Skootterin pakoputki tukossa!

poropeukalo

Heips
Oliskos kellään tietoa miten vois puhdistaa skootterin pakoputken näppärästi esim, sitä avaamatta kun se on tukossa karstasta,kun hitsaus hommat eivät ole hanskassa (vaimennin osassa näyttää olevan se tukos putken keskivaiheella.
Sitä kolistellessa tulee ulos isoja karta palasia.

5

9636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osassa skoottereita on pakoputken putsaus jopa "mahdotonta" mutta jos ei ole purku/avaus mahdollisuutta niin luulisin että ainoa "konsti" on irroittaa putki ja liuottaa se sisällä oleva karsta irti upottamalla se liuotinaineeseen tai tukkimalla putki toisesta päästä ja samaista liuotin kaatamalla toisesta... Se että mikä on hyvä liuotin on aina kinasteltu mutta useat käyttävät bensaa ja toiset siihen sekoitettuna dieseliä n.½
      Joku laittaa myös pieniä muttereita ja ravistaa mutta tietämättä skootterin merkkiä ja mallia niin paha sanoa...
      Ai niin joissakin malleissa(uudemmissa) on putken sisällä keraaminen katalysaattori ja en tiedä miten se kestäisi liuottimia...

• pora

Voit myös puhdistaa sellaisella vaijerilla josta pää on tarkoituksella rispaantunut. Sitten vain toinen pää kiinni porakoneeseen. Tämä toimii jollain putkimalleilla.

• ..........

Hiekkapuhalla putki sisäkautta, kumpaakin kautta eri tehhoilla, jo kiiltä sisäpinta...

• mutta...

hiekkapuhallus on luultavasti se tehokkain... maksaa ~30€ jos viet liikkeeseen puhallutettavaksi...

voit myös polttaa putken... eli pistät nuotion pystyyn ja poltat karstat irti... sit ku putki on kuuma, koputtelet hiukan sitä ni karstat varisee pois ja sit kaadat ne putkesta... hiekkapuhallus toki on ystävällisempi, ku ei tuu klommoja koputtelusta... polttamisen jälkeen luonnollisesti pitää hioa ja maalata putki uudestaan kuumankestomaalilla...

• Anonyymi

Kakka hätä tuli nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe