Hei!
Onko kellään tietoa, kuinka pitkään papa-seulontakokeen vastauksen tulo kestää? Itse olin tällaisessa ikäkausiseulonnassa ensimmäistä kertaa, neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että vastaus tulee kotiin, menee parikolme viikkoa. No, minulla on mennyt nyt 5 viikkoa, eikä mitään ole kuulunut... olen jo alkanut pelätä, että sieltä on löytynyt jotain.. :( Voiko sellainen aiheuttaa, että vastaus viipyy?
papa-kokeen vastaus
11
5926
Vastaukset
- äippä
yleensä se on niin, ettei siellä mitään ole ollut jos ei vastausta tule. Kotiin ne lähettää ilmoituksen jos jotain hoidettavaa on tai tarvitaan jatkotoimenpiteitä, eli sinulla ei ole mitään hätää!
- n.2vk
Ei sinulla niissä varmaan mitään ole että tarvitset olla huolissas. Itse kävin tänään ja lääkäri soittaa jos jotain ilmenee. Joten soittelen omat tulokset itse parin viikon päästä.
- ap.
Kyseessä oli siis seulonta(joita on 5 vuoden välein), josta sanottiin että kirjevastaus tulee joka tapauksessa kotiin suoraan sieltä, missä ne sitten tutkitaankin? (Kansanterveyslaitos tms.?)
- sama sekin
ap. kirjoitti:
Kyseessä oli siis seulonta(joita on 5 vuoden välein), josta sanottiin että kirjevastaus tulee joka tapauksessa kotiin suoraan sieltä, missä ne sitten tutkitaankin? (Kansanterveyslaitos tms.?)
seulonta. Olen itsekin siinä käynyt, soitin ajanvarauksesta sairaanhoitajalle ja kysyin tuloksia noin kahden viikon päästä. Nyt kävin papassa muuten vaan ja lääkäri aikoi soittaa heti jos jotain ilmenee. Mutta jos haluan soitella, mikäli lääkäri ei ole kerennyt kiireiltään heti tulosten tultua soittaa. Hän nimenomaa pyysi jos ei kuulu mitään soita sitten ajanvarauksen kautta noin 2 viikon kuluttua.
- todennäköinen
...vaihtoehto on, että papakokeesi tai sen vastaus on hukkunut jonnekkin. Sitä sattuu. Kysele perään.
- sanottiin mulle
kun kävin saman ikäseulonnan papan. joten, odottelemaan... :(.
- teitil
pitkät viikot-mutta kai se on paikkakunta kohtaista-
- kestää
Jos papa näytteessäsi olisi jotain häikkiä ei se suinkaan aiheuttaisi viivytystä tuloksien tulemiseen- päinvastoin! Joten ole huoleti!
Voihan olla että vastaus viipyy näin kesäaikaan vähän pidempään kun on loma-aika... Tai että papa näytteen ottaja sanoi väärin että vastaus tulee joka tapauksessa jos ei vaikka oikeasti tulekaan... - hele 2
Itä-Suomessa on kaksi kuukautta normaali vastauksen odotusaika.Ja kyllä se vastaus tulee aina,olipa tulos mikä tahansa....
- alkup.
Kiitos viestistäsi, se rauhoitti mieltäni silloin kummasti! Oikeassa olit, se vastaus tuli minulle nyt (siis lähes 2 kk se kesti), ja tulos oli ihan normaali! Ihanaa..!
- Anonyymi
Itelle sanottiin että 2 kk kuluessa tulee tulos kirjeellä kotiin ja nyt jo 2 kk mennyt. Liekö varastettu postilaatikosta vai hukkunut postissa vai mikä kestää. Mihin edes otetaan yhteyttä, kun neuvolassa sanottiin että heille ei edes näy niitä vastauksia mistään kun nuo ikäseulonnat on ulkopuolisen firman hoitamat eikä kutsua ole enää tallessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768