Latiakaivo kylppärissä vetää huonosti ja ajattelin kaataa sinne putkenavausnestettä. Ongelmani onkin, mihin sitä kaadan. Kaivossahan on vettä. Jos kaadan veden sekaan, sehän lilluu vain siinä (kai) ja menee putkeen vasta kun kaadan vettä kaivoon, mutta ei kai se sitten enää mitään auta. Kiitos, jos neuvotte.
Lattiakaivon avaus
11
20797
Vastaukset
- viemäriin
Niksi.
Pistä kätesi muovipussiin, esimerkiksi isompi pakastepussi ja kaiva sieltä kaivonpohjalta ne hiukset ja muu mössö pois.- Isännötön omakotiasuja
Kyllähän minä sen kaivon pohjan pidän puhtaana, en minä nyt sentään niin tyhmä ole.
- viemäri
Isännötön omakotiasuja kirjoitti:
Kyllähän minä sen kaivon pohjan pidän puhtaana, en minä nyt sentään niin tyhmä ole.
Luvin tuolta alempaa ja siellä kirjoitit että on kyseessä valurautainen lattiakaivo ja siinä tulppa.
Noin vanha valuviemäri voi olla ruostunut ja se rupeaa yleensä tekemään sellaista ruostehilsettä sinne viemäriin, joten sinun kannattaa ottaa se tulppa irti ja rassata jollakin rassilla sitä viemäriputkea ja laskea sitten sinne letkulla vettä.
Toivotaan että putsaus onnistuu, ilman että tarvitsee kutsua putkimiehiä paikalle. - Isännötön omakotiasuja
viemäri kirjoitti:
Luvin tuolta alempaa ja siellä kirjoitit että on kyseessä valurautainen lattiakaivo ja siinä tulppa.
Noin vanha valuviemäri voi olla ruostunut ja se rupeaa yleensä tekemään sellaista ruostehilsettä sinne viemäriin, joten sinun kannattaa ottaa se tulppa irti ja rassata jollakin rassilla sitä viemäriputkea ja laskea sitten sinne letkulla vettä.
Toivotaan että putsaus onnistuu, ilman että tarvitsee kutsua putkimiehiä paikalle.Kiitos näistä lohdunsanoista. Avaan sen korkin ja teen kuten neuvoit, aattelin kyllä kaataasinne sitä putken avausainetta. Ei kai se myrkkyä ole, koska sitä neuvotaan sinne käyttöohjeissa kaatamaan. Kiellettäishän sen käyttö, jos se myrkkyä olisi.
- "tyhmä"
En tiedä putkista tai lattiakaivoista mitään, mutta itse tsiikaisin sinne kaivoon ja ajattelisin ihan omilla aivoillani minne litkun kaataisin.. Vittu että ihmiset voikin olla noin tyhmiä.
- yleensä
auta , pitää oikealla rassilla se vetää auki.
- se kaivo
muovia vai valurautaa? uusimmista muovisista lähtee yleensä hajulukko nostamalla pois sit sen saa putsattua hyvin.
- K-3
Paras ottaa kumihanskat käteen ja vaikka vanha hesari lattialle viereen ja rohkeasti ottaa lattiakaivon kansi pois ja tyhjentaa lattiakaivo sormilla kaivaen hesarin päälle, hiuksista ja muusta roskasta.
Lattiakaivon ritilän alla on lattiakaivosta riippuen yleensä avaamista helpottava tulppa tai kansi jonka voi poistaa. Vanhemmissa kaivoissa on pieni pyöreä tulppa jonka voi poistaa ja kaivaa sen alta hiukset ja tukokset pois, uudemmissa kaivoissa lähtee koko vesilukon kansi irti jonka jälkeen putsaus on helppoa.
Kun suurimmat roskat on poistettu hesari roskiin ja laske runsaasti vettä kaivoon niin vesi huuhtelee pienimmät moskat mukanaan.
Tuon jälkeen lattiakaivo toimii taas pitkään.- Isännötön omakotiasuja
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kylppärin lattiakaivo on valurautaa; 30 v. vanha talo. Kyllä minä ritilän alusen ja sen osan, mihin käsi mahtuu siivoan säännöllisesti mahdollisista hiuksista ja nöyhdästä, mutta kun se tukos on syvemmällä, jos paljon laskee vettä, lainehtii se lattialla, eli ei vedä niin nopeasti. Siinä on sivussa pieni musta muovikorkki, jos sen avaa, ei siitä kyllä saa poistettua hiuksia yms. Pitäiskö siitä reiästä rassata jollain rautalangalla, vai kaadanko siitä reiästä putkenavaajanestettä. Neuvotkoisitko vielä.
- K-3
Isännötön omakotiasuja kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kylppärin lattiakaivo on valurautaa; 30 v. vanha talo. Kyllä minä ritilän alusen ja sen osan, mihin käsi mahtuu siivoan säännöllisesti mahdollisista hiuksista ja nöyhdästä, mutta kun se tukos on syvemmällä, jos paljon laskee vettä, lainehtii se lattialla, eli ei vedä niin nopeasti. Siinä on sivussa pieni musta muovikorkki, jos sen avaa, ei siitä kyllä saa poistettua hiuksia yms. Pitäiskö siitä reiästä rassata jollain rautalangalla, vai kaadanko siitä reiästä putkenavaajanestettä. Neuvotkoisitko vielä.
Moi,
En oikein jaksa uskoa että "kodin putkimies" auttaa tuohon mutta ei siitä haittaakaan ole, kannattaa antaa vaikuttaa ainakin yön yli jos vaikka tehoais.
jos asut kerrostalossa kuuluu tuo kiinteistön vastuualueeseen, joten talonmiehelle voi nakittaa koko homman. - Isännätön omakotiasuja
K-3 kirjoitti:
Moi,
En oikein jaksa uskoa että "kodin putkimies" auttaa tuohon mutta ei siitä haittaakaan ole, kannattaa antaa vaikuttaa ainakin yön yli jos vaikka tehoais.
jos asut kerrostalossa kuuluu tuo kiinteistön vastuualueeseen, joten talonmiehelle voi nakittaa koko homman.Kiitos vastauksestasi.
Olen isännötön omakotiasuja, siis omakotitalossa ilman kätevää miestä. Hyvää kesää, aurinko paistaa, taidan lähteä mökille, siellä ei viemäriongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693