lansoprazol krka 30 mg

kaps

onko joku täällä syönnyt Lansoprazol krka 30 mg nimistä lääkettä? Onko tullut haittavaikutuksia, ja millaisia? miten kauan kestännyt?

7

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • refluksipotilas

      Kun minulle jäi epäselväksi takavuosina, onko minulla ihan oikeasti refluksitauti vai ei, olen tässä n. 7 vuoden aikana kokeillut olla ILMAN happosalpaajaa 1-2 päivää. Muutama vuosi sitten kokeilu päättyi katkeraan närästykseen, johon ei auttanut mikään muu konsti kuin jatkaa Lanzon jälkeen saatujen halvempien korvaavien happosalpaajien säännöllinen käyttöä.

      Nyt on juuri menossa mainitsemasi lääke, enkä ole mitään ihmeellistä huomannut. Mutta minulle se onkin tosi tarpeellinen lääkitys. Kokeilin tänä kesänä loman alussa olla ilman: eka päivä sujui ilman närästystä, mutta sitten minä onneton jatkoin seuraavana päivänä ilman tätä lääkitystä.

      Närästys alkoi jo vähän ennen puolta päivää, vaikka syön yleensä paljon emäksisiä kasviksia ja hedelmiä, enkä yhtään rasvaisia ruokia tai edes lihaa tai makkaraa. Otin lääkkeen illansuussa, koska olemistani hallitsi jatkuva korvennus ja polte, ja jos yritti harrastaa pientä liikkumista, närästys paheni.

      Se mahaportin läppä on ilmeisesti siellä koko ajan raollaan ja päästää vatsan suolahapot ruokatorveen myös seisoma-asennossa keskellä päivää. Nyt tiedän siis, että voin olla kokonaista YKSI (1) päivää ilman happosalpaajaa, enkä yhtään sen kauempaa.

      Happosalpaaja on minulle normaalin elämän mahdollistava lääke, tai sitten on alettava puuhaamaan mahaportin läpän tiukennusleikkausta. Sitä en halua, sillä se saattaa epäonnistua, enkä voi enää sen jälkeen edes röyhtäistä!

      Elämä on tosi kivaa, kun on happosalpaajalääkitys, enkä taida löytää siitä mitään vikoja tai sivuvaikutuksia. Tosin minulle on riittänyt koko ajan lääkkeen miedompi versio, 15 mg, joka on halvempi.

      Illalla on tietysti syytä varoa rasvaisten sokeristen vaaleiden leipien tai pullien syöntiä. Yleensäkään en juuri koskaan syö pullaa tai pasteijoita, joka aiheuttaisi närästyksen lääkityksellä ollessakin. Rasva, sokeri ja vitivalkoiset vehnäjauhot samassa muonassa on myrkkyä. Ruisleipä ei aiheuta närästystä, tai sitten pitää vaaleamman leivän sisältää runsaasti kuituja leseiden ym. muodossa, mutta sitäkään en voi syödä paljon.

      • et olisi

        jonkin aikaa ilman valkeita jauhoja sisältävää ruokaa? Mulla oli monta vuotta samoja oireita ja vesikin oli pahasta, mutta lopetin valkoisten jauhojen käytön ja nyt voin olla ilman lääkkeitä.


      • Kuinka
        et olisi kirjoitti:

        jonkin aikaa ilman valkeita jauhoja sisältävää ruokaa? Mulla oli monta vuotta samoja oireita ja vesikin oli pahasta, mutta lopetin valkoisten jauhojen käytön ja nyt voin olla ilman lääkkeitä.

        kauan sinun piti olla ilman valkoisista jauhoista tehtyä ruokaa ennen kuin vaivat helpottivat? Itselläni on ollut kolme vuotta jatkuvaa poltetta ylävatsassa ei rintalastan takana eikä ruokatorvessa. Kaikki mahdolliset on tutkittu, mitään ei löytynyt. Olen kokeillut Nexiumit, Lanzod, Somakit ym. mistään ei edes hetkellistä apua. Nyt olen ollut tämän viikon ilman kahvia ja vehnäjauho pitoista ruokaa, kauraleipää olen kyllä syönyt.Ainakaan vielä ei ole ollut mitään vaikutusta poltteeseen. Eli miten kauan menee jos tämä "dieetti" auttaa?


