herkullista kerrontaa jengielämästä. Nautittavaa ja surullista. Huumeet eivät ole pääosassa, mutta uskon että pitäisit tästä.
Yläasteella opettaja suositteli. - gamjptn
trainspotting, irwin welsh ! tosi hyvä kirja, kertoo monen eri ihmisen elämästä, huumeista, viinasta, seksistä yms. toinen on nancy mitä itse en ole lukenut. ja Törkytehdas ja Heroiinipäiväkirja. James Frey:Miljoonia sirpaleita, yksi lemppareista, kertoo vieroituksesta, aika surullinen. jack kerouac :matkalla, alotin just lukee, näin leffan enkä pitänyt kauheesti mut vaikuttaa kirjana paremmalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569