yöeläin?

daisy

Mieltäni vaivaa, että onko marsut yöeläimiä? :) Kiitos, jos joku vastaa! Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta en löytänyt vastausta...

13

4162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuupas

      marsut eivät ole yöeläimiä.nukkuvat öisin ja valvovat päivällä

    • EnkeliKihara

      Öö, joskus saattaa ainakin vaikuttaa siltä, mutta kyllä marsut ovat ihan päiväeläimiä.
      Yksilöllisiä yökukkujia tietenkin lukeutuu joukkoon, kuten toinen marsuistani oli, mutta koitas laittaa jokin lakana häkin päälle kun menet nukkumaan, tai vähän ennen...Sillä minun marsuni oppivat nukkumaan oikeaan aikaan=)

      • Kaija Koo

        Joo,kannattaa tehdä "iltarituaalit" joka ilta, että oppii tietämään että nyt aletaan tutimaan...
        Itse laitan joka ilta samoihin aikoihin juuri lakanan häkin päälle ja ennen sitä vielä "yömajan" eli vaihdan päivä majan tuohon yö versioon ja kas kummaa...heti alkaa mussuttamaan iltaruuat häkissään ja painelee sen jälkeen koppiin koisimaan!Nehän on kuin vauvoja joille juuri rutiinit on tärkeitä...


    • tiuhutin

      Minulla itselläni on kaksi marsua ja ne nukkuvat yöllä ovat nukkuneet aina.

    • siiri m

      ne ovat yö eläimiä

      • siiri m

        sorkka piti laittaa ne ei oo yö eläimii


    • qerie

      Omat marsuni (5 kpl) nukkuvat hetken ja touhuavat sitten taas (myös öisin). Ilmeisesti ne eivät ole puhtaasti yö- tai päiväeläimiä, mutta selkeämmin ovat aktiivisia päivisin. Kaikille pitää kopista/häkistä tms. löytyä oma turvallinen (miel. jotenkin piilossa ja hämärässä sijaitseva) paikka jossa olla omassa rauhassa kun on sen tarve.

      Itselläni on nykyään kolmikerroksinen, vanhoista puukaapeista ja hyllyistä (itse) rakennettu "koti" niille (käytännössä ilmainen ja mukavaa ajanvietettä rakennella), On paljon tilaa ja rauhallisia paikkoja riittämiin. Samalla saavat liikuntaa kun kiipeilevät eri tasoille. Ne ovat nyt myös hiljaisempia öisin, pienemmässä aitauksessa niille tuli helpommin äänekkäitä konflikteja. Nyt saan onneksi nukkua rauhassa ;)

      Oppivat kyllä omistajansa rutiinit hyvin. Kun itse ensimmäiseksi aamulla avaan telkkarin (oma toistuva aamuinen tapani, katson aamun uutiset yms.), niin saman tien koko konkkaronkka on valmiina rivissä odottamassa aamiaista :) sama kun tulen kotiin, aina annan jotain syötävää ja ne tietää sen mainiosti. Jos napsautan kieltäni (hankala kuvailla mitä tarkoitan, mutta muodostan naksahtavan äänen) niin välittömästi alkaa kuikutus, pienet tietävät että jotain herkkua tulee tarjolle. Eli vaikka ne eivät ole suoranaisesti järjen jättiläisiä, niin kuitenkin ovat oppivaisia ja kaikki omanlaisia persooniaan.

    • :DDD

      HEI!! haluaisin tietää onko marsut kuinka seurallisia???

    • Kuik

      Marsut on tosi seurallisia. Jos oikein olen ymmärrtänyt, niin pojat on vielä enemmän. Tytöt siis lähinnä touhuaa keskenään...

      Toinen omistani (2x tyttöä) on hyvin seurallinen, ja nauttii sylissä pötköttelystä. Molemmat marsuni tykkäävät myös olla kaulallani/olkapäälläni lötköttelemässä...

      Niin, ja marsut tarvitsevat EHDOTTOMASTI kumppanin.

    • pilkku03

      Ite omistan 1x marsun ja se nukkuu päivällä

      • Sedä

        Miksi ressu asuu yksin?


    • Juulia12

      Marsut ovat päiväeläimiä, mutta saattavat touhuta välillä yöllä, mutta nukkuvat suurimman osan yöstä. Päivisin marsut ottavat päiväunia.

    • Anonyymi

      Emt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe