Atopia ja kaulan patit

Atoopinen

Onkohan totta, että atooppista ihottumaa sairastavilla on normaalia saada kaulaan näitä imusolmukesuurentumia? Onko täällä ketään atoopikkoa, jolla olisi näitä patteja? Itse olen atoopikko ja kaulassani on muutama pieni ja yksi suuri, pysyvästi suurentunut imusolmuke. Ällöttävä aina pelätä syöpää kun lääkärit vain aina pistää sen atopian piikkiin.

8

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuuLOsairas?

      Meillä suvussa atooppista ihottumaa melkein kaikilla muilla, paitsi minulla..varmasti iän myötä puhkeaa, mutta kerrohan lisää, en ole ikinä kuullut moisien yhtälöstä.

    • + patti

      en minäkään ole moisesta kuullut, mutta minulla itselläni on atooppinen iho ja leuan alla on ollut kova suurentunut imusolmuke jo toista vuotta (ties vaikka olisi ollut kauemminkin, mutta pari vuotta sitten sen ensimmäisen kerran huomasin). lääkärillä olen käynyt pariin otteeseen ja todettu suurentuneeksi imusolmukkeeksi. se on ollut samankokoinen, ei siis ole kasvanut eikä muutenkaan muuttanut. kipeä se ei ole. eikä niitä lisää ole tullut... toivottavasti :)

      että en tiedä liekö yhteen sattumaa vai onko atooppisen ihon ja pattien välillä todellakin yhteys :).

    • atopiahiiri

      että niillä olis yhteyttä toisiinsa?? ka tiijä häntä. tosin mullakin (atoopikko) oli ainakin kerran suurentunut imusolmuke kaulalla ja olin paniikissa, arvelin syöpää ja olin viel raskaana! mut eipä ollukaan onneks.

    • vaadi tarkat tutkimukset...

      www.dereka.net/derekancer

    • --

      itsekin atoopikko ja pari noita pallukoita kaulassa. joskus suurempia ja välil melko huomaamattomia, liekö liittyis sit ärsytykseen tai stressiin tai muuhun

      • mikimi

        jos imusolmukkeesi välillä esim flunssan aikana kasvaa ja taas kun parannut pienenee se on ihan normaalia, ja jos kaulallasi on jo vuosia ollut saman kokoinen imusolmuke joka ei ole alkanut kasvamaan niin silloin ei pitäisi olla hätää (mutta aina jos vaivaa mieltä kannattaa kysästä lääkäriltä mielenrauhan vuoksi)


    • Anonyymi

      Pojallani 23vee on paha atopia ja hänellä on ainakin noita patteja korvan takana yksi,niskassa yksi ja päässä yksi. Joskus on korvan takana näkyvää pattia lekurissa näyttänyt ja lääkäri todennut sen olevan "vain joku suurentunut imusolmuke" ja asia on jäänyt siihen. 🤔

    • Anonyymi

      Up!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe