Musta on kyllä hieno väri, mutta ne pirun naarmut =D
Onko mitään (koti)konstia, joilla noista pääsisi eroon. Naarmut paistavat valkoisina, joten luultavasti on pohjamaali tullut vastaan. Selailin vanhoja keskusteluja ja siellä puhuttiin hiovista vahoista. Nuo tuskin auttavat (?) tapauksessasi, koska eihän sitä maalia tyhjästä synny.
Osa jäljistä eivät itseasiassa ole edes kunnon naarmuja vaan pinnassa on sellaisia valkosia laikkuja. Onkohan tulleet vahasta, jota on levitetty "pikkuvirheiden" päälle? Olen käyttänyt Autoglymin "punaista".
Onko mitään muita konsteja, kuten jotkut värivahat tms. ja mihin ylipäätään perustuu naarmujen poistot hiovilla vahoilla. Ilmeisesti vain pintamaalin ja lakkakerroksen naarmuihin. Onko mustalle värille jotain taika-ainetta?
Musta ja naarmut
3
889
Vastaukset
"Osa jäljistä eivät itseasiassa ole edes kunnon naarmuja vaan pinnassa on sellaisia valkosia laikkuja."
Ne valkoiset laikut saattaa kalkkitahroja jotka näkyy hyvin juuri mustassa autossa, eli auto kannattaa kuivata pesun jälkeen ennen kuin vesipisarat kuivuu pintaan. On muuten pirun lujassa nuo kalkkiläiskät, ei tahdo edes vahalla lähteä. Tenulla lähtee kyllä mutta samalla lähtee vahatkin.- A-P-K
Tiedän mitä tarkoitat =) Kokemusta on, mutta nämä eivät taida olla niitä. Pitää kuitenkin yrittää jollain liuottimella kokeilla.
Millainen jälki pitäisi olla jos lakkapinta on vaurioitunut? Ihmetyttää kun pienetkin naarmut paistavat valkoisina.
- topin
Itse sain ainakin omasta autostani rumat lasten tekemät tuhojäljet piiloon, kun käytin autoani fiksarilla. Hän puhdisti ensin maalipinnan, sen jälkeen reilusti hiovaa vahaa ja koneella myllytystä. Tuolloin lakkakerros kuumuu laikan alla ja 'kuroo' rikkouman umpeen. Tosi helpon kuuloista ja näköistä, mutta enpä tiiä onnistuisiko kuitenkaan itselläni. Ammattilaiset osaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221241
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283919- 43825
- 33621
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144600- 38557
- 52541
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44491Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!
Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte238461