      • ja myös
        Kuinka kirjoitti:

        kauan sinun piti olla ilman valkoisista jauhoista tehtyä ruokaa ennen kuin vaivat helpottivat? Itselläni on ollut kolme vuotta jatkuvaa poltetta ylävatsassa ei rintalastan takana eikä ruokatorvessa. Kaikki mahdolliset on tutkittu, mitään ei löytynyt. Olen kokeillut Nexiumit, Lanzod, Somakit ym. mistään ei edes hetkellistä apua. Nyt olen ollut tämän viikon ilman kahvia ja vehnäjauho pitoista ruokaa, kauraleipää olen kyllä syönyt.Ainakaan vielä ei ole ollut mitään vaikutusta poltteeseen. Eli miten kauan menee jos tämä "dieetti" auttaa?

        maidon lopetin samalla kertaa ja käytin gaviskonia joka suupalan jälkeen pari viikkoa. Vaivat hävisivät parissa viikossa. Mutta en voi olla kokonaan ilman maitoa, kahvissa on pakko olla maito. Mulla oli myös monta vuotta vatsan kanssa ongelmia eikä syytä löytynyt, mutta nämä auttoi ainakin minua.


      • Marja**
        ja myös kirjoitti:

        maidon lopetin samalla kertaa ja käytin gaviskonia joka suupalan jälkeen pari viikkoa. Vaivat hävisivät parissa viikossa. Mutta en voi olla kokonaan ilman maitoa, kahvissa on pakko olla maito. Mulla oli myös monta vuotta vatsan kanssa ongelmia eikä syytä löytynyt, mutta nämä auttoi ainakin minua.

        etkö syö siis kauraa lainkaan? Kahvia kuitenkin kärsii juoda? Itse olen kyllä syönyt gefilus jugurtteja ja juonut gefilus piimää, muuten en maitoa käytä, pitäsköhän minunkin jättää maitotuotteet kokonaan pois.


      • Nimetön
        et olisi kirjoitti:

        jonkin aikaa ilman valkeita jauhoja sisältävää ruokaa? Mulla oli monta vuotta samoja oireita ja vesikin oli pahasta, mutta lopetin valkoisten jauhojen käytön ja nyt voin olla ilman lääkkeitä.

        Voi voi, jospa tilanne olisikin noin yksinkertainen! En yleensä käytä mitään leipää tai ruokaa, missä on valkoisia jauhoja. Ja kun olen näinä kahtena kokeilukertana ollut mahdollisimman varovainen, varonut visusti vaaleata leipää ja syönyt vain kasviksia ja helposti sulavaa ruokaa (en syö ollenkaan punaista lihaa enkä mitään käristettyä yleensäkään, sillä jo pannulla paistettu lohi saa aikaan närästyspoltteen lääkityksestä huolimatta), närästys alkaa siis viimeistään 2. lääkkeettömänä päivänä heti aamun jälkeen.

        Se on niin, että mahassa syntyy aina suolahappoa, söipä mitä tahansa, mutta happosalpaajalääkitys estää suolahapon erittymisen, jolloin voi elellä suht. normaalia elämää, liikkua (vaikka seistä päällään) ja syödä normaalia terveellistä ruokaa, ei kuitenkaan liikaa happoa muodostavia (ei runsaasti rasvaa tai käristettyä ruokaa, ei sokeroituja rasvaisia vaaleita leipiä eikä liikaa kahvia tai makeita virvoitusjuomia).

        Tässä refluksitaudissa ei ole kyse siitä, että jos välttää jotakin, vaivaa ei sitten tulekaan. Vaiva - närästys ja suolahappoisen ruoan nouseminen ruokatorveen - tulee tuntien kuluttua tai heti. Kun olen ollut uimassa ja erehtynyt syömään liikaa ennen uimaan menoa, tunnen, miten sulamattomat ruoat hurahtavat jo ruokatorveen, koska läppä en sinne päästää, mutta jos olen säännöllisesti käyttänyt happosalpaajaa, ei ruokatorveen lainehtineet ruoat ja neste ole HAPANTA, eikä se ole niin vaarallista.

        Tässä on vähän vaikea saada selvyyttä, ovatko kaikkien tänne vastaajien vaivat yhtä kroonisia kuin minulla. Pärjäsin minäkin n. 10 vuotta sitten ilman happosalpaajaa valitsemalla huolellisesti syömiseni, mutta silti närästys tuli päivittäin esiin, ja turmeli ruokatorveani, kun se jatkui hoitamattomana. Kannattaa hoitaa jatkuva närästys.


    • lo_siento

      käyttänyt eri happosalpaajia säännöllisesti noin kuusi vuotta. Gastroskopian jälkeen Losec MUPS vaihdettiin Parietiin, josta siirryttiin Lanzoon. Nyt kun Lanzon patenttisuoja on rauennut pari vuotta (?) sitten, olen käyttänyt Lansoprazol Hexal -lääkettä 15-30 mg/vrk.

      Sivuvaikutuksia ei ole tullut, mutta kuten ensimmäinen vastaajakin totesi, oireet kyllä palaavat 1-2 vrk:n aikana, jos olen ilman lääkettä. Lansopratsoli helpottaa elämää kummasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe