Lisämunuaisen kasvain

Picasso

Hei eikö keneltäkään ihan tosissaaan ole löydetty lisämunuaisen kasvainta, joka erittää liikaa kortisolia.

Itseltäni löydettiin sattumalta kun tutkittiin kramppeja palleassa. Kasvain on yli 4 cm kokoinen

Tutkittiin ettei minulla ole harvinaista Cushingin-oireyhtymää, mutta ei,vaikka kun itse luin oireyhtymän vaivat olin 100 % varma, että minulla se on. Eli vyötärölihavuus, masennus, tunne ettei ole omaitsensä, turvotukset, väsymys, verensokerit koholla, aineenvaihdunta ihan päin helvettiä ym...

Olen joka tapauksessa menossa leikkaukseen. Hoitotakuun puitteessa minut pitäisi leikata syyskuun loppuun mennessä. Katsotaan.

Olisin ollut kiinnostunut kuulemaan minkälaisia oireita muilla ihmisillä oli ennen löydöstä ja miten elämä muuttui leikkauksen jälkeen.

Itse olen monta vuotta sanonut, että mulla on aineenvaihdunnassa, jotain tosi pahasti vialla. On tutkittu kilpirauhashommat, keliaakia mahdollisuuus ym.ym

Tuntui, että lekuri piti mua luulotautisena, mutta jotenkin vain tiesin, ettei minussa ole kaikki kohdalllaan.

Sen tiedän ja uskon, ettei tulokset näy hetkessä vaan siihen voi kulua aikaa ennen kuin aineenvaihdunta normalisoituu. (mitå se onkaan koska kasvain on todennäköisesti ollut minula vuosikymmeniä, olen tällä hetekllä 45 v)

Kesän jatkoja kaikille, jotka tämän lukevat.

Jaksan uskoo siihen, että aurinkö paistaa risukasaankiin.

5

4364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samat oireet

Itse tiesin ainakin 5 vuotta että jotain on pielessä. Puoli vuotta sitten epäilin että sisämunuaisissa on ongelmaa.
      Nyt lääkäritkin löysivät lisämunuaisen kasvaimen.
      Menen leikkaukseen. Mikä on vointisi tällä hetkellä?

• cata108

Terve

Kerro miten sun oireet tuli esille? Mulla ei onneksi ole todettu tällaista, mutta pelkään sitä ihan helkkaristi. Nyt kokeet tulossa.

• picasso2

Picassolle,
      olisi mielenkiintoista kuulla ,kuinka leikkaus meni
      ja oliko siitä apua.
      Olen itse nyt samassa tilanteessa,missä sinä olit
      v.2006

• connia kokenut

Minulta löytyi 13,5mm oleva lisämunuaisen kasvain...Taudin nimi on Connin syndrooma...Nytten odotan leikkaukseen lähtöä...Oireina minulla eritäin kovat verenpaineet joita saatu neljänlääkkeen yhdistelmällä paremmalle tasolle...Sitten verikokeissa kalium oli alle viiterajan...Nytten on ollut ihmeellistä kylmäntunnetta ja jalkojen ja käsien puutumista samoin valekutinaa...Ja mikä pahinta yöllinen virtsaaminen se on jatkuvaa parhaina öinä viidentoistamiinuutin välein...Ei helppoa elämää jos 04:15 saa unesta kiinni ja töihin lähtöaamuina kellosoi 05:00....Loppuviikosta vähäsen ramasee...No kirjoitan leikkauksen jälkeen miltä tuntuu ja mikä muuttunut mutta jos jollain leikkauksesta jotain tietoa kertokaa hiukan jännittäääääää.....

• DiipaDaapaa

Vanha ketju, mutta vastaan...

Minulla todettiin lisämunuaisen vaaraton kasvain. Se oireili kai pitkään ja en ymmärtänyt olevani sairas. Piti aloittaa verenpainelääkitys (3kymppisenä). Olin jatkuvasti poskeontelontulehduksissa yms, ennen en sairastellut ikinä. Lopuksi menin lääkäriin, sillä en enää jaksanut jatkuvaa huimaavaa tunnetta.

Lääkäri otti tosissaan, tarkisti arvot, totesi kaliumit alhaiseksi ja lopulta hoitotakuun sisällä kasvain leikattiin pois tähystyksellä. Tilanne hoidettiin hyvin siinä vaiheessa kun ymmärsin hakea apua ja uskoin itse ettei huimaus ole esim stressiä tai verenpaineen heittelyä.

Toipuminen on ollut nopeaa. Olo on loistava ja en enää tarvitse mitään lääkkeitä. Hoitotakuun hyvä puoli on, että TIETÄÄ, että on se 6kk jonotus on hyvää aikaa hoitaa peruskunto hyväksi niin että se toipuminen on helppoa.

Tsemppiä kaikille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe