Tietäisiköhän joku, mikä kuuluisi olla kloorin määrä uima-altaassa? Meillä on allas jossa on reilut 5 kuutiota vettä. PH on 7,2-7,4 niin kuin pitääkin ja levänestoainetta lisätään säännöllisesti. Klooripitoisuuden mittaamiseen on laitteet, mutta en ole mistään löytänyt, että mikä olisi suositeltava pitoisuus? Minulla on määrät mitkä pitää lisätä päivittäin/viikottain, mutta sitten kun on enemmän käyttäjiä tai hellettä niin miten niitä sitten suhteutetaan, se onkin jo oman harkinnan varassa.
Kiitoksia jo etukäteen, jos vastauksia löytyy.
Klooripitoisuus
uima-altaassa?
2
817
Vastaukset
- uidaan
tuttu ongelma, pooltesteristä en onnistunut löytämään kloorin suositusarvoja. Altaan valmistajalta sain uima-altaan suositusarvoiksi:
ph 7.0-7.4
vapaa kloori 0.4-1.2
Klooriin sain myös ohjeen, että nenä kertoo jos klooria on liian vähän eli silloin altaaseen tulee kloorin haju. Eli on hassusti väärin päin, että kloori haisee jos sitä on liian vähän. - vvv
Noin 1 on sopiva. meillä tuli uima-altaan mukana kloori ja ph testi jossa oli kerrottu suositeltava taso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894