Musta ja naarmut

A-P-K

Musta on kyllä hieno väri, mutta ne pirun naarmut =D

Onko mitään (koti)konstia, joilla noista pääsisi eroon. Naarmut paistavat valkoisina, joten luultavasti on pohjamaali tullut vastaan. Selailin vanhoja keskusteluja ja siellä puhuttiin hiovista vahoista. Nuo tuskin auttavat (?) tapauksessasi, koska eihän sitä maalia tyhjästä synny.

Osa jäljistä eivät itseasiassa ole edes kunnon naarmuja vaan pinnassa on sellaisia valkosia laikkuja. Onkohan tulleet vahasta, jota on levitetty "pikkuvirheiden" päälle? Olen käyttänyt Autoglymin "punaista".

Onko mitään muita konsteja, kuten jotkut värivahat tms. ja mihin ylipäätään perustuu naarmujen poistot hiovilla vahoilla. Ilmeisesti vain pintamaalin ja lakkakerroksen naarmuihin. Onko mustalle värille jotain taika-ainetta?

3

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Osa jäljistä eivät itseasiassa ole edes kunnon naarmuja vaan pinnassa on sellaisia valkosia laikkuja."

      Ne valkoiset laikut saattaa kalkkitahroja jotka näkyy hyvin juuri mustassa autossa, eli auto kannattaa kuivata pesun jälkeen ennen kuin vesipisarat kuivuu pintaan. On muuten pirun lujassa nuo kalkkiläiskät, ei tahdo edes vahalla lähteä. Tenulla lähtee kyllä mutta samalla lähtee vahatkin.

      • A-P-K

        Tiedän mitä tarkoitat =) Kokemusta on, mutta nämä eivät taida olla niitä. Pitää kuitenkin yrittää jollain liuottimella kokeilla.

        Millainen jälki pitäisi olla jos lakkapinta on vaurioitunut? Ihmetyttää kun pienetkin naarmut paistavat valkoisina.


    • topin

      Itse sain ainakin omasta autostani rumat lasten tekemät tuhojäljet piiloon, kun käytin autoani fiksarilla. Hän puhdisti ensin maalipinnan, sen jälkeen reilusti hiovaa vahaa ja koneella myllytystä. Tuolloin lakkakerros kuumuu laikan alla ja 'kuroo' rikkouman umpeen. Tosi helpon kuuloista ja näköistä, mutta enpä tiiä onnistuisiko kuitenkaan itselläni. Ammattilaiset osaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe