Lääketieteellinen keskeytys

Pelonsekainen..

Mille viikolle asti hormonaalinen keskeytys onnistuu? Milloin kaavinta? Voiko nainen saada toisen abortin hyvin perustein? Mieheni ei halua lasta, ero tulossa...

7

1155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti82

miehesi ei kuulu asiaa päättää vaan päätös on sinun,onhan kyse SINUN vartalostasi.Ja kun olet raskaana niin se on molempien aikaansaannos.Tarkoituksellako tulit raskaaksi,oliko siis suunniteltu vai mikä?mieti päätöstäsi tarkkaan!lääkkeellinen keskeytys onnistuu muistaakseni 12viikolle(sen jälkeen haetaan keskeytykseen lupaa TEO:lta),kirurginen keskeytys eli kaavinta,viikolle 9.ihan helppoa ei ole keskeytykseen meno,lääkärit haluavat varmistaa että olet varma päätöksestäsi.

• ...

Lääkkeellinen abortti vk 9 kaavinta vk 12. Alle 9 viikkosen raskauden kanssa saat valita itse kummalla tavalla tahdot abortin tehdä, ellei lääkärillä ole siihen vastaan sanomista mm. sinun terveytesi takia.

• Vaihtis

..vielä miettisit:

- yksinhuoltajuus
      - adoptio

Vaihtoehtoja on olemassa, abortti ei ole ainoa eikä aina edes paras!

Ikävässä tilanteessa olet.
      Toivon sinulle voimia vaikeassa tilanteessasi!
      Toivottavasti asiat vielä jonakin päivänä ovat paremmin.

• äiti02

mä oon äitinä ainakin sitä mieltä että koskaan en voisi antaa lastani synnytyksen jälkeen adoptoitavaksi,ainakaan syystä että olisin yh.Raskauden aikana äiti kiintyy yleensä niin paljon siinä masussa kasvavaan pieneen ihmiseen että luopuminen voisi olla vaikeaa.Kun miettii raskaudenaikaisia pieniä potkuja mahassa ja muutenkin.eri tilanne on sitten jos on esim.sijaissynnyttäjä,vaikka tietysti siihenkin saattaa kaikenlaisia tunteita liittyä-se aihe on sitten jo asia erikseen.mutta tosiaan,mieti vielä-kyllä yksinhuoltajanakin pärjää!

• NiinJuuri

Minä olen ollut yksinhuoltaja ja nyt elän onnellisessa parisuhteessa. Jos jotenkin voin välttää ettei minusta enää tule yksinhuoltajaa, niin teen sen. Tieten tahtoen en lasta tee, jos vaihtoehtona on yksinhuoltajuus.

Se ei todellakaan ole mikään helppo tie elää lapsen kanssa. Tämän sanon vain siksi, että kaikki sanovat että kyllä yksinhuoltajana pärjää. Niin varmasti pärjää mutta se väsymys mitä silloin koin, ei voi sanoin kuvata. Se oli elämäni rankinta aikaa, enkä sitä takaisin haluaisi.

Tiedän, että nyt saan monta kommenttia, mutta silläkin uhalla kerron ettei se ole mikään "kyllä sinä pärjäät" - asia.

• omppu

meillä petti pillerit, vaikka kuinka olen oudattanut jo vuosikaudet tarkasti ohjeita....
      ja siksipä olen lueskellut tästä keskeytyksestä.
      käsitykseni mukaan viikolle 9 asti on lääkkeellinen keskeytys mahdollista. Kaavinta on mahdollinen tapa koko ajan, viikolle 15 saakka (jos oikein muistan.) nämä asiat löysin itse googlesta sanoilla "raskauden keskeytys" ja "abortti".
      aborttiin ei suomessa tarvitse selittää kenellekään yhtään mitään, sen takaa laki yksityisyydestä.
      jos oma lääkärisi suhtautuu asiaan nurjamielisesti tai on muuten inhottava, suosittelen lämpimästi menemään yksityiselle tai muutoin vaihtamaan lääkäriä. -Kun on kyseessä sinun elämäsi lisäksi muidenkin elämä, ei sinun velvollisuutesi ole selittää kenellekään SINUN päätöksiäsi.

• N25 vain

9 vko:on asti voi yleensä valita, 9-12 vko tehdään kaavinta ja sitä vanhempia vain poikkeusluvalla. Lääkärin TEHTÄVÄ on aborttilähetettä äidille kirjoittaessaan varmistaa, että päätös on varma ja harkittu. Mielestäni se on ihan oikein, varmistetaan, ettei keskeytyksiä tehdä liian heppoisin perustein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe