Lattiakaivon avaus

Isännötön omakotiasuja

Latiakaivo kylppärissä vetää huonosti ja ajattelin kaataa sinne putkenavausnestettä. Ongelmani onkin, mihin sitä kaadan. Kaivossahan on vettä. Jos kaadan veden sekaan, sehän lilluu vain siinä (kai) ja menee putkeen vasta kun kaadan vettä kaivoon, mutta ei kai se sitten enää mitään auta. Kiitos, jos neuvotte.

11

20874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viemäriin

Niksi.
      Pistä kätesi muovipussiin, esimerkiksi isompi pakastepussi ja kaiva sieltä kaivonpohjalta ne hiukset ja muu mössö pois.

• Isännötön omakotiasuja

Kyllähän minä sen kaivon pohjan pidän puhtaana, en minä nyt sentään niin tyhmä ole.

• viemäri
        Isännötön omakotiasuja kirjoitti:

Kyllähän minä sen kaivon pohjan pidän puhtaana, en minä nyt sentään niin tyhmä ole.

Luvin tuolta alempaa ja siellä kirjoitit että on kyseessä valurautainen lattiakaivo ja siinä tulppa.
        Noin vanha valuviemäri voi olla ruostunut ja se rupeaa yleensä tekemään sellaista ruostehilsettä sinne viemäriin, joten sinun kannattaa ottaa se tulppa irti ja rassata jollakin rassilla sitä viemäriputkea ja laskea sitten sinne letkulla vettä.
        Toivotaan että putsaus onnistuu, ilman että tarvitsee kutsua putkimiehiä paikalle.

• Isännötön omakotiasuja
        viemäri kirjoitti:

Luvin tuolta alempaa ja siellä kirjoitit että on kyseessä valurautainen lattiakaivo ja siinä tulppa.
        Noin vanha valuviemäri voi olla ruostunut ja se rupeaa yleensä tekemään sellaista ruostehilsettä sinne viemäriin, joten sinun kannattaa ottaa se tulppa irti ja rassata jollakin rassilla sitä viemäriputkea ja laskea sitten sinne letkulla vettä.
        Toivotaan että putsaus onnistuu, ilman että tarvitsee kutsua putkimiehiä paikalle.

Kiitos näistä lohdunsanoista. Avaan sen korkin ja teen kuten neuvoit, aattelin kyllä kaataasinne sitä putken avausainetta. Ei kai se myrkkyä ole, koska sitä neuvotaan sinne käyttöohjeissa kaatamaan. Kiellettäishän sen käyttö, jos se myrkkyä olisi.

• "tyhmä"

En tiedä putkista tai lattiakaivoista mitään, mutta itse tsiikaisin sinne kaivoon ja ajattelisin ihan omilla aivoillani minne litkun kaataisin.. Vittu että ihmiset voikin olla noin tyhmiä.

• yleensä

auta , pitää oikealla rassilla se vetää auki.

• se kaivo

muovia vai valurautaa? uusimmista muovisista lähtee yleensä hajulukko nostamalla pois sit sen saa putsattua hyvin.

• K-3

Paras ottaa kumihanskat käteen ja vaikka vanha hesari lattialle viereen ja rohkeasti ottaa lattiakaivon kansi pois ja tyhjentaa lattiakaivo sormilla kaivaen hesarin päälle, hiuksista ja muusta roskasta.
      Lattiakaivon ritilän alla on lattiakaivosta riippuen yleensä avaamista helpottava tulppa tai kansi jonka voi poistaa. Vanhemmissa kaivoissa on pieni pyöreä tulppa jonka voi poistaa ja kaivaa sen alta hiukset ja tukokset pois, uudemmissa kaivoissa lähtee koko vesilukon kansi irti jonka jälkeen putsaus on helppoa.
      Kun suurimmat roskat on poistettu hesari roskiin ja laske runsaasti vettä kaivoon niin vesi huuhtelee pienimmät moskat mukanaan.
      Tuon jälkeen lattiakaivo toimii taas pitkään.

• Isännötön omakotiasuja

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kylppärin lattiakaivo on valurautaa; 30 v. vanha talo. Kyllä minä ritilän alusen ja sen osan, mihin käsi mahtuu siivoan säännöllisesti mahdollisista hiuksista ja nöyhdästä, mutta kun se tukos on syvemmällä, jos paljon laskee vettä, lainehtii se lattialla, eli ei vedä niin nopeasti. Siinä on sivussa pieni musta muovikorkki, jos sen avaa, ei siitä kyllä saa poistettua hiuksia yms. Pitäiskö siitä reiästä rassata jollain rautalangalla, vai kaadanko siitä reiästä putkenavaajanestettä. Neuvotkoisitko vielä.

• K-3
        Isännötön omakotiasuja kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kylppärin lattiakaivo on valurautaa; 30 v. vanha talo. Kyllä minä ritilän alusen ja sen osan, mihin käsi mahtuu siivoan säännöllisesti mahdollisista hiuksista ja nöyhdästä, mutta kun se tukos on syvemmällä, jos paljon laskee vettä, lainehtii se lattialla, eli ei vedä niin nopeasti. Siinä on sivussa pieni musta muovikorkki, jos sen avaa, ei siitä kyllä saa poistettua hiuksia yms. Pitäiskö siitä reiästä rassata jollain rautalangalla, vai kaadanko siitä reiästä putkenavaajanestettä. Neuvotkoisitko vielä.

Moi,
        En oikein jaksa uskoa että "kodin putkimies" auttaa tuohon mutta ei siitä haittaakaan ole, kannattaa antaa vaikuttaa ainakin yön yli jos vaikka tehoais.
        jos asut kerrostalossa kuuluu tuo kiinteistön vastuualueeseen, joten talonmiehelle voi nakittaa koko homman.

• Isännätön omakotiasuja
        K-3 kirjoitti:

Moi,
        En oikein jaksa uskoa että "kodin putkimies" auttaa tuohon mutta ei siitä haittaakaan ole, kannattaa antaa vaikuttaa ainakin yön yli jos vaikka tehoais.
        jos asut kerrostalossa kuuluu tuo kiinteistön vastuualueeseen, joten talonmiehelle voi nakittaa koko homman.

Kiitos vastauksestasi.
        Olen isännötön omakotiasuja, siis omakotitalossa ilman kätevää miestä. Hyvää kesää, aurinko paistaa, taidan lähteä mökille, siellä ei viemäriongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe