KTM 125 EXC

Kyselijä

Saako KTM 125 EXC moottoripyörällä ajaa virallisesti kevytmoottoripyöräkortilla? kun tässä mallissahan on rekisterikilven pidike ja valot.

13

4590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tottakai!

      Kevytmoottoripyöräkortilla saat ajaa vaikka täysperävaunurekkaa, siinäkin on rekisterikilven pidike ja valot. Samoin, jos laitat 500cc motocross-pyörään kilvenpidikkeen ja valot, niin kyllä silläkin kevarikortilla ajella saa.

    • vähäsen

      Siis ajaa tiellä kevarikortilla max 11kw kottaraista?

    • OneBrownMouse

      Kusta näyttää olevan päässä kun ei osata vastata asiallisesti. Siis jos pyörä on tehoiltaan max.11kW tehoinen alle 125cc moottoripyörä niin saat ajaa sitä a1 kortilla. Tämä edellyttää tietty sitä että pyörä on rekisteröity max. 11kW tehoille.

      • Kake-

        Tämäpä alle 125cc ja 11kW ei päde Kotarin 125 EXC:hen ja muihin vastaaviin. Nimittäin on olemassa myös lisäpykälä joka rajoittaa teho/paino -suhteen mukaan tehoja. Tuo Kotari on sen verran kevyt että siinä saa olla muistaakseni 5kW, eli about 7hp jotta sillä saisi ajaa kevarikortilla.


      • JokuVaa
        Kake- kirjoitti:

        Tämäpä alle 125cc ja 11kW ei päde Kotarin 125 EXC:hen ja muihin vastaaviin. Nimittäin on olemassa myös lisäpykälä joka rajoittaa teho/paino -suhteen mukaan tehoja. Tuo Kotari on sen verran kevyt että siinä saa olla muistaakseni 5kW, eli about 7hp jotta sillä saisi ajaa kevarikortilla.

        Eiköhän nekin saa olla ihan 11kw.. Ne on vaan yleensä kuristettu 6kw. Siis mikä juttu toi nyt oli olevinaa et teho/paino suhde..?? Kaikki piikit on eri painosia!


      • Kake-
        JokuVaa kirjoitti:

        Eiköhän nekin saa olla ihan 11kw.. Ne on vaan yleensä kuristettu 6kw. Siis mikä juttu toi nyt oli olevinaa et teho/paino suhde..?? Kaikki piikit on eri painosia!

        Niin miksihän ne on kuristetty 5kW, eikä 11kW? Tottakai kaikki piikit on eri painosia, mutta Kotari on niin kevyt että tehoa ei saa olla edes 11kW.


      • OneBrownMouse
        Kake- kirjoitti:

        Niin miksihän ne on kuristetty 5kW, eikä 11kW? Tottakai kaikki piikit on eri painosia, mutta Kotari on niin kevyt että tehoa ei saa olla edes 11kW.

        4kW ne kottaraiset oli tehoiltaa kuristettu. Siis kevytmoottori pyörässähän ei ole mitää tehopainosuhderajoitusta. Näin on ajokorttiluokassa pikku A. Musta tuntuu et noin alhaset tehot on päästöjen takia. Kaverin hussen rek.otteessa lukee 11kW ja se tuskin painaa yhtään enempää, kuin exc.


      • toi kottarainen
        OneBrownMouse kirjoitti:

        4kW ne kottaraiset oli tehoiltaa kuristettu. Siis kevytmoottori pyörässähän ei ole mitää tehopainosuhderajoitusta. Näin on ajokorttiluokassa pikku A. Musta tuntuu et noin alhaset tehot on päästöjen takia. Kaverin hussen rek.otteessa lukee 11kW ja se tuskin painaa yhtään enempää, kuin exc.

        olis 11kw ni sehän liikkuis jo aika mukavasti sitte ollaksee piikki :P


      • OneBrownMouse
        toi kottarainen kirjoitti:

        olis 11kw ni sehän liikkuis jo aika mukavasti sitte ollaksee piikki :P

        Nomutta. Tuo olikin vain minun veikkaukseni asiasta:D


      • potkupaukku
        OneBrownMouse kirjoitti:

        Nomutta. Tuo olikin vain minun veikkaukseni asiasta:D

        MULLA ON KOTARI JA KEULIN SILLÄ TUHATTAJASATAA YPÄRIÄ KYLIÄ... JA KUTOSELLA TOTTA KAI!!11!!!!11


      • gagaga
        potkupaukku kirjoitti:

        MULLA ON KOTARI JA KEULIN SILLÄ TUHATTAJASATAA YPÄRIÄ KYLIÄ... JA KUTOSELLA TOTTA KAI!!11!!!!11

        Joo niin mäkin teen, eli keulin kotarilla ympärin kyliä ojia koukkien ain välillä kun mielialaa pitäis kohentaa


      • derbi gpr
        gagaga kirjoitti:

        Joo niin mäkin teen, eli keulin kotarilla ympärin kyliä ojia koukkien ain välillä kun mielialaa pitäis kohentaa

        en tarkalleen muista oliko 125 exc:n suurin sallittu teho 4 vai 5 Kw mutta varmaa tietoa on että vasta kyseisessä tehossa sen päästöt ovat säädösten mukaiset!!!!!!!!! kottaraisesta saa siis suunnilleen 22kw yli sallitun tehon :D:D


      • Anonyymi
        OneBrownMouse kirjoitti:

        4kW ne kottaraiset oli tehoiltaa kuristettu. Siis kevytmoottori pyörässähän ei ole mitää tehopainosuhderajoitusta. Näin on ajokorttiluokassa pikku A. Musta tuntuu et noin alhaset tehot on päästöjen takia. Kaverin hussen rek.otteessa lukee 11kW ja se tuskin painaa yhtään enempää, kuin exc.

        Tilaukseen vaa tt pukti ja kovaa ajoa vakioputki paskoo koneen ku kuumenee iha pirusti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe