RUKin P arvot

mitä tarkoittaa

eli oon kohta menossa inttiin ja tähtäimessä olisi RUKkiin pääsy...ja jostain muistaakseni luin jostain noista P arvoista...eli miten niitä mitataan..ja mitä osa alueita siihen mittaukseen kuuluu...jostain luin että rukin p arvo raja olis ollu 7...pystyykö noita arvoja mitenkää testaamaan kuntotesteil jne...vai miten?!?!?!!?

3

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "älykkyystesti"

      P-testi tehdään yleensä alokasaikana armeijassa (poikkeuksena esim. taistelusukeltajat ja laskuvarjojääkärit, jotka suorittavat kokeen osana hakuprosessia).

      Testissä lykätään nenän eteen paperi ja käteen kynä, sekä annetaan tietty aika tehdä tehtäviä. Tehtävillä mitataan älykkyyttä, yleissivistystä, johtamiskykyä ym. P-testistä voi saada maksimissaan 10 pistettä (jos RUK raja on 7, niin AUK raja on 6, mutta itse muistelin, että RUK rajana yleensä olisi ollut 6, mutta tämä ei varma tieto).
      Voihan sitä yrittää älypähkinöillä kehittää itseään (kyllä, omaa älykkyysosamääräänsä voi parantaa käyttämällä aivojaan).

      Ensin sinun pitää päästä kuitenkin AUK:hon, jonne pääsyyn vaikuttaa eniten P-testien tulokset (kunto tässä vaiheessa toissijainen). AUK:n ensimmäisessä osiossa parhaiten pärjänneet sitten lähetetään RUKiin. Fyysinen kunto ei ole pääasia, mutta kannattaa silti treenata kestävyyttä (mitataan Cooperin testillä) ja lihaskuntoa (punnertaminen, leuanveto, vatsa- ja selkälihakset, vauhditon pituushyppy...).

    • sopulisilppuri

      Hei kaikki varusmiespalvelukseen 10.7. astuvat!

      Olen Aamulehden toimittaja, ja etsiskelen pari haastateltavaa isänmaan toivoa 9.7. Aamulehden Sunnuntaissa ilmestyvään juttuun. Juttu käsittelee varusmiespalveluksen kulkua ja kehitystä.

      Sinä Pirkanmaalla tai muuallakin asuva nuori, joka tähtäät RUK:iin ja johtajakoulutukseen, ota yhteyttä pikaisesti. Kerro miksi haluat suorittaa asevelvollisuuden piktän kaavan mukaan, mitä odotat ja mihin tähtäät.
      Ottaisin yhteyttä mieluusti jo keskiviikkona 5.7., mutta vielä torstainakin ehtii.
      Lyhyt jututus kuvan kera.

      Viesti [email protected]

      Kiitos ja mars matkaan!

    • jjjjjj

      P-arvoja on 2. P1-koe mittaa mekaanisen älyn eri osa-alueita. P2B-koe mittaa keskittymiskykyä ja muuta psykologista soveltuvuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe