Hintavertailu

laamanaama

Hinnat kehiin. Paljonko magailu maksaa eri seuroissa? Rahastetaanko jossain seuroissa esim. niin että treeneissä on pakko pitää seuralta ostettua t-paitaa. Paljonko tasokokeet maksavat jne. Ja onko pakko käydä tasokokeissa maksamassa rahaa vai voiko jatkaa harjoittelua miettimättä turhia tasoja yms.

25

3632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FAC

      Combatti ainakin rahastaa ihan kiitettävästi.On niitä muitakin..

      • oidjipipok

        muitakin....verottaja ja nokia sekä tietty hkl jonka bussit jää tulematta...Et tainnut päästä peruskurssista läpi!


      • FAC
        oidjipipok kirjoitti:

        muitakin....verottaja ja nokia sekä tietty hkl jonka bussit jää tulematta...Et tainnut päästä peruskurssista läpi!

        Aikoja sitten jo. Pätevää opetusta siellä on, mutta rahaa maksaa enemmän, ainakin verrattuna siihen toisen liiton seuraan missä olen nykyään.Varusteet ja "välttämättömät" vaihtu jatkuvasti ja koko ajan jotain taktista (ylimääräistä maksavaa) toimintaa tmv.Mut kait sitä ihminen saa rahaa tehdä, niinhän se on oikeus muillakin. Ei se ole tyhmä joka pyytää..Rahan takia en vaihtanut, mutta halvemmalla pääsen muualla.


      • paskaa!
        FAC kirjoitti:

        Aikoja sitten jo. Pätevää opetusta siellä on, mutta rahaa maksaa enemmän, ainakin verrattuna siihen toisen liiton seuraan missä olen nykyään.Varusteet ja "välttämättömät" vaihtu jatkuvasti ja koko ajan jotain taktista (ylimääräistä maksavaa) toimintaa tmv.Mut kait sitä ihminen saa rahaa tehdä, niinhän se on oikeus muillakin. Ei se ole tyhmä joka pyytää..Rahan takia en vaihtanut, mutta halvemmalla pääsen muualla.

        Valehtelet niin että korvat heiluu kaljussa päässä. Mitkä varusteet ja "välttämättömät" vaihtui jatkuvasti, jouduitko kenties ostamaan eri merkkisiä ja kokoisia munasuojia joka toinen viikko? Liikkumisen ja itsepuolustuksen luennot ovat vapaaehtoisia, siis VAPAAAAEHTOISIA, selviskö asia.....ei osallistu ei maksa!!!! Taktinen (ylimääräinen) ei kait sitten kuulu krav magaan...eihän? Ai joo, Wolfe vetää sitä samaa taktista nykyisin ja se onkin sitten ihan ilmaista...onko? Mitä se tmv. oli kun ei oikein selvinnyt näin tyhmälle vielä? "Rahan takia en vaihtanut, mutta halvemmalla pääsen muualla." Aika ristiriitainen lause, ajattelehan oikein tarkkaan! Aiemmin mainittiin näistä laiskoista vetelyksistä jotka on aina itkemässä joka asiasta treenin sijaan.....SINÄ OLET SELLAINEN.


      • Aamumörgö
        paskaa! kirjoitti:

        Valehtelet niin että korvat heiluu kaljussa päässä. Mitkä varusteet ja "välttämättömät" vaihtui jatkuvasti, jouduitko kenties ostamaan eri merkkisiä ja kokoisia munasuojia joka toinen viikko? Liikkumisen ja itsepuolustuksen luennot ovat vapaaehtoisia, siis VAPAAAAEHTOISIA, selviskö asia.....ei osallistu ei maksa!!!! Taktinen (ylimääräinen) ei kait sitten kuulu krav magaan...eihän? Ai joo, Wolfe vetää sitä samaa taktista nykyisin ja se onkin sitten ihan ilmaista...onko? Mitä se tmv. oli kun ei oikein selvinnyt näin tyhmälle vielä? "Rahan takia en vaihtanut, mutta halvemmalla pääsen muualla." Aika ristiriitainen lause, ajattelehan oikein tarkkaan! Aiemmin mainittiin näistä laiskoista vetelyksistä jotka on aina itkemässä joka asiasta treenin sijaan.....SINÄ OLET SELLAINEN.

        Sitähän oikein äänihuulet rupeaa kimittämään jo omassakin päässä..=) joojoo..plaaplaa..


      • treeniä

        Combatilla kesätreenit on ilmaisia, on totta tosiaan aika rahastusta:) Sama juttu viime kesänä, ilmasta treeniä vedin koko kesän:)


      • CAF
        treeniä kirjoitti:

        Combatilla kesätreenit on ilmaisia, on totta tosiaan aika rahastusta:) Sama juttu viime kesänä, ilmasta treeniä vedin koko kesän:)

        Ei minun aikana ainakaan ollut.Sitten kannattaa mennä sinne.Ihme kun en ole kuullut ja muualla ainakin kesäreeni maksaa.


    • Magaman

      Monessa seurassa (SKML/PKMI) harjoitelleena voisin todeta seuraavaa Magasta ja sen harjoittelusta täällä suomessa. Magassa pidetään aina lajiin kuuluvaa treeniasua (ei ulkona), kaikissa seuroissa riippumatta liitosta. Combat Academy of Finland ei poikkea asujen tai maksujen suhteen muista suomen seuroista. Tasokokeet eivät ole olleet missään seuroissa pakollisia, alkeiskurssin (ensimmäinen tasokoe pakollinen jatkoa ajatellen) jälkeen. Magankin harjoittelu on jokaisen oma valinta, harrastuksista kuten muistakin maksetaan käypä korvaus (jokainen siis menee sinne missä saa vastinetta rahoilleen). Jatkuva Combat Academy of Finlandin vihamielinen käsittely täällä on aika läpinäkyvää omassa säälittävyydessään. Kesälläkin on hätäpäivystys kaupungin mielenterveystoimistoon. Suosittelen Combat Academy of Finlandia erittäin hyvänä ja osaavana harjoituspaikkana kaikin puolin.

      • lopettaa

        Voisitko lopettaa tuon salisi turhan hehkuttamisen. Tasokokeet ei ole pakollisia, mutta käsittääkseni sitten jämähdät tekemään perustekniikoita, eikä sinulle opeteta mitään uutta ennenkuin olet suorittanut niitä vitun tasoja. Eikä silloinkaan, kun apuohjaajat vetävät yksin treenejä eikä haldaa niitä tekniikoita.

        Peiliin katsominen auttaisi varmaan että missä menette.


      • säälittävä surkimus
        lopettaa kirjoitti:

        Voisitko lopettaa tuon salisi turhan hehkuttamisen. Tasokokeet ei ole pakollisia, mutta käsittääkseni sitten jämähdät tekemään perustekniikoita, eikä sinulle opeteta mitään uutta ennenkuin olet suorittanut niitä vitun tasoja. Eikä silloinkaan, kun apuohjaajat vetävät yksin treenejä eikä haldaa niitä tekniikoita.

        Peiliin katsominen auttaisi varmaan että missä menette.

        Heh Heh, kuulostat katkeralta laiskalta valkoiselta läskiltä joka ei jaksa itse treenata ja panostaa lajiin. Miksi lajissa kuin lajissa opetettaisi laiskiaisia kun laiskiaiset eivät halua itsekään panostaa siihen. Lopeta itkeminen ja hanki elämä.......viik viik olet surkean säälittävä yksilö. Peilistä näkyy kaveri joka on panostanut omaan treenailuun ja saanut tuloksia aikaan ilman itkemistä täällä.


      • kysymys__

        "Jatkuva Combat Academy of Finlandin vihamielinen käsittely täällä on aika läpinäkyvää omassa säälittävyydessään"

        Mitä tämä on suomeksi? Ettei vaan olisi taas luettu liian vaikeita kirjoja ja asiayhteys karannut?
        Kaikella ystävyydellä,


      • Jasu
        kysymys__ kirjoitti:

        "Jatkuva Combat Academy of Finlandin vihamielinen käsittely täällä on aika läpinäkyvää omassa säälittävyydessään"

        Mitä tämä on suomeksi? Ettei vaan olisi taas luettu liian vaikeita kirjoja ja asiayhteys karannut?
        Kaikella ystävyydellä,

        Kyllä Hammurabin kirja antaa hienoja elämänohjeita, lisäksi se on helppotajuinen.


    • sivuja

      Tuolta löytyy tietoa krav magan hinnoista, seuroista jne. jos viitsii nähdä vähän itsekin vaivaa.

      -www.suomenkravmagaliitto.fi
      -www.krav-maga.fi

      P.s. Jos paita ja hinta on määräävä kriteeri krav magan aloitukseen niin ehkei kannata aloittaa ollenkaan.

      • laamanaama

        Kiitos linkeistä. Aloitin tämän ketjun, jotta täällä voisi kertoa harrastajien kokemuksista. Ajattelin että kaikkea ei välttämättä mainita noilla sivuilla ja siten niitä ei tule edes aloittelija miettineeksi. Hinta on monelle tärkeä kriteeri. Jos etsii harrastusta, jonka parissa aikoo viihtyä pidempäänkin tulee miettineeksi onko hinta sopiva. Tämähän tietysti on suhteessa omiin tuloihin.

        Enemmän malttia kirjoittelijoille! Jokainen ketju täällä (S24) tuntuu pitävän sisällään enemmän vauhkoamista kuin asiallista keskustelua.


      • Kiinni
        laamanaama kirjoitti:

        Kiitos linkeistä. Aloitin tämän ketjun, jotta täällä voisi kertoa harrastajien kokemuksista. Ajattelin että kaikkea ei välttämättä mainita noilla sivuilla ja siten niitä ei tule edes aloittelija miettineeksi. Hinta on monelle tärkeä kriteeri. Jos etsii harrastusta, jonka parissa aikoo viihtyä pidempäänkin tulee miettineeksi onko hinta sopiva. Tämähän tietysti on suhteessa omiin tuloihin.

        Enemmän malttia kirjoittelijoille! Jokainen ketju täällä (S24) tuntuu pitävän sisällään enemmän vauhkoamista kuin asiallista keskustelua.

        Älä viitsi valehdella lantanaama, aloitit ketjun vain koska halusit provota tiettyyn suuntaan!!! Omaan provoon on sitten mukava vastailla itse lisäprovoilla. Olet ollut kuitenkin laiska ja laittanut provoa samasta ip-osoitteesta, jäit siis kiinni:D


      • Mooses
        Kiinni kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella lantanaama, aloitit ketjun vain koska halusit provota tiettyyn suuntaan!!! Omaan provoon on sitten mukava vastailla itse lisäprovoilla. Olet ollut kuitenkin laiska ja laittanut provoa samasta ip-osoitteesta, jäit siis kiinni:D

        Kateus poikkeaa kaikista muista kuolemansynneistä merkittävästi. Se on ainoa, josta ei voi nauttia. Hekuman ja ylensyönnin mukanaan tuomat ilot ovat tuttuja kaikille, ja jopa vihasta voi saada tyydytystä. Kateus on pelkkää katkeraa happamuutta ja pahaa tahtoa. Tai kuten sanakirja sen sanoo, toisten paremmuuden menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa harminsekaista epäsuopeuden tunnetta.
        Kateus, kuten muutkin kuolemansynnit, on mielentila. Se ei vaadi uhriltaan mitään. Se on epämiellyttäviin ajatuksiin käärittyä epämiellyttävää oloa, joka ilmenee inhona, panetteluna ja muiden vastoinkäymisistä iloitsemisena. Kateellinen ihminen ahdistuu muiden menestyksestä ja vaipuu itsesääliin. Kateellinen kadehtii, vaikkei toisen onni olekaan itseltä pois.

        Dante jakoi kuolemansynnit kolmeen luokkaan sen mukaan, johtuivatko ne riittämättömästä rakkaudesta, kieroutuneesta rakkaudesta vai liiallisesta rakkaudesta maallisiin asioihin. Kateus on kieroutunutta. Kateellinen ihminen rakastaa sitä, mitä muilla on, sen sijaan, että rakastaisi sitä, mikä on oikeasti hyvää, kaunista ja totta. Danten helvetissä kateelliset olivat kauimpana paratiisista. He katuivat syntiään, mutta heidän silmänsä oli ommeltu kiinni.

        ”Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.”
        – Toinen Mooseksen kirja 20:17


      • laamanaama
        Kiinni kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella lantanaama, aloitit ketjun vain koska halusit provota tiettyyn suuntaan!!! Omaan provoon on sitten mukava vastailla itse lisäprovoilla. Olet ollut kuitenkin laiska ja laittanut provoa samasta ip-osoitteesta, jäit siis kiinni:D

        Provota mitä ja mihin suuntaan?


    • kuinka

      sävyisää porukkaa magaajat ovat? Ei niin pientä aihetta, etteivätkö nää porukat saa siitä riitaa aikaiseksi. Kannataa miettiä, osallistuako ollenkaan moisen lajin toimintaa. Kamppailutaitoporukoissa löytyy kyllä kypsempääkin väkeä. Shalom.

      • ...

        Saman huomion tein aikoinani, sekä magan että suomi24:n parissa. Laji on mielestäni ihan ok, jos normaalijärkiselle oppilaalle siunaantuu hyvä opettaja. Sitten on näitä koti-kommandoja netissä ja salilla. Peruskurssin jälkeen voi siirtyä spekuloimaan, kuinka karate on huono ja aikido vielä huonompi.

        Niin ja hinnoista vielä sen verran, että Neuvostoliitossa kokeiltiin sellasta nk. valtionhinnoittelua. Sitäkö tässä halutaan? Ei tarvis inistä hinnoista...


      • laamanaama
        ... kirjoitti:

        Saman huomion tein aikoinani, sekä magan että suomi24:n parissa. Laji on mielestäni ihan ok, jos normaalijärkiselle oppilaalle siunaantuu hyvä opettaja. Sitten on näitä koti-kommandoja netissä ja salilla. Peruskurssin jälkeen voi siirtyä spekuloimaan, kuinka karate on huono ja aikido vielä huonompi.

        Niin ja hinnoista vielä sen verran, että Neuvostoliitossa kokeiltiin sellasta nk. valtionhinnoittelua. Sitäkö tässä halutaan? Ei tarvis inistä hinnoista...

        Elämme markkinataloudessa, joka tässäkin tapauksessa tarkoittaa mm. sitä että maksajat vertailevat hintoja ja valitsevat. Kun pelkkä tavallinen hintavertailu on mielestäsi inisemistä olet ehkä huomaamattasi sisäistänyt neukkuhenkisen ajattelutavan, jossa maksetaan ja totellaan mukisematta.


      • ...
        laamanaama kirjoitti:

        Elämme markkinataloudessa, joka tässäkin tapauksessa tarkoittaa mm. sitä että maksajat vertailevat hintoja ja valitsevat. Kun pelkkä tavallinen hintavertailu on mielestäsi inisemistä olet ehkä huomaamattasi sisäistänyt neukkuhenkisen ajattelutavan, jossa maksetaan ja totellaan mukisematta.

        Jos tää noin 5 vuotta jatkunut hintojen "vertailu" täällä suomi24:ssä on sun mielestä tavallista hintavertailua, niin sitten mä oon ihan mielelläni kommari :) Kuinka moni maga-harrastaja pystyy oikeasti arvioimaan opetuksen tasoa? Ihan rehellisesti, ei sillä aloittelevalla perusharrastajalla ole mitään mahdollisuuksia tietää onko se opetus oikeasti hyvää vai ei. Eikä sillä kai siinä vaiheessa ole kauheasti väliä, pääasia että treenaavat. Mutta kyllä sille insinöörille/asianajajalle/papille/kätilölle/yms. varmaan on väliä millaiset suihkut pukuhuoneessa on, sehän on ihan normaalia.


