Puhelintuen palkat?

töihin aikova

Minkälaista palkkaa puhelintuessa yleensä maksetaan? Toimipaikkana esim. pääkaupunkiseutu ja softana erppi. En löytänyt mistään tilastosta oikein vastaavaa.

30

6074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuki tuki

      Palkka 1500 - 2000€/kk brutto.

      • pääkaupunkiseudullakin

        muka noin surkea? Eikös ”Irlannissa / Ruotsissakin” tienaa jo teknisessä tuessa paremmin?


      • töihin aikova

        Nyt olen ollut yleisessä puhelintuessa ja saan 2846 kuussa.


      • hyvä.....
        töihin aikova kirjoitti:

        Nyt olen ollut yleisessä puhelintuessa ja saan 2846 kuussa.

        ...provo!!! Mistäs keksit tuon summan?
        Taitaa tuon puhelintuen palkka liikkua siinä 1400-1800e/kk luokassa.


      • aikomaan töihin
        töihin aikova kirjoitti:

        Nyt olen ollut yleisessä puhelintuessa ja saan 2846 kuussa.

        jos joku sitä mulle tarjoaisi.

        Työnantajan on vain ensin soitettava yksi puhelu (ei kovin vaikeaa enää nykyään) ja maksaa sitten siitä ihan oikeata palkkaa (todella vaikeaa nykyään).

        En kyllä varsinaisesti enää hae töitä, mutta jos niitä joku sattuu tarjoamaan, niin voisin aloittaa harkitsemaan töiden aloittamista.


      • kyösti103
        pääkaupunkiseudullakin kirjoitti:

        muka noin surkea? Eikös ”Irlannissa / Ruotsissakin” tienaa jo teknisessä tuessa paremmin?

        Ainakin Irkuissa tienaa noin 1900e ja se on nettopalkka:)


      • töihin aikova
        aikomaan töihin kirjoitti:

        jos joku sitä mulle tarjoaisi.

        Työnantajan on vain ensin soitettava yksi puhelu (ei kovin vaikeaa enää nykyään) ja maksaa sitten siitä ihan oikeata palkkaa (todella vaikeaa nykyään).

        En kyllä varsinaisesti enää hae töitä, mutta jos niitä joku sattuu tarjoamaan, niin voisin aloittaa harkitsemaan töiden aloittamista.

        Ok, nimimerkkini vaihdan. Tarkoitin, että hieman toisenlaisiin hommiin aikova. Olen tehnyt useamman vuoden aikoinaan kirjanpitoa ja erppikäyttökokemustakin on muutamasta järjestelmästä. Ajattelin vaihtaa siis tuolle puolelle, sillä tämä yleinen tuki on aika turhauttavaa... neuvoa ihmisiä käyttämään hiirtä jne... Näin parin vuoden jälkeen turtuu tähän hommaan.

        Ajattelin siis "edetä" eli päästä takaisin sinne taloushallinnon pariin.


      • alkup.
        hyvä..... kirjoitti:

        ...provo!!! Mistäs keksit tuon summan?
        Taitaa tuon puhelintuen palkka liikkua siinä 1400-1800e/kk luokassa.

        Summa löytyi palkkanauhastani.


      • "asiantuntija"
        töihin aikova kirjoitti:

        Nyt olen ollut yleisessä puhelintuessa ja saan 2846 kuussa.

        Olen itse erään suuren ISP:n asiakastuessa, ja oma normaalibrutto on jtn 2500e/kk(ilman lisiä). Alkupalkka oli tasan 1900e/kk.

        Hommaan kuuluu että neuvon miten asennetaan virusturvaa, ja miten käytetään outlook expressiä. Helppo liksa, helposta duunista.


      • K3ijo
        "asiantuntija" kirjoitti:

        Olen itse erään suuren ISP:n asiakastuessa, ja oma normaalibrutto on jtn 2500e/kk(ilman lisiä). Alkupalkka oli tasan 1900e/kk.

        Hommaan kuuluu että neuvon miten asennetaan virusturvaa, ja miten käytetään outlook expressiä. Helppo liksa, helposta duunista.

        Ihan kiva, itse olen rationalisoitu järjestelmäasiantuntija valtion hommissa ja takuupalkan ansiosta teen about samaan hintaa tuollaista hommaa, jos kuitenkin vaihda duunia ja tilalle tulisi uusi kaveri niin sille maksettaisiin tuosta hommasta 1300€/kk brutto. Naurettavaa.


      • "asiantuntija" kirjoitti:

        Olen itse erään suuren ISP:n asiakastuessa, ja oma normaalibrutto on jtn 2500e/kk(ilman lisiä). Alkupalkka oli tasan 1900e/kk.

        Hommaan kuuluu että neuvon miten asennetaan virusturvaa, ja miten käytetään outlook expressiä. Helppo liksa, helposta duunista.

        Taas kaveri puhuu ihan yli ympyröiden et sä mitenkään saa 600 euroa lisillä aikaiseksi jos et ole töissä 24H etkä nuku ollenkaan. Ja veikkaisin palkan olevan lähempänä 1700€ plus lisät ja jos hikisesti teet duunia saat 2000€. Mutta jos olet ollut 30 vuotta helpparissa jo duunissa niin ehkä sitten ikälisät voisi nostaa sen tuonne ei muuten :)


    • liian vähän

      kun tarjottiin vuorotyöstä 678e/kk suuressa telealan puhelintuessa v93.
      Naureskellen kävelin haastattelusta pois, että heh heh just joo, asiantuntemuksen arvostus on taas huipussaan.

      Sen koommin en ole puhelintukihommia hakenut.
      Jonotuskin maksaa varmaan eken/minuutti.

      • kaikki ots.

        xxxxxxxxxx


      • ja sitten
        kaikki ots. kirjoitti:

        xxxxxxxxxx

        vastattiin, että putiikki menee nyt kiinni. Soita huomenna uudestaan.

        En soittanut, vaan selvitin itse netistä 5:ssa minuutissa.


    • ihmeen takia

      kirjoittelet it-palstalle? Ei help-desk ole mitään it-alan työtä vaan viestisi kuuluu hallinto / toimistotyö -palstalle.

      • ioudeois ynexynu8oiqwen8wqe

        mitä sillä on väliä, vaikka kirjoittikin tänne, voi kristus teittiä!


      • hyvä
        ioudeois ynexynu8oiqwen8wqe kirjoitti:

        mitä sillä on väliä, vaikka kirjoittikin tänne, voi kristus teittiä!

        ponnahduslauta IT-alan ihmeelliseen maailmaan : Kokoajan hirveä kiire ja p.o. hyvä tilannetaju ja priorisointijärjestys ja hyvä selvitysprosentti, vaikka itse tietää sovelluksen käytöstä käytännössä vähemmän kuin keskivertoasiakas.


      • että....
        ioudeois ynexynu8oiqwen8wqe kirjoitti:

        mitä sillä on väliä, vaikka kirjoittikin tänne, voi kristus teittiä!

        ..sille on ihan oma palstansa.

        ps. Toisin kuin yksi kirjoittaja väittää, niin help-desk ei ole mikään ponnahduslauta it-alalle. Se, että työskentelee it-alalla firmassa ei tarkoita, sitä että työskentelee it-alalla. Epäilen myös vahvasti, että help-deskinä toimineiden työllistymien "oikeisiin" it-alan hommiin on alle 1%:in luokkaa.


      • kyösti103
        että.... kirjoitti:

        ..sille on ihan oma palstansa.

        ps. Toisin kuin yksi kirjoittaja väittää, niin help-desk ei ole mikään ponnahduslauta it-alalle. Se, että työskentelee it-alalla firmassa ei tarkoita, sitä että työskentelee it-alalla. Epäilen myös vahvasti, että help-deskinä toimineiden työllistymien "oikeisiin" it-alan hommiin on alle 1%:in luokkaa.

        No kerroppas mitä ne "oikeat" it alan hommat sitten on?

        Ainakin täällä ei-suomessa managementti, tekninen tuki ja muut kaverit ovat lähes poikkeuksetta aloittaneet helpparista.


      • on?

        Tulepa tuohon kaveriksi konffaamaan ja troubleshoottaamaan puhelimen kautta yritysverkkoja, käyttiksiä, softia, hardwarea... tässä talossa keskiverto tukikaverilla on pirusti enemmän tietotaitoa näistä systeemeistä kuin useimmilla asiakkailla. Senpä vuoksi ne meille soitteleekin.

        "Tämän voitte helposti tehdä esimerkiksi lisäämällä komennon login scriptiin."
        "Mikäseo?"

        "Päivää, minä tässä taas. Nyt mulla olis tällanen printteri, mitenkäs mä tän asennan verkkoon?"
        "No ihan samalla tavalla kuin sen toisen kaks päivää sitten, tai sen kolmannen viime viikolla. Klikatkaa Käynnistä..."


      • kovaa....
        on? kirjoitti:

        Tulepa tuohon kaveriksi konffaamaan ja troubleshoottaamaan puhelimen kautta yritysverkkoja, käyttiksiä, softia, hardwarea... tässä talossa keskiverto tukikaverilla on pirusti enemmän tietotaitoa näistä systeemeistä kuin useimmilla asiakkailla. Senpä vuoksi ne meille soitteleekin.

        "Tämän voitte helposti tehdä esimerkiksi lisäämällä komennon login scriptiin."
        "Mikäseo?"

        "Päivää, minä tässä taas. Nyt mulla olis tällanen printteri, mitenkäs mä tän asennan verkkoon?"
        "No ihan samalla tavalla kuin sen toisen kaks päivää sitten, tai sen kolmannen viime viikolla. Klikatkaa Käynnistä..."

        konffaamista!!! Ei jeesus, kun kaveri antaa printterinasennusohjeita ja luulee, että on kova it-hemmo!!!!! Ja nuo login-scriptit ovat niin naurettavan helppoja, ettei mitään järkeä!!


      • hoi
        kovaa.... kirjoitti:

        konffaamista!!! Ei jeesus, kun kaveri antaa printterinasennusohjeita ja luulee, että on kova it-hemmo!!!!! Ja nuo login-scriptit ovat niin naurettavan helppoja, ettei mitään järkeä!!

        Voithan aina ajatella itse olevasi kova it-hemmo. Jos olet ISP:n leivissä teknisenä tukena, olet IT alalla. (informaatio teknologia)... eikös?


      • "asiantuntija"
        hoi kirjoitti:

        Voithan aina ajatella itse olevasi kova it-hemmo. Jos olet ISP:n leivissä teknisenä tukena, olet IT alalla. (informaatio teknologia)... eikös?

        Kyllä. Olen todellakin töissä IT-alalla. Se että tuota termiä viljellään kaikkeen, ei kai ole minun vikani. Työpaikka löytyi mm. otsikon "IT-alan työpaikat" alta... Tsori vaan.
        Työ vaan sattuu olemaan helppoa.


      • "asiantuntija" kirjoitti:

        Kyllä. Olen todellakin töissä IT-alalla. Se että tuota termiä viljellään kaikkeen, ei kai ole minun vikani. Työpaikka löytyi mm. otsikon "IT-alan työpaikat" alta... Tsori vaan.
        Työ vaan sattuu olemaan helppoa.

        Jollakin vituttaa kun saa liksan helpolla ja tienaa vielä ennemmän kuin itse :D Mutta elämä on laiffii ;)

        Asiantuntija täysin oikeassa it-alan työtä on monia.


      • ei vituta,
        FNN kirjoitti:

        Jollakin vituttaa kun saa liksan helpolla ja tienaa vielä ennemmän kuin itse :D Mutta elämä on laiffii ;)

        Asiantuntija täysin oikeassa it-alan työtä on monia.

        vaikka joudun hieman tekemään palkkani eteen töitä. Saan kylläkin hieman yli 4000e/kk, joten kyllä sen eteen tarvitsee hieman töitä tehdäkkin.....


      • ei vituta, kirjoitti:

        vaikka joudun hieman tekemään palkkani eteen töitä. Saan kylläkin hieman yli 4000e/kk, joten kyllä sen eteen tarvitsee hieman töitä tehdäkkin.....

        Hyvältähän se kuulostaa. Mutta ei silti pidä aliarvioida muiden hommaa vaikka he ns.helpolla rahan saavat ja ovat tekemisissä tietokoneiden kanssa tai yleensäkin nyky sanalla it:n kanssa, sekin homma täytyy jonkun tehdä. Kuten sama varmaan pätee että jotkut eivät arvosta roskakuskeja :) Vaikka näitä nyt ei kyllä voi edes verrata mutta tulipahan mieleen näin aamusta.


      • Työntekijä....
        FNN kirjoitti:

        Hyvältähän se kuulostaa. Mutta ei silti pidä aliarvioida muiden hommaa vaikka he ns.helpolla rahan saavat ja ovat tekemisissä tietokoneiden kanssa tai yleensäkin nyky sanalla it:n kanssa, sekin homma täytyy jonkun tehdä. Kuten sama varmaan pätee että jotkut eivät arvosta roskakuskeja :) Vaikka näitä nyt ei kyllä voi edes verrata mutta tulipahan mieleen näin aamusta.

        Että jokainen työ on tärkeää ja tekemisen arvoista :)


    • kepatsu

      Erääseen valtionlaitokseen, atk-helpparin puhelintuen bruttopalkka on 1300€/kk. Mieti siinä sitten miten tuolla tulee toimeen ;(

      • "asiantuntija"

        Alkoi ihan naurattaa. Siis kuka osaava lähtee muka tuolla liksalla duuniin? EI KUKAAN! Mahtaa olla loistavaa "tukea" mitä sieltä helpparista saa.


      • jeps
        "asiantuntija" kirjoitti:

        Alkoi ihan naurattaa. Siis kuka osaava lähtee muka tuolla liksalla duuniin? EI KUKAAN! Mahtaa olla loistavaa "tukea" mitä sieltä helpparista saa.

        Monesti noihin on parempi palkata joku muu kuin itseriittoinen ja alatietoinen pikkunörtti suoraan koulusta. Ei siinä varmasti osaa asian, mutta harvoin osaa esittää sen. Ikä ja työvuodet hiovat sitten turhat särmät. Kaikista ei ole puhelintukeen ja homma karsiikin nopeasti väärät pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3155
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2381
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1730
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1573
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1087
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      866
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      811
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      784
    Aihe