"Matkalaukkumuoti"

haluaa tietää ;)

En omista matkalaukkua ja sellainen pitäisi hankkia lähiaikoina.

Kerokaapas minulle minkälaiset laukut ovat muodissa? Ja tietenkin käytännöllisyyskin ratkaisee.Eniten olen nähnyt käytössä näitä kovapintaisia "matkalaukunnäköisiä" laukkuja.Sitten ovat nämä vedettävät pehmeät (?) laukut,mitä ovatkaat nimeltään? Ovatko hyviä?

Paljon kysymyksiä vailla vastauksia,olisi mukava jos joku voisi auttaa...

15

14020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla 4 kpl

      kova ja mieluiten laadukas eli esim. Samsonite. Maksaa kyllä mutta myös kestää. Toinen vinkki että osta kirkkaan värinen esim. keltainen, minun lisäksi ei kellään muulla ja hyvin tunnistaa hihnalla.

      • ap.

        Tuota keltaista juuri mietinkin :)
        On inhottavaa metsästää omaa laukkuaan hihnalta kun kaikki on niin samansävyisiä!

        Tänään kävin katselemassa laukkuja,osa olikin alennusmyynnissä.Samsonitet kalliita,mutta varmasti hintansa arvoisia.

        Kiitos vinkeista!


      • ostat mustan..

        ja jos ostat mustan, hanki kirkaan värinen kiinnitysnauha (joka muutenkin on ihan hyvä idea, lukkon kun laukkuja ei nykymaailmassa voi enää laittaa).
        Pehmeää suosisin korkeintaan trolleyna, eli käsimatkatavarakoossa.
        Mutta älä suotta hanki liian suurta laukkua, nykyään kolli ei saa ruumaan mennessä painaa yli 30 kg:a ja sellaisessa suuressa laukussa (joka on muuten kätevä, siihen mahtuu kahden hengen viikon vaatteet) tuo paino tulee liian helposti täyteen. Siis mielummin kaksi pienempää kuin yks valtava. Ettei tartte sitten siellä check-in tiskillä avata ja purkaa...


      • juuuuu
        ostat mustan.. kirjoitti:

        ja jos ostat mustan, hanki kirkaan värinen kiinnitysnauha (joka muutenkin on ihan hyvä idea, lukkon kun laukkuja ei nykymaailmassa voi enää laittaa).
        Pehmeää suosisin korkeintaan trolleyna, eli käsimatkatavarakoossa.
        Mutta älä suotta hanki liian suurta laukkua, nykyään kolli ei saa ruumaan mennessä painaa yli 30 kg:a ja sellaisessa suuressa laukussa (joka on muuten kätevä, siihen mahtuu kahden hengen viikon vaatteet) tuo paino tulee liian helposti täyteen. Siis mielummin kaksi pienempää kuin yks valtava. Ettei tartte sitten siellä check-in tiskillä avata ja purkaa...

        "...hanki kirkaan värinen kiinnitysnauha (joka muutenkin on ihan hyvä idea, lukkon kun laukkuja ei nykymaailmassa voi enää laittaa)."
        Miten niin ei voi laittaa laukkuja lukkoon?!? Totta kai voi ja pitääkin, muuten sieltä katoo kamat! Joskus oli jtn horinaa et turvatarkastukses niiden pitäis saada ne auki, mut se on höpöhöpö. Laki ei määrää missään nimessä jättämään lukkoa auki.


      • terhi
        juuuuu kirjoitti:

        "...hanki kirkaan värinen kiinnitysnauha (joka muutenkin on ihan hyvä idea, lukkon kun laukkuja ei nykymaailmassa voi enää laittaa)."
        Miten niin ei voi laittaa laukkuja lukkoon?!? Totta kai voi ja pitääkin, muuten sieltä katoo kamat! Joskus oli jtn horinaa et turvatarkastukses niiden pitäis saada ne auki, mut se on höpöhöpö. Laki ei määrää missään nimessä jättämään lukkoa auki.

        Matkalaukkua ei missään nimessä kannata lukita. Tuttuni laukku myöhästyi juuri reilusti siitä syystä, että hän oli sen lukinnut. Laukku jouduttiin sitten jossain turvatarkastuksessa vääntämään auki (hän sai tietää tästä vasta jälkeenpäin).


    • Tii

      En tiedä, millainen atleetti kysyjä on, mutta minulle tärkeää on, että itse laukku on kevyt. Nimittäin raahaaminen on aika raskasta, vaikka olisi pyörät alla.

      Itse suosin pehmeitä laukkuja, koska ne joustavat ja ovat kevyempiä. Koviakin on ollut ja on vieläkin käytössä pari, mutta niistä monet ovat särkyneet käsittelyssä: tulee reikä.

      Lomamatkoilla suosin nykyään rinkkaa, kun sen saa selkään. Tai pehmeää kassia. Työmatkoilla käytän matkalaukkua, niitä kovia nyt, kun niitä on ainakaan hankkinut. Kun uuden joudun hankkimaan, hankin ehdottomasti pehmeän.

      • mensa

        Pehmeää mullekin, joustaa mukavasti ja ehdottoman kätevää esim. automatkaillessa että veskan saa auki auton peräkontissa ja sieltä voi napata vaikka shortsit kesken matkan - paras sellainen missä vetskari kiertää koko etulaidan niin kuin sardiinipurkissa - kätevä pakata eikä vie tolkuttomasti tilaa - kovan kun läväyttää auki pienessä tilassa, niin siinähän sitten pompit sen yli koko ajan ;) Nuo painorajat onmuuten tulossa alaspäin, joten kamalan isoa ei kannata hankkia jo painonkaan vuoksi. Trollisysteemi muuten itsessään painaa jo muutaman kilonkin.


    • Ninni...

      Itse ostaisin jonkun värikkään;erottuu hihnalta,ja häviämisen/vaihtumisen mahdollisuus pienee jonkun muun laukun kanssa,ja laukkuun vielä joku oma juttu kiinni,josta erottaa.Toinen kriteerini on,että siinä olisi mielellään pyörät,koska painavaa laukkua on kamala kantaa:/juu ja kova/pehmeäpintaisissa on varmaan omat hyvät ja huonot puolet..Samsonite on hyvä merkki:)ja onhan niitä hyviä tietty muitakin..juu ja vielä sellanen,missä on lukkosysteemi,kunhan itse sitten muistat sen koodin;)

    • Samsoniitti

      Anttila ja Citymarket myy juurikin nyt American Tourister by Samsonite matkalukkuja mielestäni ihan kohtuu hinnalla ja hyvällä takuulla (3v). Väreinä näytti olevan ainakin punaista, sinistä ja mustaa.

      Laukut muistuttaa ulkoisesti Samsoniten laukkuja, olisivatkohan jotain Samsonite kakkoslaatua tms.

      • Turisteri

        AT on Samsoniten tytäryhtiö nykyään


    • Möme

      kovissa ja pehmeissä laukuissa on molemmissa puolensa, se tietysti ratkaisee, onko laukussa jotakin särkyvää tai muuten mahdollisesti vahingoittuvaa - silloin ehdottomasti kova laukku, koska laukkujen käsittely on myös kovaa.

      samsoniten laukkuja suosittelen jo takuun ja huollon puolesta, valikoimasta saa kuvaa samsoniten sivuilta. jos hakee pienempää ns. lentolaukkua (ne vedettävät usein pehmeät laukut), niitä saa nykyään yhdistelmälaukkuja, (esim. samsonite sahora), joissa on tekstiililaukun keveyttä mutta kovat kulmat. lentolaukulla pärjää pelkästäänkin lyhyen loman, ja tuollaisen kovakulmaisen laukun voi myös laittaa ruumaan, muutenhan pehmeää lentolaukkua ei kannata ruumaan laittaa, hajoaa suotta vain.

      Samsoniten isoissa laukuissakin (kovapintaiset matkalaukut) on monissa hyvät vetosysteemit ja pyörät, ihan ovat olleet käteviä käytössä nekin - kunhan vain on sitä kirkasta väriä jossakin, mistä omansa tuntee.

      Ei ollut tarkoitus kirjoitella jotakin samsoniten mainostekstiä tähän, mutta kun ei ole paljon kokemuksia muista laukuista...

      • Kopernike

        Muistakaa kuitenkin että euroopan sisäisillä lennoilla käytetään paljon 20kg painorajaa per laukku. Siksi itse käytän pehmeää ja kevyttä.


    • ihmettelee

      Osta kaikkein halvin pehmea laukku. Missa on pyorat leveyssuunnassa ei kapeassa paassa ne keikkuu liikaa. Minulla on halpa musta laukut johon olen maalannut isot valkoiset ristit koko laukun kokoiset joka puolelle. Ei laukkujen tarvi olla mikaan kallis fashion show, vaan tavaran kuljetuksesta a-b.

      • ihmettelee

        Kovat laukut painaa liikaa,ettei voi paljon tavaraa ottaa mukaan.


    • paljon reissaava

      Minulla on parempia kokemuksia kovista kuin pehmeistä. Reissaan melko paljon ja ainoat laukut, jotka ovat lentokuljetusta pidemmän päälle kestäneet ovat olleet kovia. Tällä hetkellä käytössä on Rimowan hiilikuitu laukku, joka on keveytensä vuoksi paras tähän mennessä olleista. Mutta myös polypropyleeniset laukut ovat kestäneet todella hyvin. Lisätietoja sekä polypropyleenista että hiilikuituisista laukuista löytyy samasta paikasta osoitteesta www.matkajanahkatavara.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe