yöeläin?

daisy

Mieltäni vaivaa, että onko marsut yöeläimiä? :) Kiitos, jos joku vastaa! Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta en löytänyt vastausta...

14

4547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuupas

marsut eivät ole yöeläimiä.nukkuvat öisin ja valvovat päivällä

• EnkeliKihara

Öö, joskus saattaa ainakin vaikuttaa siltä, mutta kyllä marsut ovat ihan päiväeläimiä.
      Yksilöllisiä yökukkujia tietenkin lukeutuu joukkoon, kuten toinen marsuistani oli, mutta koitas laittaa jokin lakana häkin päälle kun menet nukkumaan, tai vähän ennen...Sillä minun marsuni oppivat nukkumaan oikeaan aikaan=)

• Kaija Koo

Joo,kannattaa tehdä "iltarituaalit" joka ilta, että oppii tietämään että nyt aletaan tutimaan...
        Itse laitan joka ilta samoihin aikoihin juuri lakanan häkin päälle ja ennen sitä vielä "yömajan" eli vaihdan päivä majan tuohon yö versioon ja kas kummaa...heti alkaa mussuttamaan iltaruuat häkissään ja painelee sen jälkeen koppiin koisimaan!Nehän on kuin vauvoja joille juuri rutiinit on tärkeitä...

• tiuhutin

Minulla itselläni on kaksi marsua ja ne nukkuvat yöllä ovat nukkuneet aina.

• siiri m

ne ovat yö eläimiä

• siiri m

sorkka piti laittaa ne ei oo yö eläimii

• qerie

Omat marsuni (5 kpl) nukkuvat hetken ja touhuavat sitten taas (myös öisin). Ilmeisesti ne eivät ole puhtaasti yö- tai päiväeläimiä, mutta selkeämmin ovat aktiivisia päivisin. Kaikille pitää kopista/häkistä tms. löytyä oma turvallinen (miel. jotenkin piilossa ja hämärässä sijaitseva) paikka jossa olla omassa rauhassa kun on sen tarve.

Itselläni on nykyään kolmikerroksinen, vanhoista puukaapeista ja hyllyistä (itse) rakennettu "koti" niille (käytännössä ilmainen ja mukavaa ajanvietettä rakennella), On paljon tilaa ja rauhallisia paikkoja riittämiin. Samalla saavat liikuntaa kun kiipeilevät eri tasoille. Ne ovat nyt myös hiljaisempia öisin, pienemmässä aitauksessa niille tuli helpommin äänekkäitä konflikteja. Nyt saan onneksi nukkua rauhassa ;)

Oppivat kyllä omistajansa rutiinit hyvin. Kun itse ensimmäiseksi aamulla avaan telkkarin (oma toistuva aamuinen tapani, katson aamun uutiset yms.), niin saman tien koko konkkaronkka on valmiina rivissä odottamassa aamiaista :) sama kun tulen kotiin, aina annan jotain syötävää ja ne tietää sen mainiosti. Jos napsautan kieltäni (hankala kuvailla mitä tarkoitan, mutta muodostan naksahtavan äänen) niin välittömästi alkaa kuikutus, pienet tietävät että jotain herkkua tulee tarjolle. Eli vaikka ne eivät ole suoranaisesti järjen jättiläisiä, niin kuitenkin ovat oppivaisia ja kaikki omanlaisia persooniaan.

• :DDD

HEI!! haluaisin tietää onko marsut kuinka seurallisia???

• Kuik

Marsut on tosi seurallisia. Jos oikein olen ymmärrtänyt, niin pojat on vielä enemmän. Tytöt siis lähinnä touhuaa keskenään...

Toinen omistani (2x tyttöä) on hyvin seurallinen, ja nauttii sylissä pötköttelystä. Molemmat marsuni tykkäävät myös olla kaulallani/olkapäälläni lötköttelemässä...

Niin, ja marsut tarvitsevat EHDOTTOMASTI kumppanin.

• pilkku03

Ite omistan 1x marsun ja se nukkuu päivällä

• Sedä

Miksi ressu asuu yksin?

• Juulia12

Marsut ovat päiväeläimiä, mutta saattavat touhuta välillä yöllä, mutta nukkuvat suurimman osan yöstä. Päivisin marsut ottavat päiväunia.

• Anonyymi

Emt

• Anonyymi

Itellä on 3 ja aina ku olkkari pimenee missä niiden häkki on nii heti kaikki käy pienen hetken päästä makuulle :) välillä toki tulee vähän vesipullolla käyntiä ja muuta iltalenkkiä tehtyä mut muuten aika lailla nukkuu öisin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe