Eli ongelmana on se, kun äitini kuuli, että rotat pissivät melkeen mihin sattuu eikä äiti enää anna mun juoksuttaa rottia muualla kun mun omassa huoneessa...mun huoneessa rottia taas ei voi pitää, koska rotat pääsevät sänkyni alle, jossa on paljon tavarapinoja ja pelkään, että rotat kaatavat tavarat niskaansa ja litistyvät tai murtavat häntänsä tms...
Missä te rottien omistajat pidätte lemmikkejänne irti? Pissiikö rotat sängyille, lattialle, matoille tai muuhun "huonoon" paikkaan? Miten saatte pisut pois tai miten estätte sen, että rotat ei pissi ympäri taloa tai että talo ei haise rotan pissille...?
Rottien irtipidosta asiaa...tärkeää!
3
351
Vastaukset
- Leena
Kyllähän rotat voivat merkkailla, mutta ei se niin itsestään selvää ole, että ne joka paikkaan pissivät. Ja urokset merkkaa yleensä enemmän kuin naaraat. Rottien pissa ei ole kovin hajuista eikä sitä tule kuin muutama tippa kerralla merkatessa. Eri asia on sitten se, jos rotat eivät pääse häkkiin pissimään ja silloin ne tosiaan voivat pissiä minne vaan.
Yritä jutella äitisi kanssa. Vaikka jotkut rotat merkkaavt reviiriään, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että sinun rottasi tekevät niin! Jos et saa äitiäsi suostumaan entiseen tyyliin, järjestä/siirrä tavarat pois sänkysi alta edes rottien jaloittelun ajaksi, mikäli mahdollista. Käsitin, että ne ovat aika kevyitä? Tai voisitko järjestää ne niin, etteivät rotat pääse pudottamaan mitään ja satuttamaan itseään?
Itse pidän rottiani omassa huoneessani irti, luonollisest valvonan alaisina. Olen järjestänyt huoneeni rottaturvalliseksi, vaikkakin ovat silti saaneet tehtyä tuhoja. Siivoaminen on käytännössä ainoa keino estää kämppää haisemasta. Merkkaamista ei voi estää yhtään millään, se on kai vaistonvarainen toiminto. - angel
ennen meidän rotta olohuoneessa... mutta se meni sohvan sisään ja söi sohvan sisuksia, joten porttikieltohan siitä tuli, nyt eppu on aamulla vapaana eteisessä ja keittiössä, eikä se pissi kuin omaan häkkiinsä vain, ja käteen...
- Neiti
Mulla itellä rotat juoksee sängyllä ja pissailee ja pureskelee reikiä lakanoihin joten mulla on sitten omat lakanat,pussilakanat ja muut vastaavat.Koitin eilen opettaa rottia juoksee lattialla ettei ne enää pure reikiä lakanoihin mutta luovutin kun kaikki rottapojat kiipes sängylle nukkumaan joten en raaskinut enää laittaa niitä lattialle juoksemaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121382- 481159
- 771065
- 59933
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911