Nyt en kysy vauvoista vaan naisten vaivoista jos jollain sattuis olemaan samoja vaivoja. Eli tilannne tämä..
Mulla alkoi just nyt reilun 6kk jälkee synnytyksestä kuukautiset. Ihmettlin 2 ekaa pv et eipäs tunntu missään vaikka kaikki sanoo että ne ovat kivuliaammat kuin ennen synnytystä. Eilen sit iski aivan armoton alaselkäsärky. En pysty vauvaa kantaa kunnolla, saatika nostaa sitä lattialta tai sängystä joten tää on aika hankala tilanne. Onks muilla alaselkä vaivannu kuukautisista . Täytyis varmaa kävästä lääkärissä mut eipä nyt kuukautisien aikana huvita lähtee gynelle.
Tietty voi olla mahdollista että selkä on rasittunu vauvan nostelusta mutta kipu alkoi yhtäkkiä eilen enkä muista tilannetta että olis venähtäny yms. Enkä osaa osoittaa kohtaa mistä särkee niinkuin esim lihaskivussa.
En nyt kaipaa vastauksia et mee lääkäriin (tarkoitus mennä joko tänään tai odotan maanantaihin)mutta jos jollain ollu samoja juttuja synnytyksen jälkeen olis kiva kuulla etten maalaile piruja seinölle jostain kohtutulehduksista yms.
Äidin asiaa
10
1075
Vastaukset
- noin...
Itselläni ei vielä ole alkanut kuukautiset ja niitä kauhulla odotan jos kerran kivuliaammat kuin ennen!!
Minulla oli kuukautisten aikaan juuri tuollaista kuvailemaasi selkäkipua. Ei kärsi siis tehdä mitään ja mikään panadol ei auta :(
Kannattaa varmaan käydä kysäsemässä noihin vaivoihin tarkotettuja lääkkeitä...
Jaksamisia sulle selän kanssa!Uskon että on kivuliasta touhuta vaavin kanssa :(- tellu80
Mul ei aiemmin ole ollut selkäsärkyä ennen synnytystä oli vaan mahakipu....nyt selkä kipee ja ei taas maha. Voi olla et paikat on jotenkin vielä rempallaan siellä että sen takia ottaa näin kipeesti.Panadol ei auttanu joten piti ottaa vähän vahvempaa lääkettä kun tosiaan on pakko jaksaa kannella tota 10kg jötkälettä. Aamulla vedet silmissä sai nostaa pinnasängystä jäpikkää. Kauheeta jos selkä on aina tällaien kerran kuussa. Huh
- synnytysten jälkeen
Ja joka kerta ne ovat olleet vaan pahempia. Nyt alkaa helpottamaan, kun kierukka on ollut puoli vuotta, eikä menkkoja enää oikeastaan tule. Mutta paljon särkylääkettä jouduin tuossa ennen kierukka-aikaa napsimaan. Kolmannen jälkeen olin niin kipeä, ettei kävellä pystynyt ja sängystä nouseminenkin oli haaste. Nyt siis olen tyytyväinen kierukan käyttäjä, lapsiluku kun alkaa olla meillä jo täynnä.
loppui kivut ja myös menkat niukkeni synnytyksen jälkeen. Ihanaa!!
Saas nähdä miten mulla käy, tänään alkoi ekat menkat, eikä vielä satu yhtään. Synnytyksestä noin 7 viikkoa.
Ennen raskautta käytin pillereitä ja silloin ei ollut paljonkaan menkkakipuja, mutta sitä ennen oli aina ihan jumalaton selkäkipu! Toivottavasti ei tulisi uudestaan..- yök :(
n.6kk synnytyksestä ja ekat menkat,selkäkipu ja vuodan kuin niagara :( plaah!
Ekat kuukautiset(synnytyksen jälkeen) olivat ihan normaalit, ehkä pientä kipuilua.Mutta nyt toiset oli ihan tuskaa!!Kauhea kipu ja ennen synnytystä ei ollut mitään menkkakipuja...plaah...
- näin.....
mulla alko 7 viikon päästä synnytyksestä menkat, vähän oli kipua. ekan ja toisen raskauden välissä ehti olla kahdet menkat, eikä sillon kyllä ollu mitään kipuja. ennen raskauksia kyllä oli kipeet, mutta siedettävät menkat. en oo koskaan käyttäny muuta ehkäisyä ku kumi. nyt aattelin sit kokeilla niitä ehkäisy laastareita.
- tellu80
kaikille vastauksista. Ehkäpä mun selkävaiva on sit ihan kuukautisista johtuvaa. Ei vaan ikinä ole näin särkenyt selkää että on ihan puolirampa...onneksi iltaa kohden helpottanut. Eilen meinas vaavikin hermostua kun se reagoi mun oloon ja kun en pystynyt oikeen pitelee sitä sylissä. Kyllä tämä kai tästä. Seuraavia kuukautisia odotellessä...kääks!!
- saaga
mulla on kyllä sellanen uskomus ja tieto että kuukautiskipujen pitäis jäähä pois synnytyksen jälkeen!!? näin ainakin mulla ja muutamilla mullakin kävi! ennen lapsia omistin tosi kivuliaat kuukautiskivut ja monena päivänä vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864