Nyt kun pääsin vauhtiin, kysyn teiltä tietäviltä lisää. Eli olemme asuneet talossamme nyt 1.5 vuotta ja viime kesänä pääsin ensimmäistä kertaa tutkimaan pihaamme. "Perustin" perennapenkin, eli lähinnä siivosin entistä, laajensin, siirtelin kasveja mielestäni parempaan järjestykseen ja siirsin kasveja muualta pihalta penkkiin. Pioneita juuri tuntematta, tajusin vasta tänä kesänä, että eräs paremmin sijoittelemani puskasto olikin pioni. Se ei tänä kesänä näytä kukkivan, lehdet ovat kyllä oikein rehevät. Kukkimattomuuden syy taisi olla liian syvälle istuttaminen. Eli mitä tehdä nyt, kannattaako ottaa pioni ylös ja istuttaa pinnemmalle vaiko vain odottaa, että se mahd. ensi kesänä kukkisi?
Vastaukset 6
- ultsi79
Oletko varma, että kukkimattomuus olisi liian syvän istutuksen syytä? Pionit eivät pidä siirtelystä, ja jos sitä on mennyt siirtämään ei kasvi yleensä kuki seuraava kesänä lainkaan. Joskus voi mennä siirron jälkeen usempikin vuosi ilman kukintaa, sitten vasta pioni antaa siirron anteeksi ja kukkii taas. Eli uskoisin, että pionisi suutahti vain tuosta siirrosta. Tuskin kasvia paljon aiempaa syvempään istutit?
- Kivikkopihailija
ultsi79 kirjoitti:
Oletko varma, että kukkimattomuus olisi liian syvän istutuksen syytä? Pionit eivät pidä siirtelystä, ja jos sitä on mennyt siirtämään ei kasvi yleensä kuki seuraava kesänä lainkaan. Joskus voi mennä siirron jälkeen usempikin vuosi ilman kukintaa, sitten vasta pioni antaa siirron anteeksi ja kukkii taas. Eli uskoisin, että pionisi suutahti vain tuosta siirrosta. Tuskin kasvia paljon aiempaa syvempään istutit?
Joo, tiedän tuon, että pioni ei välttämättä tykkää siirtelystä ja mahd. sen vuoksi ei nyt vielä kuki. En kyllä kuollaksenikaan muista, että mihin syvyyteen pionin laitoin. No ehkäpä katselen vielä ensi kesän, jollei sittenkään kuki otan ylös ja istutan pinnempaan. Ja taas odotan pari vuotta, että alkaisi kukkimaan... :)
Kiitos teille vinkeistä!! - pms68
ultsi79 kirjoitti:
epäilen samaa eli pioni suuttui vain siirrosta. Yleensähän sillä on tapana nousta omia aikojaan vähitellen pintaan joten tuskin liian syvällä on..
- Anonyymi
pms68 kirjoitti:
epäilen samaa eli pioni suuttui vain siirrosta. Yleensähän sillä on tapana nousta omia aikojaan vähitellen pintaan joten tuskin liian syvällä on..
Pionin voi siirtää syksyllä kukinnan siitä häiriintymättä. Itselläni ei kukkinut laisinkaan kun oli liian syvällä omaa tyhmyyttäni. Meni useampi vuosi ja nyt olen tänä syksynä siirtänyt parempaan paikkaan. Josko jaksaisi nyt seuraavana kesänä kukkia. Sitä odotellessa:)
- Anonyymi
Täällä kysymyksiä ja vastauksia Pionin hoitoon: https://www.suomela.fi/Taydenna-pioni-ryhmaa-muilla-kasveilla-50117 :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.641071Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27687- 90685
- 9671
- 46648
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14635Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68629- 42560
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82558Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj22558- 61549
- 62546
- 43534
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46530Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.134508Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13492Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27447Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa47442Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.29433