      • laamanaama
        ... kirjoitti:

        Jos tää noin 5 vuotta jatkunut hintojen "vertailu" täällä suomi24:ssä on sun mielestä tavallista hintavertailua, niin sitten mä oon ihan mielelläni kommari :) Kuinka moni maga-harrastaja pystyy oikeasti arvioimaan opetuksen tasoa? Ihan rehellisesti, ei sillä aloittelevalla perusharrastajalla ole mitään mahdollisuuksia tietää onko se opetus oikeasti hyvää vai ei. Eikä sillä kai siinä vaiheessa ole kauheasti väliä, pääasia että treenaavat. Mutta kyllä sille insinöörille/asianajajalle/papille/kätilölle/yms. varmaan on väliä millaiset suihkut pukuhuoneessa on, sehän on ihan normaalia.

        En ole pahemmin seurannut näitä kirjoituksia täällä. Kommentoin vain aloittamaani keskustelua, joka ei kyllä ole ollut hirvittävän antoisaa.


      • ...
        laamanaama kirjoitti:

        En ole pahemmin seurannut näitä kirjoituksia täällä. Kommentoin vain aloittamaani keskustelua, joka ei kyllä ole ollut hirvittävän antoisaa.

        Kuten huomaat, et todellakaan ole paljoa menettänyt :)

        Omista mielipiteistäni sen verran, että olin peruskurssilla viime vuosituhannen puolella, enkä ole suorittanut yhtään tasoa. Olen ostanut "virallisia rättejä" kaksi t-paitaa ja yhdet housut, nämäkin siis viime vuosituhannen puolella. Ovat vieläkin käytössä... Seminaareilla olen käynyt, mutta muuten en siis rahaa ole pahemmin polttanut. Nyt on ollut jo jonkin aikaa magasta treenitaukoa - ehkä palaan, tai sitten en.

        En edes aio vihjata kummalla "puolella" olen treenannut, koska sillä ei mielestäni ole mitään merkitystä. Sillä sen sijaan on, että ohjaaja on mielestäni hyvä ja minulle sopiva persoona. Mikä sopii minulle ei välttämättä sovi jollekin muulle. Molemmilta "puolilta" löytyy mielestäni kokeneita ja vähemmän kokeneita ohjaajia. Itse olen kokenut saavani magan parissa aina todelliseen kokemukseen perustuvaa opetusta. Samaa en todellakaan voi sanoa kaikista muista lajeista, joiden pintaa olen joskus sattunut raapaisemaan. Tämä ei tarkoita, etteikö niistä löytyisi mitään hyvää.

        Ja lopuksi: Kumpi pärjää Suomessa kadulla paremmin: kohtelias aikidon harrastaja, joka ei juurikaan juo viinaa ja jättää egonsa kotiin - vai kivenkova magaaja-killeri-kommando joka aina baari-illan päätteeksi "vahingossa" "joutuu" "puolustamaan" "kunniaansa"?

        Ja se aikido vasta halpaa onkin :)


    • okke

      Ota yhteyttä niihin km seuroihin jotka ovat sinulle vaihtoehtoja.
      ja hinnoista; valitksetko paikan tai lajin sen mukaan onko peruksurssi 90 tai 110 euroa, hintaero 20 eur, voi kauheeta...

      kaikissa km seuroissa saat rahallesi hyvän vastineen, ja peruskurssin jälkeen harjoittelu halvempaa. lisäksi sinulla on treeneissä mukavaa ja silti kovaa.

      • mansessa

        tampereella molempien liittojen seurat.

        Toisella jäsenmaksu 25/kk, saa treenata ristiin myös thainyrkkeilyä/potkunyrkkeilyä. Tällä seuralla taso hyvä, tilat hieman niukat ja fasiliteetit siistit mutta askeettiset.

        Toisella jäsenmaksu 35/kk, saa treenata ristiin thaita, vapaaottelua ja shensidoa. Tällä seuralla treenejä hieman enemmän ja kalliimmalla hinnalla fasiliteetit hienot, höyrysaunat, saunat, kunnon pukuhuoneet ja hyvät parkkipaikat jne. Tämä ei tietenkään vaikuta treenin tasoon joka on molemmissa seuroissa about sama.

        Eli, jos haluaa vain treenata, menee halvempaan - jos arvostaa treeniympäristöä ja puitteita, menee kalliimpaan.

        Loppujenlopuksi työssäkäyvälle aikuiselle 120/vuosi ei ole merkitystä vaan sillä kummasta tykkää.

        Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

        Itse olen treenannut molemmissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe