Viro helppo kieli

suomalaiselle

Tallinkin tv-mainoksessa mies puhuu viroa ja ymmärrän mitä hän sanoo

"Hinnad ylen alhased" esim.on suomeksi halvat hinnat

viro on helppo kieli oppia suomalaiselle

9

2617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just joo...

      Onpa tosi helppo kieli. Toisaalta mainos on ihan hauska, mutta en ole varma ymmärtävätkö suomalaiset, että heidän "viro on helppo kieli" -asenteellehan siinä irvaillaan.

      Mahtaako ko. mainos muuten näkyä Virossa? Vai onko se tehty toisinpäin?

      • eestlanna aito

        Halooo!!! Ei siinä mainoksessa edes ole oikeeta viron kieltä ,vaan siansaksaa.....


      • just joo..
        eestlanna aito kirjoitti:

        Halooo!!! Ei siinä mainoksessa edes ole oikeeta viron kieltä ,vaan siansaksaa.....

        Mitähän yritin sanoa...? Taisi menna eestlannalta yli hilseen soome keel..? Ironia ja sarkasmi ilmeisen käsittämättömiä virolaisnaisille (onneksi miehet ymmärtävät). Eikä kukaan osannut edes vastata kysymykseen!


    • Tuo

      äskeinen ei ole lähelläkään eestinkieltä ja lisäksi eestinkieli ei todellakaan ole niin helppokieli kuin sitä äkkiarvaten luulisi. Olen ollut tekemisissä maan kanssa 15v ja tulen joten kuten toimeen kielen kanssa mutta vieläkin on oppimista.Vaikeaksi minusta kielen tekee samat sanat kun suomenkielessä mutta merkitys on toinen.Keskustelussa esim,vilisee tuttuja sanoja ja luulet olevasi perillä mistä on kyse, kunnes jossakin vaiheessa huomaat ettei keskustelu käsittele ollenkaan aihetta mitä oletit.Ja oikea ääntämys on sitten asia erikseen.Esim,opettaja, omena.palkka, palkki, muutamia mainitakseni...

      • eestlanna aito

        aivan!!! Soomlasel on öigus.


    • on kielipäätä!

      Mikä tahansa kieli on helppo oppia ja omaksua mikäli omaa kielipäätä.

      Viro on helppo oppia nimenomaan suomalaiselle, siinä olet aivan oikeassa mutta vaikkapa englantia äidinkielenään puhuvalle se tuottaa vaikeuksia huomattavasti enemmän!

      • Suomessa opiskeleva

        Ei ole helppoa opiskella esim.suomalaisille viroa ja päinvastoin!
        Olen itse akateemisesti koulutettu ja pystyn keskustelemaan ainakin 5 kielellä ja muuttaessani vuodeksi tännepäin ajattelin, että kyllä se suomen kieli taitaa olla "helppo nakki", kun olen opetellut jo ruotsinkin (mitä yleensä silti aika vaativalla tasolla suomalaiset puhuvat, ehkäpä "pakkoruotsin" takia, mutta silti). Mutta toisin on käynyt-kun olen aika perusteellinen ihmisenä, sit ihan oikeesti-suomi ON vaikeeta virolaisille (ainakin jos aio kirjoittaa ja puhua vaikkapa nk-ng-oikein, puhumattakaan puhumisesta ilman "virolaista" aksenttia.
        Suomalaisille on viron kieli (tai sit eestin kieli) vaikea:
        1) suomalaiset eivät puhuu kovin hyvin kieliä (paitsi poikkeavat yliopistoissa opiskelevat nykynoret ehkä, mutta ihan tavallinen "amiksen" oppilas tai kaupan kassalla työskenteleva ei ole juuri kielitaitonen).
        2) suomalaisilla ei ole aika usein motivaatiota opiskella (ei aina välttämättä riittää motivaatioksi jonkun läheisen tai tutun asuminen Virossa) ja sit opiskellaan tietyt lauseet tai sanoja,(en arvostelee, kiva kun joku haluaa oppia mun äidinkieltä!!!!!!), mutta totuushan se on, että kielen oppimiseksi tarvitaan enemmän aikaa, kielioppia etc. Ja ihan varmasti on helpompia kieliä, mitä sais/vois opiskella
        3) juuri 2 kielen (suomen/viorn) läheisyydestä johtuu se, että aika äkkiä tulee mielikuva, että osataan kieltä eikä enää tarvi oppia (vaikka onkin päinvastoinen tilanne).
        Ok, kaikkea hyvää ja tsemppiä opiskelijoille!


    • opivironkieltäilmaiseksi

      Mä oon tällä suomalaisella nettisivulla opiskellut muutamassa kuukaudessa espanjaa niin että olen pärjännyt sillä Espanjassa. Sekä petrannut englannin taitojani. Oon aina ollu tosi huono oppimaan kieliä mutta tällä sen verran helppoa että innostuin nyt opettelemaan sitten viroakin. Pääset kokeilemaan kahdeksi viikoksi ilmaiseksi tän linkin kautta http://bit.ly/opiviroa

    • pertti32512

      No sukulaiskielet on aina helpompa. Suomen ja viron kielet taas ovat niitä vaikeimpi vaikkapa englanninkieltä puhuville, yhtä vaikeita kuin arabia, japani ja kiina. Suomalaisilla on tapana väheksyä omaa kieltää, ei suomenkieli ole mikään helppo kieli, huomaahan sen jo ettei edes suomalaiset puhu sitä oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe