Saisin pihaani pioneita erään autioituneen talon pihasta. Onko nyt totaalisen huono aika siirtää pionia? Toisaalta, voisi kuvitella, että autiotalon pihan pioni on sen verran villiintynyt että kestää melkein mitä vain. En tiedä lajiketta, en edes ulkonäköä koska minulla on tässä välikäsi, joka toimittasi kukat :).
Vanhastaan pihassani on komea kerrannainen jalopioni, lajiketta en siitäkään tiedä. Ihmettelen, että näin taitamattomalla hoidolla (vain syyslannoitus, kevätlannoitus, tuenta ja kastelu tarvittaessa) se kukoistaa hullun lailla.
Voiko Pionin siirtää NYT?
4
938
Vastaukset
- pionin
Kannattaa sitä kokeilla itse siirsin n.viikko sitten ja vielä on elossa! Olen yrittänyt sitä vaalia, muistaa kastella jne...
- Kivikkopihailija
No, siirsin eilen sitten taimen, ja komeasti kukkivaksi immaculateksi (tai miten kirjoitetaankaan) osoittautui. Kukat eivät varmaan kauan kestä, mutta juuret olivat sellaista ranteenpaksuista paakkua, että ihme on jos kuolee.
Toivotaan onnea pioneillemme! - vaan
Kivikkopihailija kirjoitti:
No, siirsin eilen sitten taimen, ja komeasti kukkivaksi immaculateksi (tai miten kirjoitetaankaan) osoittautui. Kukat eivät varmaan kauan kestä, mutta juuret olivat sellaista ranteenpaksuista paakkua, että ihme on jos kuolee.
Toivotaan onnea pioneillemme!Itse leikkasin kukat maljakkoon olivat vielä nuppuisia ja hyvin kaikki avautuivat ja sainhan ihailla niitä kunnolla. Tein niin siksi, että ajattelin ettei se vie turhaa pionilta voimaa niitä kehittää. En tiedä oliko apua vai ei, mutta toivotaan tosiaan pioneillemme parasta!
Pionivaari Taivassalosta kertoili puutarhamessuilla, että suurin syy pionien huonovointisuuteen nykyään on liika hoitaminen. Kuulemma monella loppuu kiinnostus pioneja kohtaan, kun pionit liialla hoidolla saadaan kitumaan. Että jatka samaa rataa ...autiotalon malliin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124193
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m942004Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321732Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.111659- 1751518
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251418Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1081242Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2131197- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331135