ostettiin talo jossa on istutettu syreeniä ns pensasaidaksi. En tiedä mitään sen hoidosta. Saako sitä leikata niin että siitä tulisi yhtä pitkä ja tasainen jokapuolelta kun nyt se on pitempi joistakin kohtaa? Miten muuten sitä tulisi hoitaa? Alhaalla kasvaa paljon pieniä oksan alkuja maasta mitä niille pitää tehdä? Voiko niitä siirtää ja istuttaa johonkin?
syreenin hoito???
2
1839
Vastaukset
- Kultatassu
vanhoja oksia kannattaa silloin tällöin leikata alhaalta asti pois niin pienet jaksaa kasvaa juuresta ja aita pysyy tuuheana. tykkää lannoituksesta ja kuorikatteestakin. syreenin taimet lähtee helposti kasvamaan mihin aikaan tahansa kesästä jos siirtää.
- pms68
sen voi pitää leikattuna aitana kuten useimmat mutkin pensaat, mutta silloin se ei koskaan kuki.
Paras ja helpoin tapa hoitaa aitaa on huolehtia että sillä on jokapuolella yhtä ravinteikas maa. Vapaasti kasvava aidanne paljastaa ika herkästi maan laadun vaihtelut lyhyelläkin matkalla ja tietysti taimilla on eroja keskenään.
Itse poistaisin vuosittain vanhoja ränkkyjä haaroja pois ja antaisin siten uusille voimaa ja valoa kasvaa. Myös todella liian pitkiä latvoja voi leikata poikki jos ne häiritsevät, mutta vasta kukinnan jälkeen.
Lähistöllä on syreeniaita joka leikataan. Leikkausken jälkeen pensas on ruma koska sen sisällä ei juuri lehtiä ole ja ne tulevat siihen aika hitaasti.Verrattuna leikkaamattomaan aitaan se on suuren osaa kesästä ruma ja kuolleen näköinen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47886- 60856
- 47819
- 47750
- 40731
- 39698