Tutkijoiden palkat

hmm..

Onko kenelläkään tietoa luonnontieteiden tutkijoiden palkoista? Tässä mietiskelen, että kannattaako sellaseksi ryhtyä/hakea..

5

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewtwqtupoiwq

ilman tohtoritutkintoa 2000-2500e ja tohtoreilla 2500-3500, proffat saa jotain 5k, siis aika matalia verrattuna teollisuuteen. suomessa tutkijan palkka ei käytännössä riipu tutkimusalasta.

• kuka työnantajana

niin tutkijan palkka, tutki hän sitten mitä hyvänsä, on käytännössä katsoen sama vai?

esimerkiksi itse suuntaan rikoslaboratorioon forensisen fonetiikan tutkijaksi.

• nnnnnnnnnnn

Itse tunnen tiedän pari tutkijaa luonnontieteiden alalta, joilla korkeammat palkat. En sitten keskiarvosta tiedä.

Typerintä omaa koulutusalaa etsiessä on tuijottaa sitä keskipalkkaa. Joka alalla on niitä, jotka pärjäävät hyvin, niitä jotka menestyvät huonosti ja näiden kahden välimuotoja. Kysymys on vain siitä, miten ITSE menestyy. Hyvä/huono keskipalkka ei ole lupaus mistään.

• jkjihuh

kaverini on tutkijana VTT:llä (FM, tietojenkäsittelytieteistä) ja palkka vähän vajaa 2900 €. Töissä ollut VTT:llä reilun vuoden ja tekee samalla jatko-opintoja.

• palkat

Moni tietotekniikan opiskelija ei lue tohtoriksi, koska siihen ei ole tarvetta. Hyväpalkkaista duunia löytyy ilman jatko-opintoja.
        Koska halukkaita jatko-opiskeluihin ei ole niin paljon on palkat parempia kuin esim. luonnontieteilijöillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      609
      2772
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1462
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1446
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1370
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1246
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      112
      1232
    7. 100
      1040
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1023
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      940
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      871
    Aihe