Kaktus lajit

Mulla on kaktuksia ja yks toinen kasvi, mutta lajikkeita en tiedä. Olisi kiva tietää lajit, että osaisi juuri sen oikean hoidon niille antaa, eli onko jossain netissä sivuja kuvilla, jotta voisin mennä "bongailemaan" kukkiani??
Kiitos avusta, linkkejä tulemaan :)

9

2501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.cc.jyu.fi/~pamak...
      • Onhan siinä muutama laji, kiitos :D

• ulkona kesät

Minä pidän kaktukset ulkona kesät , ja talvella tietysti sisällä , ja hyvin ovat viihtyneet ja kasvaneet .

• Kiitos tiedosta, nyt uskallan ne jättää tonne pihalle. Nyt olen kannellut niitä edes takaisin, naapurit varmaan hulluna pitävät kun kaktuksia kiikuttelen sisälle ulos jne. :D Nyt saavat sitten jäädä sinne, kerta muutkin pitävät ja hyvin kasvaa :)

• m61
        Tiiuh kirjoitti:

Kiitos tiedosta, nyt uskallan ne jättää tonne pihalle. Nyt olen kannellut niitä edes takaisin, naapurit varmaan hulluna pitävät kun kaktuksia kiikuttelen sisälle ulos jne. :D Nyt saavat sitten jäädä sinne, kerta muutkin pitävät ja hyvin kasvaa :)

Tietysti täytyy varoa yöpakkasia , mutta tuskinpa niistä vielä on vaaraa :)

• m61 kirjoitti:

Tietysti täytyy varoa yöpakkasia , mutta tuskinpa niistä vielä on vaaraa :)

Pitää sitten lämpimimmän kesän mentyä ruveta taas kaktuksia kiikuttelemaan edes takaisin, ja naapurit saavat hupia päivään :)

• elli 9-v
        Tiiuh kirjoitti:

Pitää sitten lämpimimmän kesän mentyä ruveta taas kaktuksia kiikuttelemaan edes takaisin, ja naapurit saavat hupia päivään :)

anteeksi nyt minulla on tyhmä kysymys, mutta antaako kukaan kaktukselleen nimiä???? Sori, mut mua pilkataan kun mul on sei ja fii. kaktusten nimet on siis sei ja fii.

• 26
        elli 9-v kirjoitti:

anteeksi nyt minulla on tyhmä kysymys, mutta antaako kukaan kaktukselleen nimiä???? Sori, mut mua pilkataan kun mul on sei ja fii. kaktusten nimet on siis sei ja fii.

En minä ainakaan tunne ketään joka antaisi kaktuksilleen nimiä,mutta sehän on jokaisen oma asia jos haluaa kaktuksilleen nimet antaa.

Sen olen kyllä huomannut että kasveihinkin voi kiintyä,varsinkin sellaisiin jotka on ollut jo kauan hoidossani ja niihin liittyy jotain muistoja.Sellaisilla kasveilla on tunnearvoa,eikä niistä malttaisi luopua.

Ehkäpä sinun ei kannata kertoa kenellekään että olet antanut kaktuksillesi nimet,niin sitten ei kukaan sinua siitä asiasta kiusaakaan.Ne jotka sinua kaktustesi nimeämisestä kiusaavat,varmaan lopettavat sinun kiusaamisesi ennenpitkää,kun et heille enää puhu mitään kaktuksistasi.

• elli 9-v
        26 kirjoitti:

En minä ainakaan tunne ketään joka antaisi kaktuksilleen nimiä,mutta sehän on jokaisen oma asia jos haluaa kaktuksilleen nimet antaa.

Sen olen kyllä huomannut että kasveihinkin voi kiintyä,varsinkin sellaisiin jotka on ollut jo kauan hoidossani ja niihin liittyy jotain muistoja.Sellaisilla kasveilla on tunnearvoa,eikä niistä malttaisi luopua.

Ehkäpä sinun ei kannata kertoa kenellekään että olet antanut kaktuksillesi nimet,niin sitten ei kukaan sinua siitä asiasta kiusaakaan.Ne jotka sinua kaktustesi nimeämisestä kiusaavat,varmaan lopettavat sinun kiusaamisesi ennenpitkää,kun et heille enää puhu mitään kaktuksistasi.

kiitos paljon vinkeistä 26!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      999
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      242
      851
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe